رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان از مشاهده ۷۰۰ قطعه پرنده کنار آبزی در تالاب آبشینه این استان خبر داد.

مشاهده ۷۰۰ قطعه پرنده کنار آبزی در تالاب «آبشینه» همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رضا دانش پژوه، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان گفت: در برنامه پرنده نگری که با حضور مردمی و کارشناسان محیط زیست استان همدان در تالاب آبشینه انجام شد، پرندگان گوناگونی از ۱۱ گونه مشاهده شد.

او افزود: گونه‌های اردک سرسبز، خوتکا، باکلان، اردک سرحنایی، کشیم بزرگ، کشیم کوچک، چنگر معمولی، درنا، حواصیل خاکستری، اگرت و کاکایی در مسیر مهاجرت، به تالاب آبشینه فرود آمده اند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان ادامه داد: این تالاب همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی پرندگان آبزی و کنار آبزی است.

دانش پژوه افزود: وسعت تالاب آبشینه، ۸۵ هکتار است و در فاصله ۵ کیلومتری شرق شهر همدان و ۱۴۰۰ متری روستای سرخ آباد واقع شده و دسترسی به آن از طریق راه آسفالته همدان به ملایر میسر است.

او همچنین از حضور همدان با موضوع گردشگری پاک در نوزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبر داد و افزود: این دوره از نمایشگاه از ۱۲ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان همدان خواستار حضور صنایع، شهرداری، ادارات و شرکت‌هایی که اقدامات محیط زیستی داشته اند و یا در حوزه گردشگری پاک صاحب نظر هستند، در این نمایشگاه شد.

دانش پژوه ادامه داد: کمیته اجرایی نمایشگاه تشکیل شده و محوریت غرفه سازی و برنامه‌های محیط زیست استان در نمایشگاه گردشگری سبز خواهد بود.

انتهای پیام/ب


۷۰۰ قطعه پرنده کنار آبزی در تالاب «آبشینه» همدان حضور یافتند

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار