موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

بسیاری از مواد غذایی دارای خواص آنتی بیوتیکی قوی هستند که نه تنها از دارو‌ها موثرترند بلکه عوارض این دارو‌ها را هم ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، بسیاری از عفونت‌های باکتریایی حتی عفونت‌های جزئی به مرگ منجر می‌شدند، با ورود آنتی بیوتیک‌ها به دنیای پزشکی، میلیون‌ها نفر از زندگی نجات یافتند و حتی جراحی‌ها هم ایمن‌تر شدند.

اما مشکلی که وجود دارد این است که باکتری‌ها بسیار سریع سازگار می‌شوند که به این فرآیند مقاومت آنتی بیوتیکی گفته می‌شود. نتیجه این مقاومت آنتی بیوتیکی آن است که ما روزانه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم، بی انکه نتیجه مطلوب را بگیریم. استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این روند را به طور جدی تسریع می‌کند، به طوری که مشاهده می‌شود گاهی اوقات بیماران حتی اگر عفونت از نوع ویروسی هم باشد درخواست آنتی بیوتیک می‌کنند.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که بدن برای مقابله با باکتری‌ها نیاز به تقویت دارد، برخی مواد غذایی طبیعی می‌تواند به انجام این عمل کمک کنند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.


بیشتر بخوانید: با این خوردنی‌ها کلیه هایتان را پاکسازی کنید


سیر

سیر یک ماده غذایی فوق العاده عالی است که نه تنها صد‌ها سال به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است بلکه خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی هم دارد. این خاصیت به دلیل ترکیبی به نام آلیسین (که در پیاز هم موجود است) است. برای مقابله با عفونت، از سیر خرد شده به صورت پخته یا خام استفاده کنید.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

  سرکه سیب

سرکه سیب  از کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از سرطان، همه نوع بیماری‌ها را درمان می‌کند. این ماده غذایی دارای قابلیت‌های آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی بسیاری است.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

عصاره تخم گریپ فروت

از دور ریختن دانه‌های گریپ فروت خودداری کنید. عصاره حاصل از این دانه‌ها به اندازه عناصر فعال موجود در صابون‌های ضد باکتریایی قدرتمند هستند و برای عفونت‌های باکتریایی و زگیل‌ها و پیشگیری از بیماری‌های واگیر استفاده می‌شوند.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه عالی است که می‌توان هر روز از آن مصرف کرد. ثابت شده است که این ادویه، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و در تسکین یا رفع مشکلات گوارشی موثر است. زنجبیل از دیرباز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی بخصوص در برابر میکروب‌های موجود در مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند


بیشتر  بخوانید: هنگام آلودگی هوا چه خوراکی‌هایی بخوریم؟


کلم

اگرچه اعضای خانواده کلم نفاخ هستند، اما ترکیبات گوگردی موجود در آن‌ها در از بین بردن سلول‌های مضر بسیار مفید هستند. عملکرد ضد باکتریایی این گیاهان هنگامی که آن را خام مصرف می‌کنید قوی‌تر است.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک محصول معجزه آسا برای بدن شما فواید زیادی دارد و در حقیقت، روغن نارگیل با آنتی اکسیدان‌های فراوان دارای ویژگی‌های ضد قارچی و ضد میکروبی است. استفاده از این روغن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند 

روغن پونه کوهی

پونه کوهی یکی دیگر از آنتی بیوتیک‌های خوشمزه طبیعی است که این خاصیت به محتوای کارواکرول آن مربوط می‌شود. این آنتی بیوتیک طبیعی برای انواع عفونت‌های باکتریایی مفید است، اما به ویژه برای درمان عفونت‌های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

خوردنی‌هایی که دارای خواص آنتی بیوتیکی طبیعی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.