میرزاپور: عراقی‌ها بازی با روح و روان تیم ایران را بلد هستند/ نباید اسیر حاشیه سازی حریف شویم/ وضعیت تیم ملی نگران کننده است

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال درباره شرایط تیم ملی پیش از دیدار با عراق توضیحاتی داد.

ابراهیم میرزاپور در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی با عراق بیان کرد: متاسفانه با توجه به شکست تیم ملی از بحرین، شرایط جدولی برای ما سخت شد و اکنون پس از عراق و بحرین تیم سوم جدول هستیم. بازی با عراق همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد و این تیم در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است. بازیکنان حریف همواره مقابل ایران بازی قابل قبولی ارائه می‌دهند و اکنون هم می‌خواهند در اردن از امتیاز میزبانی استفاده کنند.

تعداد زیاد طرفداران عراق در اردن کارمان را سخت می‌کند

او افزود: خودم مقابل عراق در اردن بازی کرده ام و می‌دانم در این دیدار هم تماشاگران عراقی زیادی برای حمایت از این تیم در ورزشگاه امان حاضر می‌شوند. عراق در اردن طرفداران زیادی دارد و همین موضوع کار را برای تیم ملی ایران سخت‌تر می‌کند.  

بازیکنان عراق راه بازی با روح و روان ایرانی‌ها را بلد هستند، اما نباید اسیر حاشیه سازی‌های حریف شویم

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: تیم ما اول آسیا است و نسبت به حریف بازیکنان بهتر و باکیفیت تری دارد. باید در بازی با عراق از حاشیه دور شویم چراکه این تیم مانند بسیاری از حریفان عربی راه بازی کردن با روح و روان بازیکنان ایرانی را بلد است. در بازی قبلی تیم ملی با بحرین دیدید که تماشاگران حریف و بازیکنانش چگونه با اهانت به سرود ایران جنگ روانی راه انداخته و در نهایت هم به هدف شان رسیدند. در بازی با عراق هم باید همه مسائل و حواشی‌ که امکان دارد از سوی عراقی‌ها برای ما ایجاد شود درنظر بگیریم و به این فکر کنیم که ایران از لحاظ پتانسیل نفراتش، سرتر از این تیم است. در صورتی که اسیر حاشیه سازی‌های حریف نشویم، می‌توانیم نتیجه خوبی هم بگیریم.

میرزاپور: عراقی ها بازی با روح و روان تیم ایران را بلد هستند/ نباید اسیر حاشیه سازی حریف شویم/ وضعیت تیم ملی نگران کننده است

برگزاری اولین تمرین تیم ملی با حضور تمام نفرات ۲ روز قبل از بازی با عراق نگران کننده است

میرزاپور درباره تاخیر در شروع تمرینات تیم ملی ایران گفت: وضعیت تیم ما با توجه به اتفاق‌هایی که در یک هفته اخیر نسبت به پرداخت مطالبات ویلموتس ایجاد شد نگران کننده بود. تمرینات تیم ملی ایران خیلی دیر شروع شد و همین امر احتمال دارد روی کیفیت تیم ما در بازی با عراق تاثیر بگذارد. در زمان کی روش تیم ملی ۱۲، ۱۳ روز قبل از شروع هر بازی تمرینات خود را شروع می‌کرد و همین موضوع سبب شد نمایش‌های خوبی مقابل حریفان آسیایی داشته و نتایج مناسبی هم بگیریم. همین اردو‌ها عاملی بود تا تیم ملی به ویژه از لحاظ تدافعی ساختار خوبی داشته باشد، اما اکنون شاهد چنین موضوعی نیستیم و تیم ملی تنها ۲ روز قبل بازی با عراق اولین تمرین آماده سازی اش را با حضور تمام نفرات برگزار کرد.


بیشتر بخوانید:  تیم ملی فوتبال ایران به اردن رفت


هاشمیان باید درباره جو سازی عراقی‌ها به ویلموتس کمک کند

با وجود اینکه مارک ویلموتس و سرتکو کاتانچ هر ۲ مربیان اروپایی هستند که در قاره آسیا فعالیت می‌کنند، اما سرمربی ایران در این زمینه تجربه کم تری نسبت به سرمربی عراق دارد. میرزاپور درباره این موضوع اظهار داشت: به هر حال این موضوع هم می‌تواند یک امتیاز منفی برای ویلموتس نسبت به سرمربی عراق باشد، اما وحید هاشمیان که فوتبال عراق را می‌شناسد باید به او کمک کند. اطرافیان تیم هم باید تجارب خود را در اختیار سرمربی تازه وارد تیم ملی قرار بدهند تا او و بازیکنان اسیر جو سازی عراقی‌ها نشوند. حفظ شرایط روحی- روانی در حالت مناسب می‌تواند به برگ برنده تیم ملی در این دیدار سخت تبدیل شود.

میرزاپور: عراقی ها بازی با روح و روان تیم ایران را بلد هستند/ نباید اسیر حاشیه سازی حریف شویم/ وضعیت تیم ملی نگران کننده است

بازیکنان مان با باخت به بحرین در دور برگشت استرس خاصی خواهند داشت

او با اشاره به کاهش شانس ایران برای صدرنشینی در صورت شکست از عراق اظهار داشت: با توجه به بازی به نسبت راحتی که بحرین مقابل هنگ کنگ دارد و شانس خوب این تیم برای بردن این بازی، اگر تیم ما از عراق شکست بخورد فاصله مان با این تیم‌ها به چهار امتیاز می‌رسد و در آن شرایط کار تیم ملی برای صدرنشینی در گروهش بسیار سخت خواهد شد. در این حالت بازیکنان در دور برگشت استرس زیادی می‌کشند. نباید اجازه بدهیم چنین اتفاق بدی رخ بدهد.  

اگر ایران خودش باشد، بردن عراق کار سختی نیست

میرزاپور تصریح کرد: امیدوارم بازیکنان فعلی تیم ملی که ترکیبی از نفرات باکیفیت لیگ برتر و لژیونر‌های آماده فوتبال ایران هستند، آرامش خود را از دست ندهند و با اعتماد به نفس مقابل عراق بازی کنند. اعتقاد دارم اگر تیم ایران خودش باشد بردن عراق کار سختی نیست.

همه از فوتبال هجومی لذت می‌برند، اما نقاط ضعف تیم ملی هم باید رفع شود

میرزاپور: عراقی ها بازی با روح و روان تیم ایران را بلد هستند/ نباید اسیر حاشیه سازی حریف شویم/ وضعیت تیم ملی نگران کننده است

او درباره ارزیابی اش از عملکرد مارک ویلموتس از ابتدای فعالیت این سرمربی بلژیکی در ایران گفت: ویلموتس نشان داده دنبال ارائه فوتبال تهاجمی و تماشاگر پسند است و این موضوع را حتی در بازی دوستانه ایران با کره جنوبی در خانه حریف هم ثابت کرد. تا پیش از بازی با بحرین هم تیم ملی با استفاده از این روش نتایج خوبی کسب کرد و من هم مانند فوتبالدوستان کشورمان از این نحوه بازی لذت می‌برم. تیم ما حتی با وجود باخت به بحرین موقعیت‌های خوبی در آن دیدار ایجاد کرد. اعتقاد دارم با رفع برخی نواقص می‌توانیم به زودی مقابل حریفان مدعی آسیایی هم نتایج لازم را کسب کنیم.

در زمان ارائه فوتبال تهاجمی ضعف خط دفاعی تیم ملی مشخص می‌شود

میرزاپور درباره نواقص موجود در خط دفاعی تیم ملی اظهار داشت: در زمان کارلوس کی روش هم هرگاه تیم ما برای گلزنی جلو می‌کشید، ایرادهایش  در دفاع مشخص می‌شد که بازی با بوسنی در جام جهانی ۲۰۱۴ و دیدار با ژاپن در جام ملت‌های ۲۰۱۹ بهترین نمونه است. باید این توانایی در تیم ملی تقویت شود که پس از دریافت گل با بازی منطقی گل‌های بدی را دریافت نکند و نتیجه را برگرداند. تا زمانیکه تمرکز تیم مان روی دفاع باشد، مشکل خاصی نداریم، اما پس از دریافت گل یا زمانیکه نیاز به گلزنی داریم، مشخص می‌شود دفاع مان ضعف‌هایی دارد که امیدوارم ویلموتس آن‌ها رفع کند.


بیشتر بخوانیدتمرین تیم ملی فوتبال/ از حضور کادر فنی تیم بانوان تا تمرین اختصاصی ملی پوشان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.