رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم خبر داد؛

افزایش ظرفیت خوابگاهی در کشور

مجتبی صدیقی گفت: ظرفیت خوابگاهی کشور برای ۷۵ هزار دانشجوی مجرد افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در نشست افتتاح مرکز شتاب‌دهنده کسب‌وکار اشتراکی موسوم به شاهکار در پردیس مرکزی دانشگاه صنعتی شاهرود بابیان اینکه در مجموعه وزارت‌خانه طی سال‌های اخیر، تلاش شده تا ظرفیت خوابگاه‌ها بالابرده شود،گفت: ساخت خوابگاه با کمک دانشگاه و حضور بانک‌ها منتج به حرکتی شده که می‌توانیم طی یک و نیم سال آینده شاهد افزایش ظرفیت خوابگاه‌های کشور برای ۷۵ هزار دانشجوی مجرد باشیم.

او افزود: نگاه سازمان دانشجویی این است که اگر به مقوله رفاه و اسکان دانشجو توجه نشود، قطعاً از ارائه خدمات به او بازخواهیم ماند و درنتیجه دانشجو هم به اهداف خود نمی‌رسید لذا باید شرایط اسکان، پویایی، ورزش و نشاط و همچنین بخش‌های مختلف فرهنگی را برای دانشجویان ایجاد کرد.

معاون وزیر علوم بیان کرد: اگرچه محدودیت‌هایی ممکن است سبب تأخیر در اجرای پروژه‌های دانشجویی شود، اما قطعاً کار تکمیل و افزایش ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های کشور با همراهی خوب خیران در دست اجرا است.

صدیقی با اشاره به بحث تغذیه و تجهیز رستوران‌های دانشگاه‌های کشور در برنامه رتبه‌بندی آشپزخانه‌ها، تأکید کرد: ۵۰ درصد آشپزخانه‌های دانشگاهی کشور استانداردسازی شده و تا سال ۹۹ این مهم در تمام دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد از سوی دیگر به دنبال ایجاد رستوران‌های مکمل با امکان انتخاب غذا از منو در سطح دانشگاه‌های کشور هستیم.

او در ادامه به موضوع فراهم کردن زمینه برای غنی‌سازی اوقات فراغت برای دانشجویان اشاره و تصریح کرد: بهترین وسیله برای پر کردن اوقاف فراغت، تربیت‌بدنی و رفاه دانشجویان است که در این حوزه شاهد افزایش خوب سرانه فیزیکی اماکن ورزشی در سطح دانشگاه‌ها هستیم که نوید روز‌های خوب در پویایی دانشجویان را می‌دهد.

رئیس سازمان دانشجویی همچنین به ایجاد زیرساخت شاهکار (شتاب‌دهنده مرکز کسب‌وکار اشتراکی دانشگاه صنعتی شاهرود) نیز اشاره کرد و گفت: این طرح گامی مهم به‌سوی دانشگاه کارآفرین است که این امر امروز مدنظر وزارت علوم قرار دارد.

صدیقی از نگاه مثبت دانشگاه‌ها به موضوع کارآفرینی سخن گفت و ابراز داشت: ویژگی بارز یک دانشگاه امروز شتاب دادن به عرصه اشتغال‌زایی و همچنین تعامل با بدنه صنعت و تولید کشور است.

انتهای پیام / م

۵۰ درصد آشپزخانه‌های دانشگاهی کشور استانداردسازی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار