دستمز‌دهای میلیونی تستر‌های غذا در اینستاگرام؛ از تبلیغ رستوران‌های لاکچری تا رفتار‌های عجیب برای جلب توجه + تصاویر

افرادی با حضور در رستوران‌های لاکچری، ویدئو‌هایی از خوردن غذا‌های گران‌قیمت را در صفحه خود منتشر کرده و از این طریق درآمد دارند!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از کاربران و مخاطبان اینستاگرام باشید حتما با صفحات مجازی برخی از به ظاهر تسترهای غذا در این شبکه اجتماعی رو به رو شده‌اید. افرادی که با حضور در کافه‌ها و رستوران‌های لاکچری در سطح شهر ویدئوهایی از خوردن با ولع غذا‌های گران قیمت و رنگارنگ در محیط‌های شیک را در صفحات مجازیشان منتشر می‌کنند و بدون هیچ گونه تخصصی در حوزه موادغذایی و آشپزی با تعریف و تمجید از کیفیت و تنوع غذاهای رستوران‌های لاکچری دستمزهای چند میلیونی دریافت می‌کنند. صفحات مجازی که روز به روز در اینستاگرام  در حال افزایش هستند و خود را فود تستر یا چشنده غذا معرفی می‌کنند .

گزارش

گزارش

تستر‌های غذل به چه کسانی می گویند؟!

در گذشته عنوان فود تستر (food taster) یا چشنده غذا به کسانی گفته می‌شد که در دربار پادشاهان یا اشخاص بسیار مهم فعالیت می‌کردند و وظیفه این اشخاص تست غذا از لحاظ سلامتی (عاری‌بودن از سموم) و بعد طعم و مزه غذا بود. همچنین این اشخاص خود در مراحل تهیه‌ غذا حضور و فعالیت داشتند. امروزه عنوان فود تستر به کسانی گفته می‌شود که جز داشتن حس چشایی بسیار قوی، دارای اطلاعات بسیار بالایی درباره خوراک، مواد غذایی، نوع طبخ و صنایع وابسته هستند. تستر، شغل بسیار حرفه‌ای محسوب می‌شود و این اشخاص نیازمند تخصص و تجربه بالایی در این امور هستند، به‌طوری که امروزه در سراسر دنیا افراد مختلفی با عناوین تستر کره، تستر پنیر، تستر نوشیدنی‌ها، تستر قهوه و... فعالیت دارند. امروزه اکثر تسترها یا منتقدان غذا در دنیا، خود تحصیل‌کرده صنایع غذایی یا رشته‌های مرتبط با تغذیه و آشپزی هستند و جز تحصیلات و تجربه بالا دوره‌های تخصصی تست غذا را نیز گذرانده‌اند.

با توجه به مطالب ذکر شده، واضح است که تستر غذا (FoodTaster) و منتقد غذا (Food Critic) چه‌کسی است و چه توانایی‌هایی باید داشته باشد تا بتوان او را تستر نامید. تسترها، افرادی صاحب‌نظر در آشپزی هستند و به چنان مهارتی در چشیدن غذا رسیده‌اند که حتی از بوی غذا قادر به تشخیص محتویات اصلی و کیفیت و تازگی آنها هستند. ذائقه تربیت‌شده و دقیق آنها قادر است طعم‌های مشابه را از هم تفکیک کند و برای بهتر شدن کیفیت غذا، پیشنهاد ارائه می‌دهند؛ به‌عبارتی، کمترین مهارت یک تستر واقعی این است که خود یک آشپز مجرب و قابل باشد تا بتواند آشپزی دیگران را مورد قضاوت قرار دهد.

درآمدها میلیونی تسترهای اینستاگرامی !

آنچه در ایران و بالخص این روزها در اینستاگرام  می‌بینیم نه تست غذاست و نه نقد غذا بلکه  برخی از اشخاص، تجربه شخصی خود را آن هم با دریافت پول از صرف غذا در رستوران‌ها و کافه‌های لاکچری سطح شهر به‌صورت تصاویر و ویدئوهای وسوسه کننده، منتشر می‌کنند. ویدئوهای بعضا مشمئز کننده‌ای که صاحبان این صفحات از خوردن با ولع و با صدای غذاهای گران قیمت رستوران مجلل به اشتراک می‌گذارند و با انجام حرکاتی غیر معمول سعی در جلب توجه افراد دارند. چندی پیش بود که تصاویری مربوط به هزینه‌های تبلیغات رستوران‌ها توسط یکی از صفحات این چنینی منتشر شد . رقم‌هایی در نوع خود قابل توجه بود. در ادامه تصویری از آن را مشاهده می‌کنید.

دستمزهای میلیونی تسترهای غذا در اینستاگرام/ از تبلیغ رستوان های لاکچری تا رفتارهای عجیب برای جلب توجه +تصاویر

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس و رفتار شناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص گسترش این گونه صفحات در اینستاگرام گفت: "انتشار و گستردش اینگونه از صفحات در فضای مجازی بدون شک با آسیب‌های زیادی همراه است و موجب نارضایتی سیاسی و حکومتی مردم به خصوص اقشار محروم جامعه می‌شود. همانطور که آقای رئیس جمهور هم اخیرا در صحبت‌های گفتند که بیش از ۱۲ - ۱۳ میلیون خانواده ایرانی دچار فقر هستند و انتشار این دست ویدوئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باعث ایجاد تضاد طبقاتی و نارضایی سیاسی و حکومتی می‌شود. به خصوص زمانی که صحبت از جامعه‌ی اسلامی و عدالت اسلامی است."

این جامعه شناس در ادامه توضیح داد: "اما سوال مهمی‌که باید به آن پاسخ داد این است که علت گسترش روزافزون صفحاتی که خوراکی‌ها و گوشت‌های لاکچری را با قیمت‌های بالا و عجیب غریب به همراه تشریفات آنچنانی در جامعه و فضای مجازی به نمایش می‌گذارند ، اصولا  به این خاطر است که مادی گرایی و شئ سروری برجامعه ما و جهان حاکم شده است. بخشی از این مشکل به علت بها دادن به نو کیسه‌ها و تازه به دوران رسیده‌هایی است که اصیل زاده نیستند و برای خودی نشان دادن و جلب توجه مردم به کار‌های اینکارها روی می‌آورند و با خوردن گوشت‌های میلیونی و رستوران‌های مجلل و تشریفات زیاد سعی می‌کنند نمایشی غیرواقعی از بخش مادی زندگی را به دیگران نشان دهند."

قرائی مقدم در این خصوصو اضهار کرد: "به طور کلی می‌توان گفت علت اصلی گسترش زندگی‌های تشریفاتی در جامعه  این است که اهمیت به معنویات و باطن افراد در جامعه از بین رفته و ظاهر و مادیات به جای آن  بر زندگی ها و تفکر مردم حاکم شده است . از این رو زمانی که ظاهر افراد شخصیت آن‌ها را برای مردم تعریف می‌کند، یک عده روی می‌آورند به اینکه از طریق به نمایش گذاشتن رستوران گردی‌های لاکچری خود به اصطلاح عامیانه فخرفروشی کنند. همچنین مشاهده می‌شود که این افراد  برای اظهار نظر در مسائلی که هیچ گونه تخصصی در آن ندارند و هزینه‌های چند میلیونی دریافت کنند و در طولانی مدت زندگی‌های اشرافی و لاکچری را در جامعه رواج دهند و به اصطلاح جامعه شناسانه جامعه را به سمت پتلاچ شدن ببرند. پتلاچ یک دسته از سرخپوستان بودند که با اموال و دارایی‌های خود سعی در کوبیدن و جنگ بایکدیگر داشتند.این گونه رفتارها و اینگونه شیوه‌های زندگی در یک جامعه ای که مادیات پول و مادیات در آن حاکم هستند رخ می دهد."

این کارشناس و رفتار شناس در آخر گفت:" رهبرمعظم انقلاب نیز در فروردین ۹۷ در مشهد به گونه‌ای دیگر به این موضع اشاره کردند و فرمودند که: "فناوری فرهنگ می‌آورد". این جمله حکیمانه و علمی رهبری از دیدگاه جامع شناسانه بزرگ نیز تایید شده است و به این معنی است که ورود و گسترش فناوری‌های جدید مانند شبکه‌های اجتماعی، به همراه خود فرهنگ و سبک زندگی‌های اشرافی و مجلل جوامع غربی را وارد جامعه می‌کند. متاسفانه در کشور ما نیز ورود بدون زیرساخت پیام رسان‌هایی مانند اینستاگرام سبب گسترش سبک زندگی لاکچری و اشرافی در میان مردم شد تا حدی که به مرور زمان نمایش این دست رفتار برای برخی تبدیل به خودنمایی و فخرفروشی شد."

گزارش از معصومه شیری

انتهای پیام/

برچسب ها: اینستاگرام ، لاکچری ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سایه
۱۳:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
وااااااااااااااااییییییییییی ککککککههههههه ایییییننن زنننننننهههههههه چچچچچچچچققققققددددد چچچچچنننندشششششههههه .تهوع اوره با اون چشای زشت و چهره کریهش. وحشی خور .کفتارم این شکلی غذا نمیخوره بخدا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه گویا این هم وطنها نوشته های بالارو نخوندن عزیزان اینها تستر نیستن اینها برای رستورانها تبلیغ میکنن ..کارشناس غذا و آشپز حرفه ای که مشام خوبی هم تو غذا داشته باشه لقب تستر بهش داده میشه کمی مطالعه خوبه که با کلمات آشناتر بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام




Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
واقعا خجالت نمیکشن اینا ، ما یه خوراکی ساده توی خیابون دستمونه وقتی یه آدم فقیر رو میبینیم خجالت میکشیم و سعی میکنیم نبینه ، که شاید دلش بخواد و پول نداشته باشه بخره ، بعد اینا با این اوضاع میان اینکار ها رو انجام میدن ، واقعا خجالت داره :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
تو مملکتی که کار نیست و به هیچ چیزی بها داده نمیشه
شمام به جای پرداختن به اینگونه مسائل دغدغه های مهم جامعه بررسی کنید ن این چیزا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خوش به حال شون که مفت پول در می ارن این هم یک نوع تبلیغه که تو همه جاکه نه بیشتر جاها انجام میشه # حسود نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
ربطی به حسادت نداره
پول مفت درآوردن آدم رو راحت طلب میکنه و این به ضرر یه جامعه هست.جامعه ای که افرادش همه راحت طلب باشن نمیتونه پیشرفت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این خانم چیپ ترین فرد در این زمینه هستن با سخیفترین حرکات متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۲۳:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
منم میخوام برم تستربشم چجوری برم
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۲۳:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کار برای مردم که درست نمی کنند بذار تبلیغ کن و از غول های ثروت پول دربیرن
Iran (Islamic Republic of)
Numb
۲۲:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بنظرم بجای اینکه دست اند درکارای محترم با اینا برخورد قانونی بکنن پول مردمو بدن که حداقل بتونن غذا بخورن. وگرنه آدم فیلم از غذاش بگیره پست کنه چه مشکل قانونی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کاشکی بترکن این تسترا که اسراف و شکم پرستی رو رواج دادن
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۱:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگر به رستوران هایی که این تستر ها تبلیغشو می کنند، سر بزنید متوجه میشید چه غذاهای سطح پایین و بی کیفیتی رو تبلیغ می کنند، من تا الان سه بار فریب تبلیغات اینها رو خوردم و رفتم از اون رستوران غذا خوردم، پشیمون شدم، شدید، حتی پیج های فارسی اینستاگرام رو آنفالو کردم، چون همشون دروغه
Sweden
جابر
۱۹:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به نظرم در کشوری که ۶۰ میلیون نفر مشکل معیشتی دارن نشان دادن این غذاهای رنگارنگ توی فضای مجازی کار درستی باشه خیلی بی انصافیه و به نظرم این کار برای کشورهایی که مردمش از نظر درآمدی مشکلی ندارن و میتونن هر غذایی که دوست داشته باشند بخورند خیلی خوبه ولی در کشوری که این همه فقیر داریم و بعضی‌ از مردم ( نصف بیشتر مردم ) دارن غذاهای خیلی ساده مثل نون و ماست هم به زور تهیه میکنن این کار و نشون دادن این همه غذای رنگارنگ کار پسندیده‌ای نیست اونم در فضایی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۱۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
خداییش جدا از این فشارهای مالی و گرانیها ولخرجیهای و دیوانه وار در عین نداری یا کمبود بودجه خانوادگی باعث فقر میشه وگرنه خوردن غذا اون هم به اندازه نون و ماست نیست بلکه بیشتره و فقط اغراق غیرمنطقیه که بگین فقط در حد نون و ماست هست اونم به زور.
وگرنه چرا این کارخونه های مواد غذایی صنعتی و تولیدکننده های مواد غذایی سنتی هر روز ثروتشون بیشتر میشه و سوپرمارکتها هم روز به روز بیشتر میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۸:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عالی بود استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
برخورد قانونی بشه هرچه سریعتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا باید با این افراد که کمترین اطلاعاتی هم در مورد مزه غذاها نمیدونن و فقط با گرفتن پول تبلیغ میکنن برخورد قانونی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اصلا پست های تبلیغی اون خانم قابل مقایسه با نقدهای اون آقا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
علیمردان
۱۷:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بچه من به جرعت قسم میخورم ازروزی بدنیاامده تاحالا رنگ گوشت ندیده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا تو این شرایط که خیلی از هموطنای ما تو رزق روزانشون مشکل دارن به امثال این آقا چرا اجازه یک همچنین رفتاری میدن که واقعا در شان ملت ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا مزه كردن صنعت مهميه
چند وقت پيش تولد دختر خواهرم بود تو يه كافي شاپ گرفتن كه غذا از ما و نوشيدني و پذيرايي از اونا
يه شربتي آوردن كه تركيب سكنجبين و تخم شربتي و خيار رنده شده بود عجب مزه معركه اي هم داشت
گفتم دفعه بعد كه رستوران رفتيم بگيم هر غذا و نوشيدني كه خودشون ميدونن خوشمزه تره بيارن
Iran (Islamic Republic of)
اندکی تفکر
۱۶:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به ما چه ما پولشو نداریم دلیل نمیشه به اونا حسودی کنیم اونا کار اشتباهی نکردن پولشو دارن خریدن از کجا میدونید ده برابرش کمک به فقرا نمیکنن؟ کار تبلیغ کردنم چیز عجیبی نیست
Germany
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
فک کنم تو یکی ازاون دسته ازاون ها هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ما پولشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با این نوع غذا خوردن اشتها هم کور میشه .عجیبه بعضی ها اشتهاشون باز میشه و میرن تو این رستورانها و این منوها را سفارش میدن.
Germany
هیچکس
۱۵:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نگران نباشین این بنده خداها باید تا ۵ سال دیگه تموم این پولها رو خرج دوا درمون فشارخون و دیابت بکنن ...شما زیاد جوش نزن واست خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ملت از بی پولی چیزی ندارن بخورن ، اون وقت اینا میخورن و دوام میگیرن
مقصر کسایین که اینارو فالو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
۳
۱۵:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
با دید طنز نگاه کنیم خیلی هم بد نیست ولی پیتزا س رو دویت ندادم فیله گوشت گوساله داره پیتزا اون طوری خوب نیست استیک بود حالا چیزی ولی بامزه بود خدارو سکر الان هیچ کس به شکمش بد نمیگدرونه قللا‌ساید ولی الان این طور هپ‌نییت پارک همه ماشاالل که میبینید همه با منقل و سیخ کباب حاضر هستن تا له انفاق خانواده جوجه کباب میل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
معلوم نیست
Switzerland
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چه غذاهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این خانومه باید یه سونوگرافی بره ببینن احتمالا دوتا معده نداره
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دوتا معده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فقروگرسنگی مردم ربطی به اینهانداره اینها پول مدت تبلیغ میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
باید بی محلی شود به آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
من باردارم یه دوغ نعناع میخرم با یه نون سنگک هروقت گشنم شد یه گاز میزنم از اونورم یه روز دلار میرسه با اوج یشبه قیمتا سر به فلک میکشه قیمت خودروی داخلی میشه قیمت خون بهات
Germany
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به این بدبخت ها چیکار دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به این نکته توجه نکرذین.13 میلیون خانواده دچار فقر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عجب شیر تو شیری شده
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ولی همه چاقن
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۳:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
در شرایطی که خیلی ها غذا معمولی رو هم ، به سختی تهیه می کنن !!
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
غذا معمولی چیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته و بیکار است حتی تبلیغ ببیسکویت و آب میوه در آگهی های بازرگانی تلویزیون هم برایش رنج آوراست چون قدرت خرید این کالاهارا برای فرزندانش ندارد وبه نظرشما این خودش گناه و معصیت نیست.بعضی سریالهای تلویزیونی فقط یا سر سفره اند یا در رستوران دارند شام و ناهار می خورندآن هم با غذاهای رنگین مثل سریال ستایش ...خب کودکان وقتی این سریالها وسکانسهارا می بینند ناخود آگاه احساس گرسنگی می کنند و درخواست غذا از مادرشان دارند.اگرخانواده ای وسع مالی نداشته باشند و در فشار اقتصادی باشندخب موضوع غم انگیز و زجرآور می شود
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
تلویزیون را بفروش نبینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ببندید صفحات این شکم چرونهای چندش آور رو.مردم گرسنه اند این ها یه میز پر میچینن و میلمبونن توهین به شعور بیننده است این حرکت.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نگاه نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
قبلا یه املت میخوردیم دور هم کیف و لذت همه عالم رو به ما میداد ولی این کاری که اینها می کنند خیلی زشته چون که از مردانگی به دوره اگر مرد هستید همه رو دعوت کنید توی اینستا هم آدرس بذارید ن فقط تبلیغ خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مانطور که آقای رئیس جمهور هم اخیرا در صحبت‌های گفتند که بیش از ۱۲ - ۱۳ میلیون خانواده ایرانی دچار فقر هستند و انتشار این دست ویدوئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام باعث ایجاد تضاد طبقاتی و نارضایی می‌شود. به خصوص زمانی که صحبت از جامعه‌ی اسلامی و عدالت اسلامی است."
Iran (Islamic Republic of)
silence
۱۲:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا جاي تاسف داره بجاي اينكه گزارش تهيه كنيد و انتقاد به دولت بابت سيزده ميليون خانوار فقير تو همچين كشور ثروتمندي نديدن عكس غذا باعث ميشه مردم سير بشن؟
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مردم بايد بيشتر كار كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جاهلیت مدرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
1255
۱۱:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عجب بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حالا استاد دانشگاه مملکت حقوق ماهی سه تومن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بالای هشت تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این اقا که هرچی میخوره خوشمزه است براش .معلومه که شکمو تشریف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نگو تستر... بگو کلاهبرداری لاکچری
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۱۱:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خدایی همه کارامون یه جایش میلنگه
Iran (Islamic Republic of)
حسن ازمشهد
۱۱:۰۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
درجامعه ای که بدلیل گرانی وسوء مدیریت مسئولین عده ای برای نان شب شون محتاجندوبچه هایی هستند که باشکم گرسنه درانتظارلقمه نانی هستند چطور مقامات قضایی باترویج اینگونه تبلیغات سوء وافرادمعلوم الحال ومنصدیان آن بعنوان مدعی العموم برخوردنمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شغل بسیار سخت و زیان آوریه باید زود بعد از 5 سال کار تستری غذا بازنشستگی 20/000/000 میلیون تومانی بگیرن خیلس زحمت میکشن کار بسیار متخصصانه ایی است
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شغل بسیار سخت و زیان آوریه باید زود بعد از 5 سال کار تستری غذا بازنشستگی 20/000/000 میلیون تومانی بگیرن خیلس زحمت میکشن کار بسیار متخصصانه ایی است خخخخخخخخخخخخخهههههههههههههه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
الان شما با رقم قیمت تبلیغات مشکل دارین یا چی. من یه آدم عادیم که از فضای مجازی هم اصلا خوشم نمیاد ولی نمیفهمم الان این در اینستا چه مشکلی داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اینهاادادرمی اورنددیده شوندوهیچ جادیده نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
من هیچ نظری ندارم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این اداهای اینستاگرامی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این همون زنه س که مث حیوون غذا می خوره! در شأن یک بانوی متشخص نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شما چرا دنبالش میکنی پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اینارو لازم نیست دنبال کنی پستاشون همه جاهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
وارد اینستا میشی صد تا پست ازش می بینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا چندش آورند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
پول مفت در آوردن به این میگن. بعد مسئولان ما در خواب زمستانی به سر می برند. و می روند سر چهارراه ها مسافرکش هایی که با بدبختی دو قرون پول در میاورند رو جریمه های سنگین می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خو اینم یه نوع شغلیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
به هر پول درآوردنی نمیگن شغل
شغل اونیه که پاش زحمت بکشی عرق بریزی خسته بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شورشودراوردن تازه باعث فسادم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۸:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
هرچه بگنددنمکش میزنن وای به روزی که بگنددنمک