رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور:

با شایعه پراکنان فضای مجازی مطابق قانون برخورد می‌شود

فعال گفت: عده‌ای با پخش کلیپ‌های مربوط به سال‌های قبل در فضای مجازی موجب ترویج فضای بی اعتمادی و ناامنی در سطح جامعه می‌شوند؛ با شایعه پراکنان فضای مجازی مطابق قانون برخورد می‌شود.

با شایعه پراکنان فضای مجازی مطابق قانون برخورد می‌شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، صیدال فعال رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از اجرای برنامه تغییر قیمت بنزین، زمینه سوءاستفاده و شایعه پراکنی عده‌ای در فضای مجازی ایجاد شده است و در این راستا معاندان نیز در جهت بزرگ نمایی رویداد‌ها و برای دست یابی به اهداف ضد مردمی خود، اقدام به شایعه سازی و دروغ پراکنی می‌کنند.

فعال ادامه داد: پخش کلیپ‌های مربوط به سال‌های قبل در فضای مجازی از جمله این اقدامات است که این حرکت موجب ترویج فضای بی‌اعتمادی و ناامنی در سطح جامعه می‌شوند. به عنوان نمونه پخش کلیپ مربوط به چند مورد آتش سوزی سال‌های گذشته که ناشی از تحریق‌های غیرعمدی بوده، با ادعای کاملا دروغ آتش سوزی در پمپ بنزین در یک خیابان تهران و یا در یکی دو شهر دیگر، که همچنان که از سوی خبرگزاری‌های مختلف اعلام شد، به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور تصریح کرد: البته شهروندان، هر خبری که در فضای مجازی منتشر می‌شود را باور نمی‌کنند و حتماً نسبت به صحت و سقم اخبار تحقیق می‌کنند. طبیعتا اخبار موثق از سوی خبرگزاری‌های رسمی و پایگاه‌های معتبر خبری منتشر و یا بازنشر می‌شود.

او افزود: افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، از جمله مطابق با مواد ۷۴۴، ۷۴۵ و ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، پاسخگوی اقدامات خود خواهند بود.

رئیس مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور تصریح کرد: مرکز فوریت‌های امنیتی، اطلاعات و اخبار وزارت کشور بر تمامی پدیده‌ها و حوادث امنیتی اشراف کامل، دقیق و سریع دارد.


بیشتر بخوانید: رئیس جمهور اجازه نداد پول حاصل از افزایش قیمت بنزین را به بودجه تزریق کنیم/ در کمتر از ١٠روز مبلغ حمایتی دولت به حساب خانوارها واریز خواهد شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار