بیادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تخریب اموال عمومی و ایجاد ناهنجاری‌، آب به آسیاب دشمن ریختن است

فعال اصولگرا گفت: تخریب اموال عمومی و ایجاد ناهنجاری‌ آب به آسیاب دشمن ریختن است، اما مسئولان هم باید حرف مردم را بشنوند.

طرح افزایش نرخ بنزین نیازمند اصلاحات استحسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اعتراضت بنزینی مردم در چند شهر کشورمان، گفت: طرح پیشنهادی افزایش قیمت بنزین حتما باید مورد اصلاحات جدی قرار گیرد و با ادبیات خاص و محترمانه در این باره اقدام شود.

او ادامه داد: البته من شخصاً با افزایش قیمت‌ها با شرط و شروط‌هایی موافقم؛ لذا در این راستا باید راهکار اساسی از طریق تحلیل صحیح پیشنهاد و انتقادات متخصصین و نمایندگان مردم، در یک فضای کاملاً کارشناسی توجیه و سپس در مجلس مصوب شود و در حد امکان از حرف‌های احساسی پرهیز شود، زیرا در این مواقع حساس عده‌ای منتظر چنین طرح‌های تند و بی‌خاصیتی هستند تا به نافرمانی‌های مدنی طراحی شده از سوی سیاست‌مداران آمریکا دامن بزنند.

بیادی افزود: در چنین شرایطی باید دقت کنیم که تخریب اموال عمومی، آتش‌زدن و ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی آب به آسیاب دشمن ریختن است، اما مسئولان هم باید طبق قانون بگویند مردم چگونه به صورت دسته جمعی اعتراض خود را بیان و در کجا و به چه صورت تجمع کنند یا حتی چه بگویند که به مسئولان برنخورد.


بیشتر بخوانید: حقی‌که خوب ادا نشد!


فعال اصول گرا گفت: برادران و خواهران عزیز مسئول باید دقت کنند که سران قوا اختیار دخل و تصرف در قانون مصوب مجلس را ندارند مگر با هماهنگی و ایجاد مدیریت یکپارچه در اجرای یک قانون خاص مانند نحوه فروش نفت در زمان تحریم یا در مواقع اضطرار و پیچیده شدن اجرای یک قانون آن هم با حکم حکومتی مقام معظم رهبری. البته به این نکته هم باید توجه داشت که اگرچه همه حق‌ها با مردم و اعتراض آنان بجاست، ولی بخش مهمی از پشت پرده بلوا‌های غیرمتعارف، کسانی هستند که دیگر نمی‌توانند میزان مهمی از یارانه را به جیب بزنند و بیشتر دزدی و قاچاق‌های سوخت از این طریق نامبارک صورت می‌گیرد.

او افزود: به تازگی افرادی درباره یارانه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند که نه‌تنها درس دین نخوانده‌اند بلکه درس اقتصاد و مدیریت هم نمی‌دانند و نمره مردم‌داری آن‌ها حتی به ده هم نمی‌رسد و نوعاً در این چهل‌سال ناموفق جلوه کرده و خسارت بی‌تدبیری آن‌ها را مردم ستمدیده و با حیا پرداخت کرده‌اند.

بیادی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: همانطور که مسئولان محترم و نمایندگان مجلس اطلاع دارند هدفمندی یارانه‌ها بخش‌های مختلفی داشت که بخش مهمی از آن به همین منظور یعنی تنظیم بازار و حفظ شئونات مردم تصویب شده بود. اگرچه نحوه اجرای طرح به آن عظمت نیاز به اصلاح داشت، ولی بهترین راهکار برای استقرار عدالت اجتماعی و از بین رفتن سوءاستفاده از منابع کشور بود؛ بنابراین باید گفت که بخش مهمی از سوء‌استفاده و دزدی‌ها از طریق امتیاز‌های ویژه صورت می‌گیرد و متاسفانه بنزین ۳۰۰۰ تومانی بیشتر برای سوءاستفاده سودجویان است و در این رابطه بی‌تدبیران دولت، مردم را وجه‌الصالحه خود قرارداده‌اند.


بیشتر بخوانید: برگزاری انتخابات شورای مرکزی جمعیت آبادگران در هفته آینده/ برنامه‌های ما برای تشکیل ستاد انتخاباتی همچنان پابرجاست


او افزود: اگر دولت راست می‌گوید، چرا و با کدام مصوبه و خرد جمعی هدفمندی یارانه‌ها را کنار گذاشت، چرا میزان یارانه‌های مردم و بخش صنعت، تولید و دیگر بخش‌های هدفمندی یارانه‌ها را به حداقل رساند مثلاً زمانی‌که دولت آقای روحانی بر سر کار آمد یارانه بخش مردم تقریباً ۳۰ دلار ارزش داشت، ولی الآن تقریباً به چهار دلار کاهش پیداکرده است.

بیادی در پایان خاطرنشان کرد: باید گفت که دلیل تمامی این نامهربانی‌های برخی از مسئولان نسبت به جامعه ایرانی، این است که در سپهر سیاسی آنان مردم حذف شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اعتراضات ، بنزینی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار