معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح نماد برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح 430 مدرسه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید مجتبی موسوی، با اشاره به اجرای طرح نماد در 430 مدرسه استان کرمانشاه در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد:امسال این طرح برای یک سوم دانش‌آموزان کرمانشاهی که حدود 110 هزار دانش آموز از مجموع 325 هزار دانش‌آموز استان را شامل می‌شود، اجرایی خواهد شد.

طرح نماد

موسوی گفت: سال گذشته این طرح در 129 مدرسه استان کرمانشاه شامل 60 مدرسه در شهرستان پاوه، 66 مدرسه در شهرستان هرسین و شش مدرسه در ناحیه یک شهر کرمانشاه به صورت آزمایشی اجرا شد که با توجه به موفقیت آمیز بودن این طرح، اجرای آن در سطح مدارس بیشتری در برنامه امسال آموزش و پرورش قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه طرح نماد را طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.

  موسوی اضافه کرد: در طرح نماد معلمین، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره های آموزشی در برابر آسیب های اجتماعی توانمند می‌شوند و پس از آن نیز در حوالی نوروز دانش آموزان مورد غربالگری قرار خواهند گرفت. به این ترتیب که خود دانش آموز، والدین او و معلمی که بیشترین ارتباط با دانش آموز را دارد در این غربالگری شرکت کرده و با پاسخ دادن به سوالات استانداردی که از طریق سامانه پرسیده می‌شود، وضعیت کلی دانش آموز مشخص می‌شود.

موسوی با بیان اینکه برای اجرای طرح نماد هشت دستگاه و نهاد شامل نهادهای حمایتی، آموزشی و... به کمک آموزش و پرورش می‌آیند، گفت: به عنوان مثال دانش‌آموزی که در ارزیابی‌ها در در معرض فقر شناسایی شود برای دریافت کمک به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد ارجاع داده خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در طرح نماد دانش آموزان و خانواده هایشان از نظر شاخص‌هایی مثل فقر، خشونت، کودک آزاری، خودکشی، اعتیاد، فضای مجازی و... ارزیابی می‌شوند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.