نوبخت در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح کرد:

رئیس جمهور اجازه نداد پول حاصل از افزایش قیمت بنزین را به بودجه تزریق کنیم/ در کمتر از ١٠روز مبلغ حمایتی دولت به حساب خانوارها واریز خواهد شد


رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شرط رئیس‌جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین، این بود که حتماً همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عیناً به مردم بازگردد.


بازگشت منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین به مردم، شرط رئیس‌جمهور برای اجرای این طرحبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه امشب ۲۴ آبان ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی طرح حمایت معیشتی دولت و جزئیات طرح افزایش بنزین پرداخت.

آقای نوبخت با اشاره به جزئیات طرح حمایتی دولت برای جبران افزایش قیمت بنزین، گفت: شرط رئیس‌جمهوری برای اجرای طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت بنزین، این بود که حتماً همه منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین عیناً به مردم بازگردد.

او ادامه داد: طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه صادر شد.

معاون رئیس جمهور افزود: دولت با وجود داشتن مجوز قانونی، در شش سال گذشته تنها دو بار اصلاح قیمت بنزین را انجام داد و منابع حاصل ازآن نیز عمدتاً صرف حمایت از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در همه اسناد موجود، ۲ سیاست را در رابطه با جامعه در پیش گرفته است، افزود: در سیاست اول دولت در راستای فقر مطلق تلاش کرد و در سیاست دوم به دنبال بهبود معیشت خانوارها است که دولت اولین گام را برای افزایش یارانه خانوارهای کم‌درآمد مانند کسانی که تحت پوشش کمیته حضرت امام(ره) و بهزیستی هستند برداشت لذا دولت به عهد خود وفا کرد و سه تا پنج برابر یارانه آنها را افزایش داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما ١٠ درصد افزایش حقوق را به ٢٠ درصد برگرداندیم، گفت: با همین منابع بودجه سعی کردیم پاداش بازنشستگان را بدهیم لذا ما باید منابع جدیدی را شناسایی می‌کردیم، به طوری که احکام قانونی به ما اجازه می‌داد از یارانه‌های سوخت استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه ما باید قیمت سوخت را با قیمت سایر کالاها مقایسه کنیم، افزود: یک گام به سمت قیمت واقعی سوخت حرکت کردیم، به طوری که مهم این است که ما منابع حاصل از این درآمد را چه کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه ابلاغیه‌ای از دفتر مقام معظم رهبری به سازمان برنامه بودجه برای اصلاح ساختار بودجه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ١٣٠٠هزار میلیارد یارانه پنهان داشتیم اما اکنون درباره ٣٠هزار میلیارد تصمیم می‌گیریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جهت عدالت از بخشی از منابع یارانه‌ای استفاده کردیم تا بتوانیم این اقدام را انجام دهیم گفت: در گام دوم آنهایی که در نوبت بودند مشمول پرداخت شدند تا در راستای کاهش فقر مطلق، دولت بتواند اقدام خود را انجام دهد.

نوبخت با اشاره به بهبود وضعیت معیشت خانوارها اظهار داشت: دولت به دنبال کاهش نرخ تورم است تا قدرت خانوارها را بیشتر کند، در سال‌های گذشته تلاش دولت موفقیت‌آمیز بود و به گواهی همه نهادهای بین‌المللی دولت توانست نرخ تورم را کاهش دهد و در طی دو سال متوالی آن را یک رقمی کند، تحریم ظالمانه و ناخواسته قدرت خرید مردم را کاهش داد.

نوبخت با بیان اینکه این ٣٠هزار میلیارد تومان در شورای عالی اقتصادی که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد به بحث گذاشته شد گفت: ما در راستای تقویت معیشت خانوارها این اقدام را انجام دادیم لذا تمامی این وجوه در یک حساب خاص که برای همین کار تعریف شده است جمع می‌شود بدون اینکه به بودجه عمومی وارد شود.

او با اشاره به اینکه مجلس مصر است شما حدود ٢۴-٢۵ میلیون نفر را از یارانه حذف کنید، ادامه داد: ١٨ تا ١٩ میلیون خانوار را باید تحت حمایت قرار دهیم و ما کف آن را در نظر گرفته‌ایم، اگر مشخص شد کسی باید یارانه دریافت می‌کرد و نکرده است از همین زمان شروع برای او مبلغ یارانه محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه حدود ۶٣-۶۴ میلیون لیتر در روز بنزین سهمیه‌ای می‌دهیم، ادامه داد: شاید ۲۰-۳۰ میلیون لیتر هم برای بنزین سوپر و به صورت آزاد تعرفه دهیم، از حدود ٩٠ میلیون لیتر در روز عمده آن سهمیه‌ای توزیع می‌شود. ما ٢٩ تا ٣٠هزار میلیارد تومان درآمد از این طرح خواهیم داشت.

نوبخت با اشاره به اینکه ٣ تا ۴ هزار میلیارد نیز برای صادرات پیش بینی کرده‌ایم خاطرنشان کرد: تبصره ۱۴ مکانیزم خود را دارد و الان در حال استمرار است و به همین جهت ما همچنان تا دو روز آینده آنچه را در خصوص تبصره ۱۴ و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بوده است به حساب مردم واریز خواهیم کرد، آیا یک روز از دولت ما، مردم به خاطر دارند ما وفای به عهد نکرده و رقم یارانه را به حسابشان واریز نکرده باشیم، ما در قانون هدفمندی یارانه‌ها حدود ١۴٠هزار میلیارد تومان منابع داشتیم که چیزی حدود ٨-٩ هزار میلیارد تومان به مردم تعلق می‌گرفت.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این اولین باری نیست که در کشور اصلاح قیمت حامل‌ها انجام می‌شود، این بار فقط بنزین گران شده است افزود: من افکار عمومی را به قضاوت می‌طلبم، آیا دولت تلاش نکرد زمینه حمل‌ونقل عمومی را بیشتر کند؟ استان کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی و.... ما همه اینها را به راه آهن متصل کردیم، دولت در خصوص حمل و نقل عمومی را اضافه کند بر روی عهدش مانده است.

او تصریح کرد: از متروی تهران سوال کنید، مترو برای سرمایه گذاری نیاز به اوراق مشارکت دارد که ۵٠درصد آن را دولت می دهد، چه کسی می‌گوید دولت به مترو کمک نکرده است، در اولین فرصت از آقای حناچی سوال کنید آیا دولت ۵٠ درصد اوراق مشارکت را داده است یا نه؟ اینکه یارانه بلیت مترو پرداخت شده یا نه بسیار جزئی است، انتظار به حق جامعه این است که دولت زیرساخت ها را در جهت توسعه حمل و نقل عمومی فراهم کند ، ما منابع کافی را برای توسعه شهری و بین شهری اختصاص داده ایم، آن چیزی که می تواند به غایت میزان مصرف حامل های انرژی زا کاهش دهد همین سیستم ریلی است.

نوبخت با اشاره به اینکه عمده حمل‌ونقل‌های مسافت طولانی با گازوئیل انجام می‌شود، گفت: همیشه بحث می‌شود که آیا برای محدود کردن مصرف، راهی جز افزایش قیمت‌ها و اصلاح آن نداریم و بهتر است مردم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از سوی دولت به ویژه از طرف وزارت صنعت بر روی واحدهای تولید خودرو باید نظارت کافی و وافی داشته باشیم که هر یک از مدل‌های ماشینی که می‌دهند نسبت به گذشته میزان سوخت و مصرف انرژی کمتری داشته باشد و حتی قیمت‌ها هم نیز تقلیل پیدا کند، دولت کاملاً این موضوع را دنبال می‌کند.

او عنوان کرد: سال ٩۵ میزان مصرف بنزین ماهانه ٧٠ و خورده‌ای میلیون لیتر بود که امسال به ٩٠میلیون لیتر رسیده است، یعنی حدود ١۴/٢ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: رییس جمهور مطلقا اجازه نداد، پول حاصل از افزایش قیمت بنزین را به بودجه تزریق کنیم، این کار را می تواند وزارت کار و یا شرکت ملی نفت انجام دهد اما سازمان برنامه بودجه به میان آمد چون پرداخت این رقم ها بر عهده سازمان است.

نوبخت با اشاره به اینکه کمتر از ١٠روز مبلغ حمایتی دولت به حساب خانوارها واریز خواهد شد تصریح کرد: خانواده‌ها حق دارند متقاضی پرداخت باشند، ما بسیار صمیمانه با مردم برخورد می‌کنیم، این پول مال خود مردم است، اینکه فکر کنیم اگر پول یارانه بیشتر شود خانواده ها شروع به تولید مثل می کنند درست نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سهمیه بندی بنزین موجب کاهش مصرف و در نتیجه کاهش آلودگی هوا می‌شود افزود: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه مسئول پرداخت‌های دولت است، موضوع پرداخت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نیز بر عهده این سازمان گذاشته شد.


او ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد تومان را باید با روشی توزیع می‌کردیم که با جمعیت خانواده‌ها تناسب داشته باشد لذا این روش پرداخت ، سیاست جمعیتی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و مسأله مهمی نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه پرداخت یارانه‌ها فردی بود، اما پرداخت درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در جهت کمک به خانواده ها است افزود: در تابستان گذشته ۸۴۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم که نشان دهنده حمایت دولت از تولید است.

او با اشاره به اینکه حدود هزار هزار میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی وجود دارد که باید برای این رقم برنامه داشته باشیم گفت: در اصلاح ساختار منابع بودجه آزاد شدن ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع یارانه پنهان انرژی پیش بینی و قرار شده بود این مبلغ در بودجه قرار گیرد، اما رئیس جمهور از آن جلوگیری کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه از این پس سازمان برنامه بودجه در ماه سه پرداخت خواهد داشت ادامه داد: ٢۶هرماه پرداخت یارانه ها انجام می‌شود، از سوی دیگر پرداخت حقوق ماهانه کارکنان دولت را داریم و یک پرداخت هم که طرح جدید حمایتی دولت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۰
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
اگه میگین که این طرح به نفع مردمه و هیچ تاثیری در گرونی نداره خب‌باشه همه این ها درست اما چرا همون قیمت بنزین سهمیه رو هم گرون کردین؟!؟!؟خودتون رو بزارین جای یه راننده تاکسی اولن میگه من بزنین سهمیه ندارم سه برابر قبلا کرایه میگیرم اگه هم نگیره بازم باز بنزین۱۵۰۰تومن مطمئن باشین که کرایه رو گرون تر‌ از قبل میگنه....
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۲۰:۱۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
کاشکل چاهای نفت رو بدن به آقایون دست از سر این ملت بیچاره بردارن بزارن یکم زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کارگر شهرداری
۰۸:۰۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
آقا ما یارانه نمی خوایم
تو رو خدا درد د دل ما رو به گوش مسئولین برسونین.توروخدا بنزین رو ارزون کنین.وگرنه دیگه نون خالی هم نداریم که بخوریم
Germany
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۸
خانوارهایی سه چهار یا پنج تا خودرو زیر پاشون هستش مالیات وسیله نقلیه و مصرف بنزین بگیرید که چند تنه از یارانه های ملی بیش از سهم متعارفشون استفاده میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
kami
۱۹:۴۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
افزایش قیمت به بودجه تزریق نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
وافعا شما چقدر غم و غصه ملت را دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
هیچ
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۳:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
برا ما همین که اجازه گرون شدن بنزینو دادن کافیه
اجازه های بعدی پیشکششون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خیلی زحمت کشید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
میزان زیاد مصرف سوخت ناشی از نبود کیفیت درخودروهای ویران خودرو(نه ایران خودرو) است نه گشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقا ما شهرستانیم کرایه آژانس۴تومن بود شده۸تومن ۲برابر
این چه وضعشه همینطور که یارانه بنزین میدین تاکسی که کرایه زیاد نکنن به آژانسا هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقا ما شهرستانیم کرایه آژانس۴تومن بود شده۸تومن ۲برابر
این چه وضعشه همینطور که یارانه بنزین میدین تاکسی که کرایه زیاد نکنن به آژانسا هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقا ما شهرستانیم کرایه آژانس۴تومن بود شده۸تومن ۲برابر
این چه وضعشه همینطور که یارانه بنزین میدین تاکسی که کرایه زیاد نکنن به آژانسا هم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
ما یارانه نمیخواهیم خواهشا همه چی رو مثل قبل برگردانید....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۹ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
اگه همین طور آزاد بمونه قاچاق سوخت هم ریشه کن نمیشه.یکم فکرکنین به این که شاید قاچاق های سوخت میرسه دست امریکا و امثال اینا.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۹:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
تو که راست میگی !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خسته شدیم
-
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خدا هرچه زودتر به داد ما برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
نمیدانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
نمیدانم ، ولی ، چکنم که میدانم و نمیدانم چکنم....
مردم (غیر از ثروتمندها) واقعا در معرض هدف غیر تعادلی درمعیشت زندگی به جهت معکوس رو به پایین هستند ، که قدرت خریدشان کمتر شده و دیگر چیزی برای انتخاب کردن ندارند .
آقایان مجلس هم که خودشان را به خواب زدن و انگار نه انگار که نماینده ملت هستند. چه شد که یک شب ه باید آوار گرانی بنزین با توجیهات من درآوردی بر سر مردم خراب شد.
آ یا واقعا نفع مردم در گرانی است ؟ آ یا در این دولت راهکار حل مشکلات فقط ایجاد فضای متشنج است؟
صرفه جویی در انرژی یک امر مهم و اساسی است ، اما راهکار و ضوابط آ ن مهمتر و اساسی تر است.
در وضعیتی که مردم قدرت خرید ندارد ، و دچار بیکاری و تورم است، این افزایش قیمتها به نفع کیست؟
آ یا صلاح مردم فقط در بالا بردن قیمتهاست؟
اینها ساده باوریست ، اینها ضعف دیدگاه و بصیرت است.
، اما آیا واقعا ما به جایی رسیده ایم که باید قانون غلط را اجرا کنیم .؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
کمر ملت را شکستین تاحالا یعنی الان شما باافزایش قیمت بنزین به فکر جیب کم درآمدها هستین به مولا نه
Iran (Islamic Republic of)
ز
۰۹:۳۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
زحمت کشیدن...منت رو سرمون گذاشتین.
-
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
واقعا اگر راست میگویید لازم نبود بنزین رو گران کنید که پول حاصلشو به مردم بدیدمیاومدید ارزونش میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقا اولاً تولید مثل کردن خانواده ها به نفع دولت است چون دولت باید سرباز و ارتش و پاسدار داشته باشد و گرنه نمی توانید دوام بیاورید.یادتان باشد جمعیت را به سمت پیر شدن سوق داده اید دوماً جنابعلی اگر قرار بود به مردم کمک کنید نباید قیمت بنزین را چند برابر میکردید.پول مردم را بگیرید و دوباره به خودشون برگردونید .شما راست میگید جلوی تورما بگیرید مابقی پیش کش. عجب رویی واقعاً که!!!
Netherlands
سامان
۰۹:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چشم انداز آینده ای نزدیک(یکی دو سال آینده):

*بنزین دو نرخی نداریم و از این پس فقط بصورت تک نرخی و با قیمت 3000تومان عرضه می گردد.

*یارانه ای که حاصل گرانی بنزین بود با افزایش تورم و تک نرخی شدن بنزین ثابت مانده و بسیاری از گرفتن آن حذف می شوند.

*قشر پولدار و آقازاده پولدارتر شده و بقیه مردم تبدیل به قشر بدبخت و ضعیف می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
همش الکی گفته بودید کو وعده هاتون
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۰۹:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
شما قدر مردم شریف ایران را نمیدانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
دولتی که میگفت بنزین گران نمیشود که یک شبه در ایام عید گران شد چطور باور کنیم که پول به صندوق دولت واریز نمیشود درست میگویند
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آثای نوبخت به بودجه تزریق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
وای چه رفاهی !!!!!!!!!!!
من هرموقع این آقا رو میبینم منتظر یه خبر بد اقتصادی میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چرا با اعصاب ما ملت بازی میکنین این چه سرگرمی دیگه ای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خوب از جیب مردم به هم دیگه نون قرض میدید !!!
منت هم میزارید!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چقدر این مردم خوب رو اذیت میکنید ؟ ظلم تا کی؟
تا روز قبلش تکذیبیه بود که نه بنزین گران نمی شود و سهمیه بندی نیز نخواهد شد اما نیمه شب نگذشته وعده هاتون آشکار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
افزایش قیمت رو نقدی می گیری وعده نسیه می دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
این یعنی به هر خانواده 5 نفره 60 لیتر بنزین هر ماه ! خنده دار نیست ؟ چطور بدون اجازه مجلس تونستید این کار رو بکنید ؟ گرانی بنزین فقط یک دلیل درست داره : عدم توانایی تولید در داخل کشور .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۸:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چرا پول این طرح را به صورت نقدی پرداخت می کنند؟ چرا مردم را به بورس و سرمایه هدایت نمیکنند ؟ می توانند این پولها را بصورت سهم بازار بورس به مردم بدهند و مردم را در سرمایه گذاری و تولید داخل مشارکت دهند تصمیم دولت به پرداخت نقدی بدترین تصمیم اقتصادی است و همان کاری بود که در مورد یارانه ها کردند
United States of America
رضا
۰۸:۱۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
دولت باحالی داریم... یه قرون میذاره تو جیبت، صد تومن از توی اون یکی جیبت ورمیداره، تازه منت هم سرت میذاره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
بله دولت امید و عدالت یعنی همین مگه غیر این انتظار دارین؟!خجالت هم خوب چیزیه تو یکسال گذشته همه چی چهار پنج برابر شده بر اثر بی تدبیری اینا باز میگن به نفع ملت این گرونیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
یعنی بدبخت کردید مردم رو .یارانه ها رو قطع کردید که به هر دلیلی بجزاون بازاریهایی که حقوقش دست شما نبود .بنزین گرون بشه کرایه سه برابر میشه من دانش آموز روستایی چطور برم شهر درس بخونم .بیا دبیرستان احداث کن سرویس رایگان بده بعد از این شعارها بده
Germany
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
کرایه های شهر من دوبرابر شده اخی بی انصاف ها این زندگی هست برا مردم درست کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
واقعا دولت چرا برای گران کردن بنزین از مردم مایه می گذارد . اون بیچاره ای که با پراید بی کیفیت دولت دارد امرار معاش می کند چکار باید کنند ؟ وقتی بنزین گران شود به تبع آن همه چیز گران خواهد شد (اون مغازه داری که بارشو با ماشین میاره پس برای اینکه دخل و خرج با هم بخونه مجبوره گرون کنه )پس خدا فقط بداد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
حق شناس
۰۸:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
بازم مثل همیشه
اول پول را واریز می کنن
بعد از 6 ماه یا یکسال یه تعداد به اصطلاح پر در امد را از دریافت این مبلغ حذف می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آنچنان رونق اقتصادی بوجود آوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اگه قراره پول ناشی از افزایش بنزین را دوباره به خودمان بدهید پس چرا افزایش دادید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
یارانه ای که الان هم میدن با هزار منته وهرروز میگن باید یارانه وضع خوشا رو قطع کنن اگه پول افزایش قیمت حامل انرژی هست حق ندارن یارانه هیچ قشری رو قطع کنن چون حق خود ملته نه جیب دولت
Iran (Islamic Republic of)
سعید صال
۰۷:۵۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خداییش سطح رفاه و امکانات را همه با توجه به منابع وثروتهای کشور واقعی سازی کنید فقط قیمت ها را واقعی سازی می کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۷:۴۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چرا پول این طرح را به صورت نقدی پرداخت می کنند؟ چرا مردم را به بورس و سرمایه هدایت نمیکنند ؟ می توانند این پولها را بصورت سهم بازار بورس به مردم بدهند و مردم را در سرمایه گذاری و تولید داخل مشارکت دهند تصمیم دولت به پرداخت نقدی بدترین تصمیم اقتصادی است و همان کاری بود که در مورد یارانه ها کردند
Iran (Islamic Republic of)
م.ه.د.ی
۰۷:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقای نوبخت خیلی ببخشید که این حرف را میزنم، فقط یک سال اگر توانستی با حقوق 2.500.000 تومانی بدون مزایا زندگیت را اداره کنی.
در این مملکت بسیاری از قشر متوسط جامعه هستند که با تصویب یک سری سیاستهای اشتباه به قشر ضعیف جامعه اضافه میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
سلام
چرا قیمت بنزین رو بردن بالا وبعد برگردونند به مردم
وقتی لقمه رو راحت میشه خورد ،،چرا دور سر بچرخونیش

تازه مردم با همین قیمت آرامش پیدا کردبودن

اون از خودرو سازیشون هنوز نتونستن جمعش کنند ،نه کیفیت بالا رفته نه مصرف سوخت پایین ،بعد با این اوضاع آب صاف شدرو میان گل آلود میکنند ،من که نظر خودمو دادم
اما کارگری که تازه باحقوق دومیلیون ودو سه بچه خودشو وفق دادبود چطور میخواد زندگی کنه،من هیرون که مدیران با حقوق ده بیست میلیونی با یکی دوتا بچه چطور حساب میکنند که قشر پایین جامعه میتونن با این درآمدها زندگی کنند ،
بعد جمعیت کم شده بچه بیارید
Netherlands
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چی شد پرداخت یارانه به مردم گدایی بود؟
شب پرداخت یارانه مصیبت بود؟
مردم هیچ وقت سخنان و عده های شما را فراموش نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
با اینکار شما ارزش پول ملی یک دهم می شود چون سبب تورم می شود و تورم نیز مساوی کاهش ارزش پول ملی و باز هم نمی توانید با این روش جلو قاچاق سوخت را بگیرید چرا که مقدار افزایش قیمت آن از کاهش ارزش پول ملی بسیار کمتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خداروشکرررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
دولت با پول بنزین می خواهد رای جمع کند و گر نه باید درامد دولت در بودجه اورده شود او می خواهد چند ماهی تا انتخابات به مردم یارانه بدهد دولتی که سیاستش پول گرفتن است نه دادن و پول یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
قیمت رو برگردانید به حالت قبل ما کمک حمایتی نمیخواهیم... شما قشر ضعیف جامعه را مورد حدف خود قرار داده اید...
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۶:۳۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اون ادم كار گري كه از تهران هر روز براي كار بايد تا شهريار بره چقدر پول بنزين بايد بده بنظرتون اين مقدار براي يك هفته كافي يا نه أيا با اين پول ميتونه بنزين بزنه يا بايد يه پولي هم قرض كنه بزار روش براي بنزينش اگرم بخواد با تاكسي يا مترو يا اتوبوسم بره بايد روزي 60هزار تومن پول كرائه بده بعد چطوري با حقوق ١٧٠٠زندگي كنه چطوري كرايه خونه برجي ١٥٠٠ بده چطوري خرج خوراك بچه هاشو در بياره چطوري پول مدرسه بچه هاشو بده چطوري پول اب و برق و گاز بده فكر نكنم با اين وضعيت نأن خالي هم بتونن بخورن اخه خدارو خوش مياد در ايران تو دهاتشم ادم بچه دار برجي ٢ ميليون خرج ماهيانه اش بيشتره چرا با ما ها اين طور ميكنيد مگه قشر ضعيف چكار كردن چه گناهي مرتكب شدن كه بايد اين طور پس بدن تاوان گناهشونو . يا صاحب زمان اقا جان به فريادمون برس فقط شما ميتوني ما را از دست ظلم نجات بدي عزيزدل زهرا
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۶:۳۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خب درامد حاصل از افزایش بنطین اگر توی خزانه کشوری واریز نشه کنترل مالی رون اون نیست .خدا عاقبت مردم ایران را بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
پول برق را کم کنید تا مردم بیشتر به فکر استفاده از ماشین های برقی باشند اگر در کشور وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
زمانی این کار ارزش دارد که تورم کاهش یابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
حداقل این را راست بگید ولی آنقدر گرانی زیاد میشود که این کار هم فایده ندارد خیلی ها را هم که از یارانه محروم کردید
Germany
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
خوب اگر نیتتون همینه که به مردم بازگردد برای چه گرونش میکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
مگه تا بحال برگشته یه تومن میدن ده تومن میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
در بسیاری از موارد خآموشی یاور خوبی است هر چند سخنور باشید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۱۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم تورم دوباره اتفاق نیافتد که به کام ثروتمندان و به ضرر فقرا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اولش همیشه همین جوریه چند روز یه مقدار پول بحساب یه عده واریز میکنین بعدش میگین بخاطر رفاء ملت بنزین تک نرخی و آزاد بعدش پولی واریز نمی کنین مثل یارانه ها
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۰۲:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آقای محترم شما اول مبلغ را واریز می کردید و بعداً قیمت بنزین را بال می‌برد این کار باعث دلگرمی حداقلی میشد
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۲:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
اگه قرار بود همه برگرده به مردم دیگه چرا اصلا گرون میکرد دولت
Iran (Islamic Republic of)
محمد رحیمی
۰۲:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
از این جیب به اون جیب شدکه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
این دولت غیرازناراضی کردن مردم مگه مسئولیت دیگری داره
نداره . اصلا این دولت را سرکاراوردن که نارضایتی توجامعه بوجود بیارند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
گرانی بنزین یهویی و قافلگیری یا سوپرایز اینم هدیه عیدی از طرف دولت در روز عید ولادت رسول الله ص به ملت مظلوم ایران بود واقعا که علی برکت الله ، ببخشید رئیس جمهور از سن بازنشستگیش 11 یازده سال گذشته ایشون و مابقی هیئت دولت که همهشون یه غیر از وزیر مخابرات که جوان هستند قصد ندارند بازنشسته شوند تا عدالت اجتماعی بدون تبعیض و حق و حقوق شهروندی و تقسیم ثروت ملی ملت به صورت عادلانه توسط جوانان لایق و شایسته و مومن و سخاوتمند و دردآشنا و عادل و صادق و امین و امانتدار و متعهد و دلسوز و گرهگشا برای اقشار بینواهای بی درآمدها و بینواهای زیر خط فقر و کارشناسان نخبه و خردمندان بصیر انقلابی مابین ملت ایران تقسیم و رعایت کنند. والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Germany
ناشناس
۰۱:۵۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
بابامصرف بالای بنزین به دلیل همین ارابه های مرگه که شما انحصارش رادادید به دوخودروساز کهدوبرابر استاندارد مصرف دارندوبه چندبرابر ارزش واقعی می اندازند به مردم
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۱:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
ببخشید مانخوایم بسته حمایتی ویارانه بگیریم باید باکی صحبت کنیم ؟ دفعه قبل 45هزار یارانه باکلی منت برامون تصویب کردن به جاش همه چیز 100برابر شد. این دفعه که کسری بودجه هم داریم بسلامتی حالا ببین چه خاکی بسرمون کنن دوباره.
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
تمام ساز و کار یک دولت اعم از بودجه و غیر بودجه مگر در راستای معیشت و رفاه مردم نیست؟ اصلا چه فرقی میکند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
از رئیس جمهور تشکر کنید بابت تحریمهای داخلی کاری کرده که تحریم خارجی دیگه برامون کم اهمیت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
وقتی میخواستید یارانه ۴۵ تومانی هم بدید این حرف رو گفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
با گران شدن بنزین همه چیز گران میشود
آخرین اخبار