گروه طالبان تایید کرد که «انس حقانی» و دو تن دیگر از رهبران این گروه از زندان دولت افغانستان آزاد شده و به قطر رسیده اند.

«انس حقانی» و دو عضو برجسته طالبان به قطر رسیدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان تایید کرد که «انس حقانی» و دو تن دیگر از رهبران این گروه از زندان دولت افغانستان آزاد شده و به قطر رسیده اند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که انس حقانی، عبدالرشید عمری و حاجی ملی خان، سه عضو برجسته طالبان که در سال 2014 بازداشت شده بودند را برای زمینه سازی مذاکرات مستقیم صلح با طالبان و آزاد سازی دو شهروند خارجی که در اسارت این گروه است آزاد می کند.

گروه طالبان نیز اعلام کرد دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان را که در سال ۱۳۹۵ توسط طالبان در کابل ربوده شدند زمانی آزاد خواهند کرد که انس حقانی، عبدالرشید عمری و حاجی ملی خان در یک مکان معین برسند.

گفتنی است که آزادی این افراد برجسته طالبان تحت فشار آمریکا، واکنش شدید مردم افغانستان در شبکه های اجتماعی را در پی داشته است.

رئیس جمهور افغانستان در حالی با آزادی رهبران ارشد شبکه حقانی و گروه طالبان موافقت کرده است که از این پیش صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود آزادی انس حقانی از زندان «خط قرمز» دولت و مردم افغانستان است و دولت افغانستان صلاحیت آزادی او را ندارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: طالبان ، افغانستان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.