مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش وپرورش:

تحقق عدالت آموزشی مهم ترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش، تحقق عدالت آموزشی در کل کشور را مهم ترین هدف دستگاه تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد. ضرورت توجه به تربیت در کنارارتقای کیفت آموزش در مدارس وجود 230 مدرسه یک نفره در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دستگاه تعلیم و تربیت کشور به دنبال تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور است.

او در جلسه رؤسای ۲۲ گانه آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: ۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد و در استان هرمزگان بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز عشایر مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش گفت: در سامانه سناد سه نوع مدارس با عنوان مدارس شهری، روستائی و عشایری ثبت شده است.

محمدرضا سیف افزود: در استان هرمزگان مدارسی با نام مدارس عشایری وجود ندارد درصورتی که بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر، اعضاء جامعه عشایری هرمزگان را تشکیل می‌دهند.

اوبا بیان اینکه در روستا‌های عشایری می‌توان با تاسیس آموزشگاه‌های عشایر، در راستای تحصیل راحت‌تر به این دانش آموزان کمک کرد، گفت: با ثبت کد مدارس عشایری برای روستا‌هایی که با دانش آموزان عشایر دایر هستند، این مدارس از تسهیلات مناسب تری بهره مند می‌شود، زیرا سرانه مدارس عشایری سه برابر مدارس عادی است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: وزارت آموزش و پرورش کشور به دنبال تحقق عدالت آموزشی در دورترین نقاط کشور است که وجود ۲۳۰ مدرسه یک نفره و ۱۰۰ مدرسه عشایری در کشور گواه بر این موضوع است.

سیف گفت:استان هرمزگان در پوشش تحصیلی دانش آموزان دارای رتبه خوبی در کشور می‌باشد و حتی در برخی مقاطع استان هرمزگان بالاتر از میانگین کشوری جذب و پوشش تحصیلی را انجام داده است.

او ضرورت تغییر نگاه در دستگاه تعلیم وتربیت کشور مطابق سند تحول آموزش و پرورش را لازم دانست و گفت: در کشور نظام آموزشی ما به صورت متمرکز اداره می‌شود به طوری که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها از مرکز کشور برای استان‌ها ابلاغ می‌شود و استان‌ها مجری طرح‌ها و برنامه‌ها هستند که برای افزایش کیفیت آموزشی نیازمند آن است که این نگاه و روش تغییر کند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش گفت:نباید تمرکز فقط به پوشش تحصیلی باشد بلکه تربیت و ارتقاء کیفیت آموزشی و پرورشی در رتبه مهمتری قرار دارد که باید با جدیت به آن پرداخته شود.

سیف با اشاره به اهمیت تربیت و بکارگیری نیروی انسانی با کیفیت در مدارس شهری و روستائی افزود: از این میان تربیت در دوره‌های مختلف تحصیلی، دوره ابتدائی از اهمیت به سزائی برخوردار است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: نباید دانش آموزان باهوش، متوسط و کم هوش را از همدیگر جدا کنیم و دانش آموزان دارا و ثروتمند باید در کنار دیگر دانش آموزان در یک کلاس درس قرار گیرند.

او افزود:ایجاد انواع مدارس و تفکیک دانش آموزان موجب شده دانش آموزان از برخی آموزش‌ها که از طریق همسالان و گروه‌ها منتقل می‌شود، محروم شوند.

انتهای پیام/ر

وجود ۲۳۰ مدرسه یک نفره در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.