تحولات محیط زیستی شرکت دل؛

تامین انرژی از منابع تجدیدپذیر و ساخت محصولات از مواد بازیافتی

دل برنامه‌ریزی کرده است که تا سال ۲۰۴۰ تمامی انرژی مورد نظر دستگاه‌های الکتریکی شرکت خود را از منابع تجدیدپذیر تامین کند.

تحولی بزرگ در سیستم تامین انرژی امکانات شرکت دلبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت بزرگ فناوری دل برای کمک هرچه بیشتر و بهتر به محیط زیست تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرده است. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی مدیران دل، این شرکت تا سال ۲۰۴۰ میلادی تمامی انرژی مورد نظر خود را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند و هم‌‎چنین متعهد شده است که از این پس به شکل گسترده‌تری از مواد بازیافت شده برای تولید دستگاه‌های جدید استفاده کند.


بیشتر بخوانید: دل از دو لپ‌تاپ رده بالا خود رونمایی کرد +تصاویر


دل روز گذشته اعلام کرد به زودی سیاست‌های جدید خود را در قالب برنامه‌ای به نام Progress Made Real اعلام می‌کند. این شرکت در آینده‌ای نزدیک یعنی تا کمتر از ۵ سال دیگر ۷۵ درصد انرژی مورد نظر دستگا‌های خود را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند و تا سال ۲۰۴۰ این میزان را به ۱۰۰ درصد خواهد رساند.

تحولی بزرگ در سیستم تامین انرژی امکانات شرکت دل

تغییر در شیوه تولید دستگاه‌های شرکت دل

اسناد و گزارش‌های متعدد که از سازمان‌های معتبر جهانی منتشر شده است نشان می‌دهد قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها سهم قابل توجهی در آلوده‌سازی محیط زیست دارند و با توجه وجود شرایط بحرانی در بسیاری از نقاط کره زمین مبارزه با هرگونه منبع آلوده کننده محیط زیست امری الزامی است.

برای ساخت یک دستگاه الکترونیکی علاوه بر صرف هزینه زیاد مقدار بسیار زیادی انرژی مصرف می‌شود و این میزان از مصرف انرژی می‌تواند علاوه بر تولید آلودگی منابع انرژی تجدیدناپذیر را کاهش دهد. برای مبارزه با چنین شرایطی شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان مانند دل، سامسونگ، اپل و بسیاری دیگر از شرکت‌ها بخش از دستگاه‌های پرطرفدار خود را از قطعات بازیافت شده تولید می‌کنند.

تحولی بزرگ در سیستم تامین انرژی امکانات شرکت دل

دل تا سال ۲۰۳۰ نیمی از دستگاه‌های هوشمند این شرکت را از مواد بازیافت شده تولید می‌کند. این شرکت فناوری در حال حاضر  ۱۰۰ درصد بسنه‌بندی‌های مورد نیاز دستگاه‌های خود را از مواد بازیافتی می‌سازد. دل امیدوار است سیاست‌های محیط زیستی جدید این شرکت به کمتر شدن روند سریع و مخرب تغییرات اقلیمی در جهان کمک کند.

انتهای پیام/

دل با سیاست‌های جدید محیط زیستی خود زمین را یاری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار