کاهش سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برخی بیماری‌ها از جمله سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به قبل از زلزله کمتر شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نقش دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس در زلزله کرمانشاه یاد کرد و گفت : کار امدادرسانی در ساعات اولیه زلزله به صورت منظم، دقیق و سریع انجام شد و بدون هیچگونه مرگ و میری با همکاری اورژانس کشور مصدومین را منتقل کردیم که این امر یک رکورد بود.

او از انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی طی ۴۸ ساعت اولیه زلزله کرمانشاه خبر داد و گفت : بعد از یک هفته تعداد اعمال جراحی به ۲۱۰۰ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از امداد و نجات و کار‌های درمانی، سراغ مسائل بهداشتی و بهداشت روانی رفتیم، گفت: با اقداماتی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد، نه تنها اپیدمی نداشتیم، بلکه شیوع برخی بیماری‌هایی مانند سالک و آنفلوآنزا نیز با سمپاشی‌ها و واکسیناسیون ۲۵ هزار فرد در معرض خطر، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

مرادی گفت: در مراحل نهایی سراغ ساخت و ساز تاسیسات بهداشتی و درمانی و کار‌های توسعه‌ای رفتیم که همچنان هم پیگیر آن‌ها هستیم.

او با بیان اینکه کشور ایران همواره در معرض بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله است، افزود: در چنین شرایطی مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی امکان کاهش تلفات و خسارات وجود ندارد، گفت: در وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی نقشه راه برای مقابله با این حوادث ترسیم شده است.

 فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز از زلزله کرمانشاه به عنوان کارنامه درخشان مسئولین نظام یاد کرد و افزود: زحمات استاندار و رئیس اورژانس کشور در این زلزله قابل توجه بود.

او گفت: توجهی که در این زلزله به استان کرمانشاه شد، توجه خاص بود که نباید با ندیده گرفتن آن انگیزه مسئولین را کاهش داد.

تجری گفت: ما نیز تلاش کردیم به دور از فضاسازی در کنار مردم باشیم و به جای آنکه در کوچه و خیابان از نارسایی و کمبود‌ها گلایه کنیم، در جلسات تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشیم.

او گفت: مجموعه این همکاری‌ها از زلزله کرمانشاه تابلوی زیبای خدمت در حوادث را رقم زد که نباید از اذهان پاک شود .

 

 

انتهای پیام/د

امدادرسانی در ساعات اولیه زلزله به صورت منظم، دقیق و سریع انجام شد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار