رئیس اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای اغلب نقاط استان از جمله شهرستان مشهد پایداری هوای سرد و برای نواحی شمال غرب آغاز بارش پراکنده باران از روز جمعه پیش بینی شده است.

پیش بینی پایداری هوای سرد و آغاز بارش‌های پراکنده باران از جمعه در استانیحیی قائنی پور رئیس اداره هواشناسی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  تحلیل نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی، نشان دهنده آن است تا روز پنجشنبه شاهد جوی نسبتا پایدار درغالب نقاط استان خواهیم بود که این امر سبب افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت استان نیز می‌شود.

او با بیان  اینکه طی این مدت تغییرات دمایی در سطح استان محسوس نیست و همچنان حداقل دمای شبانه در اکثر نقاط استان کمتر از صفر درجه سانتیگراد باقی خواهد ماند، تصریح کرد: از روز جمعه با عبور موج ناپایدار از روی استان، افزایش سرعت وزش باد و افزایش ابرناکی با احتمال بارش پراکنده در شمال غرب پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۷- درجه سانتیگراد سرد‎ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر‌های استان  بوده‌اند. در این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مقدس مشهد بین ۲- و ۱۷ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

قائنی پور افزود: همچنین آسمان امروز چهارشنبه  مشهد، صاف تا کمی ابری دربعضی ساعات با غبار محلی گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود و  دمای هوای مشهد درگرمترین زمان ۱۷ درجه سانتیگراد که در خنکترین زمان به یک درجه زیر صفر کاهش پیدا خواهد کرد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

آسمان امروز خراسان رضوی صاف تا قسمتی ابری است

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.