نیروگاه خورشیدی در شاهرود احداث می شود

مدیر عامل شرکت پویا انرژی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شهید باکری در سمنان گفت: با تخصیص زمین در شهرستان شاهرود می توان مشابه نیروگاه شهید باکری را در این شهر احداث کرد.

پورهاشم مدیر عامل شرکت پویا انرژی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به حضور استاندار سمنان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این نیروگاه گفت: امروز با حضور مسئولین کلنگ ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌ای بالغ بر ۷ میلیون یورو در زمینی به مساحت ۱۵ هزار هکتار زده شد و امیدواریم در مدت یک سال بتوانیم این پروژه را به مرحله‌ی بهره برداری برسانیم.

او با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی شهید باکری افزود: با بهره برداری از این نیروگاه استارت کار‌های تجدید پذیر در کشور و به ویژه استان سمنان آغاز شد و امیدواریم با تخصیص زمین در شهرستان شاهرود نیز بتوانیم مشابه این پروژه را ایجاد کنیم.

پورهاشم در پایان اظهار داشت: در کنار احداث این نیروگاه خورشیدی، مطالعات احداث نیروگاه ۵۰ مگاواتی بادی در شهرستان دامغان نیز در حال انجام است و اگر مطالعات مورد رضایت باشد، احدث نیروگاه بادی در شهرستان دامغان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام / م

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی شهید باکری در سمنان زمینه ساز آغاز کار‌های تجدید پذیر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار