اجرای طرح پیوند " منزل، مدرسه، مسجد " در شهرستان ارومیه

طرح پیوند " منزل، مدرسه، مسجد" امروز همزمان در مدارس دخترانه سارا و امام علی ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام اباذر بیگی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز، ارتقاء و تقویت بینش اجتماعی و دینی دانش آموزان، نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان در منزل، مدرسه و مسجد از مهمترین اهداف اجرای طرح " سه میم " می‌باشد.
 
حجت الاسلام بیگی افزود: طرح پیوند " منزل، مدرسه، مسجد " مثلث " سه میم " را تشکیل می‌دهند که محور این مثلث هم مسجد می‌باشد.
 
او اضافه کرد: با توجه به اینکه در مسجد فضای معنوی حاکم بوده، منزل نیز محل سکونت نوجوانان و جوانان می‌باشد، مدرسه هم کانون تعلیم و آموزش به شمار می‌رود؛ از این رو طرح " سه میم" در مساجد که فضای معنوی و روحانی و عرفانی در آن حاکم است برگزار می‌شود تا معارف دینی از این مکان به نوجوانان و جوانان تعلیم داده و در مدرسه و منزل نیز اجرا شده و ادامه یابد.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: اکثر اوقات، دانش‌آموزان در منزل با والدین همراهند. مدرسه نیز برای دانش‌آموزان به‌عنوان خانه دوم بوده و در مسجد هم با حضور مؤمنین فضای معنوی خاص حاکم می‌باشد و اقامه نماز در این مکان‌ها سبب می‌شود که دانش‌آموزان علاوه بر اجرای فرائض الهی، بُعد اجتماعی و مشارکتی خود را تقویت کنند و به این ترتیب آسیب‌های اجتماعی کمتری را در آینده شاهد باشیم.
 
به گفته حجت الاسلام بیگی امسال طرح " سه میم " برای هفتمین بار در ارومیه اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

طرح پیوند " منزل، مدرسه، مسجد " در شهرستان ارومیه اجرا می شود

 
برچسب ها: قرآن ، احکام فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.