در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کانون‌های آلودگی هوای شهر تهران زیر ذره بین محیط زیست

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران از شناسایی و پایش کانون‌های آلودگی هوای پایتخت خبر داد.

کانون‌های آلودگی هوای شهر تهران زیر ذره بین محیط زیست/ جاده‌های خاکی باید آسفالت شوندمحمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش آلودگی هوا در فصل پائیز و زمستان اظهار کرد: بر اساس طرح پایش با کانونی‌هایی که سبب افزایش آلودگی در سطح تهران می‌شوند برخورد خواهد شد.

وی افزود: این طرح از دیشب آغاز و حدود ۲۰۰ کانون اصلی آلودگی هوا همچون کارخانه سیمان، معادن شن و ماسه در شهرستان‌های قدس، پاکدشت و ... پایش شدند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مقابله با ضایعات و پسماند سوزی متولی خاص خودش را دارد، گفت: مهم‌ترین نکته‌ پیش رو این پایش‌ها، بحث ضایعات و پسماند سوزی بود که به سبب آن ۵ اخطاریه برای این کانون‌ها صادر شد.

وی افزود: از ابتدای آلودگی هوا خوشبختانه بحث توقف فعالیت معادن شن و ماسه در دستور کار قرار گرفته بود و بر اساس پایشی که داشتیم فعالیت‌ای را مشاهده نکردیم و تنها بحث فروش این معادن فعال بود.


بیشتر بخوانید: هوای تهران به وضعیت قرمز رسید


جاده‌های خاکی باید آسفالت شوند

رستگاری عنوان کرد: تردد کامیون‌ها از جاده‌های خاکی برای خرید و فروش از این معادن سبب آلودگی شدیدی در آن مناطق شده است.

وی ادامه داد: بنابراین همکاران ما اعلام کردند که کامیون‌ها از جاده‌های اصلی و آسفالت استفاده کنند و جاده‌های خاکی که سبب ایجاد گرد و غبار است، آسفالت شود.

رستگاری با بیان اینکه آلودگی ناشی از تردد کامیون‌ها از اطراف معادن به شهر تهران نمی‌رسد، گفت: جمعیت زیادی در شهرستان‌های قدس و شهریار زندگی می‌کنند که حفظ سلامتی آنان حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

شناسایی و پایش کانون‌های آلودگی هوای پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار