افزایش آب مورد نیاز نسبت به آب موجود در حوضه‌های آبریز کشور

مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیروگفت: آب مورد نیاز نسبت به آبی موجود در حوضه‌های آبریز کشور افزایش یافته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، صدیقه ترابی مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در جمع کشاورزان دشت برخوار گفت: نخستین شیوه نامه سهمیه بندی آب در قرن ۱۶ میلادی است که در آن شیخ بهایی در طوماری اب زاینده رود را تقسیم کرده است.

صدیقه ترابی با اشاره به ادعای کشاورزان و اسناد موجود در خصوص وجود حق ابه برای دشت برخوار افزود:برای اثبات وجود حقابه برای دشت برخوار لازم است تمامی مدارک و مستندات و نقشه ها‌ی مادی‌های منشعب از زاینده رود تا این دشت جمع اوری و دسته بندی شود.

او گفت: وزارت نیرو امادگی دارد که در صورت ارائه مدارک و مستندات قانونی این موضوع را پیگیری و در صورت تضییع حقوق کشاورزان این منطقه این حق را استیصال کند.

نماینده مردم برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشت برخوار دارای ۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است گفت: شغل اکثر مردم منطقه برخوار کشاورزی است که در سال‌های گذشته ۴۰ درصد اراضی کشاورزی به دلیل خشکسالی کشت نشده است.

حسینعلی حاجی افزود:بر اساس اسناد تاریخی و بقایای موجود از انهار و اسیاب‌ها دشت برخوار از رودخانه زاینده رود حق ابه داشته که در حال حاضر این حق ابه به این دشت تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام/م

 

مدیر کل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو در جمع کشاورزان دشت برخوار

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.