معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم:

قیمت کالاها و خدمات در قم بالا نمی رود /تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد تنظیم بازار استان

مهرداد غضنفری گفت:با توجه به سهمیه‌بندی بنزین با هرگونه افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات در قم برخورد می شود.

قیمت کالاها و خدمات درقم بالا نمی رود /تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد تنظیم بازار استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عصرجمعه درپایان جلسه ستاد تنظیم بازارقم درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین هیچ‌گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات را دراین استان نخواهیم داشت، و روال مانند گذشته است.

طبق تصمیم ستاد مذکور مقررشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف با نظارت بیشتری این موضوع را کنترل کنند.

او افزود: اداره‌کل تعزیرات حکومتی نیز نقش مهمی دارد و با هرگونه تخلفی برخورد خواهد کرد.

معاون استاندار قم عنوان کرد: ما در استان برای مدیریت قیمت‌ها یک مدلی داریم و در مقاطعی که برخی کالا‌ها با افزایش قیمت مواجه شدند، استفاده از آن بسیار منطقی و کارشناسانه بود.

او ادامه داد: بر این اساس کالا‌هایی که قیمت مصوب ندارند و احیانا گروه‌هایی مراجعه می‌کنند و افزایش قیمت می‌دهند دریک قالب کارشناسی بررسی و آنالیز می‌شود و درحد اختیار‌های استان و درحدی که موجب التهاب نشود و باری را بر دوش خانواده‌ها ایجاد نکند، تصمیم‌گیری می‌کنیم و این مدل را در پیش رو نیز خواهیم داشت به همین علت هیچگونه افزایش قیمتی درهیچ کالا و خدمتی نخواهیم داشت.

معاون استاندارقم تاکید کرد: اگر بنا باشد افزایش قیمت باشد طبق آن مدل تبعیت می‌کنیم یعنی درخواست‌ها گرفته می‌شود و بر اساس قانون اقدام لازم صورت می‌گیرد.

او با تاکید بر ضرورت نظارت‌های مستمر از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی قم گفت: به لطف همراهی مردم و بخش خصوصی درحوزه اصناف در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال‌جاری قم با بیش از ۲۶ درصد تورم و چهاردرصد کمتر از میانگین کشوری، نخستین استان به لحاظ مطلوبیت نرخ تورم بوده‌است.

غضنفری بیان کرد: درحال حاضر نیز همه دستگاه‌ها موظف هستند در رابطه با کنترل قیمت‌ها وظایف خود را باجدیت انجام دهند و هیچ نگرانی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: مردم همیشه درصحنه بودند امروز نیز که دشمنان نظام اسلامی دنبال این هستند که حرکت‌هایی داشته باشند، نیز باید همکاری‌های لازم را انجام خواهند داد.

غضنفری گفت: توصیه ما به دستگاه‌ها اجرایی این است که وقت بیشتری برای نظارت مستمر و فراهم کردن ابزارکار‌های نظارتی و بازرسی ایجاد کنند.

او اضافه کرد: آنگونه که دستگاه‌های مسئول در زمینه کالا‌های اساسی مردم اعلام کردند، این کالا‌ها به میزان کافی تامین شده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: کالا‌های سهمیه‌ای باید در موعد مقرر تامین و آنچه که سهمیه‌ای نیست هم باید توسط اصناف تامین شود.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته حمل و نقل ستاد تنظیم بازار استان گفت: خودرو‌هایی که بارعمومی حمل می‌کنند، مشمول افزایش قیمت نمی‌شوند، و درخصوص تامین سهمیه بنزین تاکسی‌ها نیز مشکلی وجود ندارد.

او بیان کرد: سهمیه سوخت خودرو‌ها تا ۶ ماه دیگر برقرار است، و حتی کسانی که دراین مدت کارت سوخت بگیرند، سهمیه آن‌ها محفوظ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: خودرو‌های فرسوده نیز که امکان صدور کارت برای آن‌ها نیست، می‌توانند از کارت جایگاه سوخت استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

ستاد تنظیم بازار قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.