واشنگتن: برای دفاع از کره جنوبی در برابر هرگونه حمله آماده‌ایم

آمریکا از آمادگی خود برای دفاع از کره جنوبی در برابر حملات احتمالی کره شمالی خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد نظامی آمریکا امروز پنجشنبه بار دیگر تأیید کرد که واشنگتن آمادگی دارد از "تمام توان" خود برای دفاع از کره جنوبی در برابر هرگونه حمله استفاده کند.

این مقام ارشد نظامی در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که مقامات ارشد دفاعی آمریکا امروز پنجشنبه با تشکیل جلسه سالیانه در سئول، پایتخت کره جنوبی در خصوص راه‌های مقابله با تهدیدات احتمالی کره شمالی که موجب توقف رزمایش نظامی واشنگتن و سئول شد و تغییر رویکرد آمریکا در زمینه غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه اعلام شد آمریکا به دنبال دریافت کمک‌های مالی بیشتر از کره جنوبی برای استقرار سربازان آمریکایی در این کشور است. همچنین مقامات آمریکا در نظر دارند سئول را ترغیب کنند تا از تصمیم خود مبنی بر ابطال توافق پیمان اطلاعاتی با ژاپن موسوم به (GSOMIA) خودداری کند، چراکه این اقدام باعث تضعیف همکاری‌های سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی می‌شود.

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا امروز پنجشنبه با ژنرال پارک هان کی، همتای کره جنوبی خود در جریان نشست سالانه کمیته نظامی (MCM) دیدار کرد. در پایان این دیدار دو طرف ضمن انتشار بیانیه‌ای مشترک بر حدف هرگونه سلاح هسته‌ای از شبه جزیره کره تاکید کردند.

ژنرال میلی تاکید کرد آمریکا آماده است تا هرگونه حمله nv شبه جزیره کره را با تمام توان نظامی پاسخ دهد.

او گفت: واشنگتن آمادگی دارد از "تمام توان" خود برای دفاع از کره جنوبی در برابر هرگونه حمله استفاده کند.

روز گذشته، هیئت عالی تصمیم گیری کره شمالی در خصوص مانور نظامی برنامه ریزی شده آمریکا و کره جنوبی هشدار داد و اعلام کرد در صورتی که واشنگتن ضرب الاجل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برای نجات مذاکرات هسته‌ای نادیده بگیرد، با تهدیدی بزرگ روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار