اردیبهشت: جلسه اولیه ستاد دوپینگ درباره دونده کشورمان برگزار شد/ برای کاهش محرومیت کیهانی نیاز به رایزنی بیشتر است

مسئول کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی گفت: جلسه اولیه ستاد مبارزه با دوپینگ در مورد دونده مدنظر برگزار شد و منتظر صدور رای هستیم.

اشکان  اردیبهشت مسئول کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده دوپینگ دونده کشورمان اظهار کرد: جلسه ستاد مبارزه با دوپینگ برای همه رشته‌های ورزشی روز چهارشنبه هر هفته برگزار می‌شود و من به این جلسه دعوت نشدم و شاید یک نماینده از فدراسیون برای ارائه توضیحات به این جلسه برود.

او درباره اینکه وضعیت  تست اولیه مثبت دوپینگ یکی از دوومیدانی کاران  بیان کرد: جلسه اولیه ستاد مبارزه با دوپینگ در مورد دونده مدنظر برگزار شد  و منتظر صدور رای هستیم. در صورتی که رای تست دوپینگ این ورزشکار نهایی شود نامش از سوی ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام می‌شود. هر کسی که اسم دوومیدانی کار را تا قبل از صدور رای نهایی اعلام کند تخلف کرده است و ورزشکار می‌تواند از او شکایت کند.

آمار ثبت شده مربوط به تست های دوپینگ گرفته شده در ایران است 

اردیبهشت درباره اینکه چرا در نتایج ستاد مبارزه با دوپینگ نامی از فدراسیون دوومیدانی نیامده است، تصریح کرد: آمار ثبت شده مربوط به تست‌های دوپینگ  گرفته شده در ایران است.  تست دوپینگ حسین کیهانی دونده ملی پوش کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی ستاد دوپینگ فدراسیون جهانی گرفته شد به همین علت نام این ورزشکار در بین آمار دوپینگ نیست.

مسئول کمیته ضد دوپینگ فدراسیون دوومیدانی درباره امیدواری کیهانی به کاهش محرومیت ۴ ساله اش گفت: به هر حال مرحله کاهش محرومیت به راحتی صورت نمی‌گیرد و به طور حتم به فعالیت جدی و رایزنی بیشتری نیاز دارد. ما در حد توانایی‌های خود بیکار نمی‌نشینیم و اقدامات لازم برای کاهش محرومیت کیهانی انجام می‌دهیم. کیهانی یکی از سرمایه‌های دوومیدانی است و به طور حتم این موضوع را پیگیری می‌کنیم و خودش هم باید در این زمینه کمک کند.

مکاتبات اولیه برای پرونده حسین کیهانی صورت گرفته است 

او ادامه داد: مکاتبات اولیه با فدراسیون جهانی صورت گرفته است، اما مراحل دوپینگ باید به صورت مصرانه طی شود و درخواست‌های زیادی باید ارسال کنیم و این طور نیست با یک نامه همه مشکلات برطرف شود. به هر حال رسیدگی به پرونده دوپینگ یک ورزشکار صبر و حوصله می‌خواهد و درباره جزییات پرونده نمی‌توانیم به طور واضح صحبت کنیم.

اردیبهشت درباره اینکه تست دوپینگ مثبت دوومیدانی کاری گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر هیچ موردی گزارش نشده است و نتایج دوپینگ در آغاز سال میلادی به پایان می‌رسد و بعد از آن آمار‌های جدید اعلام می‌شود. ما فقط از دوومیدانی کاران در مسابقات تست دوپینگ نمی‌گیریم بلکه در اردو‌ها و تمرینات هم از آن‌ها تست می‌گیریم.


بیشتر بخوانید: دوومیدانی کار ایرانی نقره داغ شد/ محرومیت ۴ ساله در انتظار کیهانی


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.