مصرف مجاز ماهانه گاز مشترکان کردستانی ۳۰۰ مترمکعب است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان خانگی در این استان، فصل سرما در اقلیم سرد یک می‌توانند ماهانه تا ۳۰۰ و اقلیم سرد ۲ تا ۲۵۰ مترمکعب گاز طبیعی مصرف کنند.

مصرف مجاز ماهانه گاز مشترکان کردستانی ۳۰۰ مترمکعب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد فعله‌گری اظهار داشت: اقلیم سرد یک شامل شهر‌های بیجار، سقز، قروه، دیواندره و دهگلان است و سنندج، سروآباد، مریوان، کامیاران و بانه نیز در ردیف تعرفه اقلیم سرد ۲ محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه براساس مقررات هیات دولت، ۱۵ آبان تا ۱۵ فروردین جزو فصل سرد و مابقی سال نیز فصل گرم است، افزود: مشترکانی که مصرف آنان بیش از حد مجاز باشد، بهای گاز مصرفی آنان به صورت تصاعدی محاسبه شده و هزینه بیشتری را باید پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۷۴۵ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱، ۶ درصد بیشتر است.

فعله‌گری بر ضرورت مصرف بهینه گاز توسط مشترکان در بخش‌های مختلف تاکید و اضافه کرد: سال گذشته در همین مدت، یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۸۷ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد.

او گفت: مشترکان استان از اول تا ۲۰ آبان ماه جاری ۱۷۳ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۴۶۴ مترمکعب گاز مصرف کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳، ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان، کاهش مصرف گاز در آبان امسال را ناشی از مساعد بودن هوا اعلام کرد و افزود: آبان سال گذشته ۱۷۹ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۰۰ مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد.

شرکت گاز کردستان به ۵۲۳ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری خدمات می‌دهد و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

شرکت گاز کردستان به ۵۲۳ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و اداری خدمات می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.