نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آزادی ۵۰۴ زندانی جرائم غیر عمد لرستان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان لرستان گفت: آزادی ۵۰۴ زندانی جرائم غیرعمد استان لرستان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، توکل شاکرمی اظهار داشت: هم اکنون ۵۰۴ زندانی جرائم غیرعمد در استان داریم که از این تعداد ۴۹۷ مرد و ۷ نفر از بانوان هستند.

او افزود: مجموع بدهی این ۵۰۴ زندانی جرائم غیرعمد ۱۲۰ میلیارد تومان است که براساس پیش‌بینی برای آزادی این تعداد زندانی حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان لرستان عنوان کرد: متاسفانه نزدیک ۱۰ درصد زندانی‌های لرستان مربوط به زندانیان جرائم غیرعمد است که این زندانیان هیچ گونه حبسی ندارد و صرفا به خاطر نداشتن تمکن مالی در زندان به‌سر می‌برند.

او بیان کرد: از این تعداد زندانی جرائم غیرعمد استان ۱۳ نفر بدهکار دیه تصادفات راهنمایی و رانندگی، ۱۰ نفر بدهکار حوادث کارگاهی و اتفاقات خطایی، ۳۵۹ نفر بدهکار مالی در جرائم غیرکلاهبرداری، ۱۱۸ نفر بدهکار مهریه و ۱۱ نفر بدهکار نفقه‌اند.

شاکرمی در رابطه ۱۱۸ بدهکار مهریه گفت: با دستور قضایی و قانونی که بحث بدهکار زندانی مهریه را تسهیل کرده است به تمامی این ۱۱۸ نفر مرخصی داده شده و از مرخصی‌های طولانی مدت استفاده می‌کنند و در زندان حضور ندارند تا زمانی که مشکل‌شان برطرف شود.

او تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۸ نفر زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۶ میلیارد تومان آزاد شدند که ۷ نفر بدهکار دیه، ۵۷ نفر بدهکار مالی در جرائم غیرکلاهبرداری و ۱۴ نفر بدهکاران مهریه و نفقه بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان لرستان خاطرنشان کرد: کل مبلغی که از ابتدای سال تاکنون با صلح و سازش گرفتیم نزدیک دو میلیارد تومان بود و نزدیک ۴ میلیارد تومان نیز جهت آزادی این زندانیان پرداخت شد.

انتهای پیام/د

آزادی ۵۰۴ زندانی جرائم غیر عمد لرستان نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

برچسب ها: زندانی ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار