حضور گسترده معترضان فرانسوی در نخستین سالروز آغاز اعتراضات

تظاهرات در پاریس در نخستین سالروز آغاز اعتراضات مردمی به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه به خشونت کشیده شد.

حضور گسترده معترضان فرانسوی در نخستین سالروز آغاز اعتراضاتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, روز شنبه حدود ۲۸ هزار نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند که تظاهرات در اکثر موارد با آرامش همراه بود.

شمار شرکت کنندگان در تظاهرات پاریس ۴ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده که شماری از آنان خرابکار بودند و در نهایت تظاهرات به خشونت منجر شد. ۱۴۷ نفر از تظاهرکنندگان دستگیر شدند که ۱۲۹ نفر آنان راهی زندان شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان در یکی از بزرگترین مراکز تجاری پاریس ناچار شد از گاز اشک آور استفاده کند. یکی از افراد می‌گوید: من گاز اشک آور و بلند شدن دود و همچنین افرادی را که نقاب داشتند و نیرو‌های پلیس را در مرکز تجاری دیدم.

در این شرایط فرمانداری تصمیم گرفت برگزاری تظاهرات را ممنوع کند و به این ترتیب خشم سازمان دهندگان را برانگیخت. مردی می‌گوید: ما برای تظاهرات مذاکره کردیم و تنها پاسخی که شنیدیم این بود که تظاهرات لغو شده است. دلیل این اقدام را درگیری و خشونت می‌دانند. اما چه درگیری؟ تنها به دلیل سه سطل زباله که در آتش می‌سوزد؟ فرانسه در آتش است چرا آن را نمی‌بینند.

همزمان در منطقه دیگری در پاریس، هزاران نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت تظاهرات کردند و حتی بسیاری مردم در بالکن خانه حمایت خود را از آن‌ها اعلام کردند. طی یک سال گذشته در مطالبات معترضان تغییری ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار