در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

ایده‌های جالب شهروندان برای مقابله با آلودگی هوا/ نظر شما چیست؟

صاحبنظران و شهروندان عادی ایده‌های خود را برای مقابله با آلودگی هوا از طریق سایت باشگاه خبرنگاران جوان به گوش مسئولان رساندند.

ایده های جالب صاحب نظران، متخصصین و شهروندان عادی برای مقابله با آلودگی هوابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته گذشته گزارشی با عنوان «راهکار شما برای مقابله با آلودگی هوا چیست؟» بر روی خروجی خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد که صاحبنظران، متخصصان و شهروندان عادی دیدگاه‌های خود را در این رابطه اعلام کردند.

تعدادی از دیدگاه‌های اقشار مختلف مردم در این رابطه را می خوانید.

شهروندی نوشت:

«ابتدا افزایش وسایل نقلیه عمومی و معاینه فنی خودرو‌ها، برقی کردن همه خودرو‌ها و یا خورشیدی کردن تنها را کاهش آلودگی هوا می باشد، تا کی باید به امید وزیدن باد بود، ۲۰ سال هست همین دعا را می‌کنند اگر همان موقع اقدام کرده بودند جواب داده بود.»

شهروند دیگر عنوان کرد:

«دو ساله که تاکسی‌های اینترنتی اومده دیگه ترافیک تابستون زمستون نداره. دائمی شده. فقط باید تعداد تاکسی‌های اینترنتی متناسب با ظرفیت ترافیک کم بشه. تهران این همه تاکسی نمی‌خواد مدیریت می‌خواد. دو سه روز سیستم تاکسی‌های اینترنتی‌ را قطع کنید تا خودتون ببینید.»

فرد دیگری گفت:

«هر کس از بیکاری یه خودرو خریده و داره مسافر کشی می‌کنه و چون کلانشهرها ظرفیتش در مسافرکشی بالاست آلودگیش هم بالاست. اگر از تردد خودروهای نمره شهرستان‌های دیگر در کلانشهرها جلوگیری کنند و طرحی که جایگزین زوج و فرد شده برای کلیه خودروهای کلانشهرها از جلوی منزل اجرا شود و طرح فروشی هم جمع شود و وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد و معاینه فنی علی الخصوص در کارکرد موتور به دقت کنترل شود، اون وقت آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.»


بیشتر بخوانید: چطور آلودگی هوا مرموزانه و نامحسوس کبد شما را بیمار می‌کند؟


شهروند دیگری نوشت:

«داخل محدوده طرح ترافیک حتی پولی هم رفت و آمد بسیار بسیار محدود شود.

رفت و آمد موتورها خیلی خیلی محدود و شامل طرح طرافیک شوند.

هر سال زمستان حداقل ده روز تمام مدارس و تا حدامکان اداره ها تعطیل هستند.

به هیچ عنوان رفت و آمدی انجام نشود مگر در موارد خاص.

حداقل پنج روز کارخانه های اطراف تعطیل شوند.

تا حد امکان استفاده از پلاستیک محدود و محدود تر شود.

و از ظروف چندبار مصرف استفاده شود.

تا حدامکان در دراز مدت تمرکز زدایی انجام شود.

اتوبوس‌ها معاینه فنی برتر اجباری داشته باشند.»

شخص دیگری عنوان کرد:

«چند نفر یا چند هزار نفر (اگه پول کم دارن) بیان با سرمایه خودشون یه کارخانه تولید ماشین برقی با کیفیت و امن بسازن، ببین کی میره طرف خودرو سازان فعلی.»

فرد دیگری با ارائه یک زمان بندی گفت:

«اگر گوش شنوا باشد باید سه برنامه تدوین و اولویت بندی و اعتبار سنجی و بلافاصله بعد از جلسه تصمیم علمی اجرا و شروع شود.

۱ - برنامه کوتاه مدت ۲ - میان مدت ۳- بلند مدت.

در برنامه کوتاه مدت از تردد خودرو‌های چهار سیلندر و کامیون‌ها و فعالیت کارخانه‌های آلاینده از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب جلوگیری شود. خودرو‌های تک سرنشین با پلاک تهران متوقف و به پارکینگ هدایت شوند. هر مغازه با همکاری شهرداری ملزم به طراحی حوضچه آبفشان و کاشت درخت در کناره مغازه شود. پارک خودرو در کوچه و خیابان کم عرض ممنوع و البته پارکینگ عمومی چند طبقه در محله‌ها احداث گردد. برای میان مدت: فروش پارکینگ برای پاساژ و مغازه و منزل توسط شهرداری ممنوع و ساختمان بدون پارکینگ به تناسب مسکونی و تجاری یعنی بدون مجوز ساخت و تخریبی محسوب شود. مکان یابی مناسب برای کارخانجات آلاینده درون شهری انجام و انتقال صورت گیرد. مجوز ساخت واحد‌های مسکونی بستگی به تراکم محل کاهش یابد (با تخریب بنای ۴ طبقه برای نوسازی مجوزی بیش از ۳ طبق صادر نشود). خدمات رفاهی مثل بیمارستان و مراکز تفریحی و فروشگاه‌های بزرگ حداقل ۵ کیلومتر با حاشیه کلانشهر فاصله داشته باشند و...، اما بلند مدت: تمرکز زدایی و توریع وزارتخانه‌ها بستگی به پتانسیل استان‌ها انجام شود و توسعه زیرساخت خدماتی در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گیرد. مالیات بر درآمد در کلانشهر‌ها افزایش و وام‌های کم بهره برای ساخت و خرید منزل در مناطق محروم در اختیار مردم قرار گیرد. خدمات ریلی و هوایی برای مناطق مختلف کشور افزایش و عدالت در توزیع خدمات رعایت شود. ساخت خودرو‌های برقی و کم حجم در دستور کار قرار گیرد.»

شهروند دیگری اظهار کرد:

«مجوز سه طبقه به بالا ندهند، حالا تو روستاها هم دارن چند طبقه میسازن !

اصل مدیریت شهری و ساختمان‌سازی اصولی و استفاده از تکنولوژی روز جهان در تولید و مصرف انرژی است.»

فرد دیگری عنوان کرد:

«طبقات زیاد ساختمان‌ها نتیجه اش همین آلودگی و ترافیک است، البته خطرات و تهدیدات زلزله را نیز افزایش می‌دهد. مبنا باید کاهش تراکم ساختمانی و تردد کمتر خودروها باشد، این اصل موضوع برای حل معضل آلودگی است.»

شخص دیگری هم خواستار ساخت یک دستگاه شد و نوشت:

«به نظر من همان طور که توانستن وسیله‌ای بسازن ابرها رو بارور کنن و همچنین دستگاه آب شیرین کن که آب دریا را شیرین کنن و اختراع کنن، به این فکر کنن که دستگاهی اختراع کنن که این آلودگی را جذب و تبدیل به یه ماده مفید کنه و جاهایی که باعث این آلودگی میشه دستگاه ها را قرار بدهند که موادآلوده کننده رو جذب کنند، چون کلانشهرها به دلیل کارخانه‌های زیاد و ماشین و ... در هر صورت این آلودگی ها هست اگر کارخانه ها را جای دیگر منتقل کنن جاهای دیگه هم آلوده میشه و این درست نیست.»

شهروندی دیگر هم گفت:

۱. مشکل اصلی آلودگی هوا تعداد زیاد خودرو هست که در سطح شهر رفت و آمد می‌کنند، اگه ترافیک رو کم کنید، خودروها زودتر به مقصد می‌رسند و مدت کمتری موتور خودرو کار می‌کند، بنابراین آلودگی کمتر می‌شود. یکی از راهکارها برطرف کردن عوامل ترافیک زا و رفع مهندسی نادرست معابر هست.

۲. دیگری اینکه تمام خودروها در فصل پاییز و زمستان فقط یک روز در هفته اجازه عبور و مرور داشته باشند.

۳.واگن‌های خطوط مترو جدید رو دوطبقه درست کنند.

۴. سعی کنید مهندسی ساخت تاکسی هوایی رو بومی سازی کنید (تذکر:اول فرهنگ استفاده صحیح رو آموزش بدید).

۵. آلودگی هوا و تبعات واقعی اون رو به مردم بگید و فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی را به طور مستمر و مداوم در رسانه‌ها اطلاع رسانی کنید.

شخصی دیگر هم خواستار استفاده از فیلترهای خاص برای خودروها شد و نوشت:

«یکی از راهکارهای موثر بر آلودگی، تولید و نصب فیلتر در مسیر خروج دود از اگزوز خودروها و موتورهاست.از این روش برای جلوگیری از خروج آلاینده ها از خروجی دود در کارخانه ها نیز می‌توان استفاده کرد فیلترهایی بزرگ و قابل تعویض»

شهروندی دیگر نوشت:

«در شهر تهران باد از سمت غرب به شرق می‌وزد، به همین دلیل باید کارخانه‌های دود زا از غرب تهران به سمت شرق انتقال یابد تا آلودگیشان وارد شهر تهران نشود.»

شخصی دیگر اظهار کرد:

«راهکارش توسعه فراگیر مترو، خودرو برقی و موتورسیکلت و دوچرخه برقی نه تنها در تهران بلکه در سرتاسر کشور.

هرچی یارانه هم تو این بخش بدین هزینه نیست، سرمایه گذاری چند برابریست شک نکنید.»

اما شخصی دیگر با ارائه یک بسته چند اقدام همزمان را معرفی کرد:

۱. تولید خودرو‌هایی با مصرف سوخت استاندارد مطابق استاندارد در دنیا.

۲. راه اندازی مجدد سرویس ادارات و شرکت‌ها.

۳. نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که در برخی موارد تعداد کم و فرسوده است.

۴. دادن توانایی به افراد جهت زندگی در نزدیکترین نقطه به محل کار.

در غیر این صورت اگر این موارد انجام نشود با افزایش قیمت سوخت تنها گرانی تشدید می‌شود.

شخصی دیگر نوشت:

«استاندارد حمل و نقل و سوخت در پایتخت گاز و برق باشد و در مرحله پیشرفته تر رسیدن به شهر پاک و تمام الکتریکی و استفاده از انرژی پاک الکتریسیته و برق در آینده باشد.»

شهروندی دیگر نوشت:

«تغییر در شعاع ساخت کارخانجات آلاینده با شهرها و دور کردن بیشتر کارخانجات آلوده کننده هوا از مراکز جمعیتی نیز یک راهکار مهم می‌تواند باشد.»

شخصی دیگر هم نوشت:

«سیاست‌های کلی باید اجرا شود که در اولویت اول باید از خودروساز‌های داخلی شروع کنیم. الان دنیا به سمت خودرو‌های برقی و پاک می‌رود. ما هنوز به خاطر سر کیسه کردن مردم خودرو‌هایی با تکنولوژی ۴۰ سال پیش را می‌سازیم که نه ایمنی دارند نه استاندارد جهانی.

انتظار می‌رود، متولیان پاکیزگی هوا و مرتبطان با آلودگی هوا نظیر کارخانه‌های صنعتی آلاینده اعم از خودروسازی و سایر کارخانه‌ها و مسئولان دولتی این پیشنهادات را بررسی کرده و در کمیته تخصصی مورد ارزیابی قرار دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۰۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
من نظرات مردم رو خوندم و هیچکدام به صورت علمی و کارشناسی شده نظر ندادن ببینید خودروی برقی برای جاده های کفی مناسبه و در جاده های کوهستانی که ایران جزو کشورهای کوهستانی دنیاست کاربرد نداره هنوز هیچ موتور برقی برای کامیونها طراحی نشده که بتونه توان کشیدن ۱۰ تن بار در سربالایی رو مثل کامیونهای دیزلی تامین کنه پس بناچار فعلا مجبور به استفاده از سوختهای فسیلی هستیم که اونم با راهکاری بسیار ساده میتوان از آلایندگی جلوگیری کرد واونم قرار دادن فیلتر پیشرفته در خروجی اگزوز خودروها ست که تا ۹۹ درصد از خروج ضرات آلاینده به محیط جلوگیری میکنن که متاسفانه درکشور ما بخاطر نبود دلسوز و همه فکر کاسبی و پرکردن جیب هستن که باعث شده خودمون بلا سر خودمون بیاریم این امر سالیان ساله که فقط در حد حرف وقصه باقی مونده بی خود نیست که اروپا قاره سبز شناخته شده بخاطر پاکیزگی هوا بخاطر نبود گازهای گلخانه ای بخاطر بارشهای زیاد بخاطر فرهنگ غنی مردمش که از مدرسه وبچگی بهشون یاد دادن محیط زیست رو آلوده نکنن و آشغال نریزن
Iran (Islamic Republic of)
نفیسه رمضانی
۱۴:۵۷ ۲۸ دی ۱۳۹۹
باید بالای ساختمانهای بلند مکنده های هوا نصب شود وهوا از فیلتر دوده عبور داده شود
Iran (Islamic Republic of)
dadvar
۲۲:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام امیدوارم هیچ کس گرفتاربیماری نشود خداوندمتعال پوزستمگران جهان را به خاک میمالد(بایدبگم حیف ازخاک)چقدر خوب میشد خانه به خانه غلبارگری می کردنند.من بچه روستای ارزوی کفش نوبه دلمان ماند که برای بچه هایمان بگیریم هنوز کفش لاستی وصلحه کرده می پوشیم چه برسد که بخواهیم برای بچه هایمان براید هفتادملیون بخریم تازه باوریروس کورنا
Iran (Islamic Republic of)
عابدینی سید مهدی
۲۲:۲۸ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر امیدوارم همه در سلامتی و هوای پاک نفس راحت بکشند
من طرحی دارم که میتونه این فاجعه آلودگی هوا رو برطرف کنه در سریع ترین زمان و هزینه راه اندازی هم نسبت به طرح های دیگه کم هست و تاثیرش بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
من خودم طرح يه تاكسي برقي دادم كه عين اتوبوس برقي كار ميكرد و تا ده كيلومترم بدون كابل راه ميرفت و احتياجي هم به شارژ نداشت ولي با اينكه همه كنفرانساي دنيا از ژاپن گرفته تا اروپا و آمريكا قبولش كردن چون بند پ نداشتم شهرداري قبولش نكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
به نظرمن،فقط تعطیلی مدارس
Iran (Islamic Republic of)
دینا
۰۹:۳۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
یه بنده خدایی نوشته چند نفر پولدار بیان خودرو برقی تولید کنن، مگه ایرانخودرو و سایپا میذارن کسی وارد دنیای پولساز خودرو شود؟ هر چی جنس به درد نخوره به چند برابر قیمت میدن به خورد مردم و کسی هم زورش بهشون نمیرسه، پارسال معاینه فنی گفته کمک عقب شاگرد خرایه، تعویض کردم، یکسال بعدش که دوباره رفتم معاینه فنی دوباره همون کمک را میگه خرابه، یعنی جنس به درد نخور و غیر استاندارد تو بازار پر هست و نظارتی هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
محرمعلی طارمی
۰۸:۴۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
دایر کردن خط اتوبوس در مسیر کرج جاده قدیم تهران و مخصوص و ملزم کردن ادادات وکارخانه جات برای سرویس کارکنان
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
تنها راه حل و فصل عاجلانه و مدبرانه و خردمندانه برای رفع کامل مشکل آلودگی هوا در شرایط مدیریت اضطراری هوای سمی کشنده آلوده شیمیایی اولا جلوگیری مجدانه و مقتدرانه و قدرتمندانه اکید و بدون اقماض از تمامی خودروهای شخصی یبک و سنگین و موتورسیکلتها در سطح تمامی کلان شهر های آلوده مانند حکومت نظامی مقتدرانه که تمامی رفت و آمدها قدغن می شود به غیر از خودروهای پلیس و خدماتی و امداد رسانهای مختلف دولتی و شهرداری احدی حق نداشته باشد وسیله نقلیه اش را جابجا کند و اگر خلاف کرد باید خودرو و یا موتورسیکلتشان متوقف و جریمه و بازداشت شوند ثانیا تمامی خودروهای بنزینی و گاز و گازوئیل سوز را با طرحی ایران خودرو و سایپا و دیگر خودرو سازان را وادار کنید خودروها و موتورسیکلتهای هیبریدی برقی استاندارد و با کیفیت و ارزان قیمت تولید کنند و مقتدرانه جمع آوری کنید تمامی خودروها و موتورسیکلتها رو و به جاش خودروهای هیبریدی برقی و متورسیکلتهای هیبریدی برقی به مردم تحویل دهید و پول فروش سوختهای فسیلی را که صادر می کنید ثروت ملی ملت را به حساب یارانه معیشتی ملت مستضعف بریزید هر چقدر فروش صادرات داشتید از منابع و ذخایر ملت یعنی قیمت یارانها نباید ثابت بماند با ملت صادق باشید تا ملت هم با شما صادق باشند . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۰۸:۰۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
تک سرنشین
فکر کنم باید مثل سایر کشورها تمهیداتی برای کاهش عبور ماشین های تک سرنشین در نظر گرفته بشه. شما هرچی نگاه کنی فقط ماشین تک سرنشین می بینی که عامل ترافیک و آلودگی هوا هستند البته باید زیر ساخت لازم برای توسعه و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی فراهم بشه اگه مترو و اتوبوس درست و با درنظر گرفتن حقوق شهروندی از جمله به موقع رساندن مردم به مقصد، عدم توقف بیجا در خیابون، و البته سرعت منطقی بالاتر از یک کیلومتر در سال و فضای کافی بدون هر نوع تعرض در وسایل نقلیه عمومی فراهم بشه، هم از سطح ترافیک در شهر کاسته میشه و هم مردم با اعتماد ترجیح میدن بجای استفاده از سهم بنزین در موارد غیر ضروری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
oghlan
۰۴:۵۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
درخت کاج کاشته بشه چون خزان نداره تو فصل سرما هم هوا رو تصفیه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سید جعفر
۰۱:۳۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام
1: اصلاح کیفیت بنزین ، هم در طرح بلند مدت مهمه هم کوتاه مدت

2: خانه ها عایق کاری بشه تا مصرف گاز خانگی هم کم بشه «البته با اضافه مسائل فرهنگ سازی و تشویق به کمتر مصرف کردن گاز خانگی مثل برگرداندن پول» با این کار هم شهر کمتر آلوده میشه هم گرم نمیشه بارون میاد

3: لااقل تاکسی ها و اتوبوس ها برقی بشوند حتما حتما

4: حتما حتما همه ی چراغ های راهنما زمان دار باشه که افراد ماشینشون را خاموش کنند

5: مترو طی یک برنامه ی متوسط مدت دو طبقه بشوند

6: طرح سهمیه بندی بنزین را بجای خودرویی ، فردی کنند و البته حتی گران تر تا اگر شخص کمتر مصرف کرد آخر ماه پول به حساب او بازگردد

7:...
Iran (Islamic Republic of)
معینی
۰۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام تمام این پیشنهاد ها مقطعی وغیره اساسی است،
حدود 45 سال پیش در جهت گاز سوز کردن منازل و....دو منطقه نازی آباد. وامیر آباد تهران گازکشی و جهت بررسی چگونگی تخلیه گازهای خام و co2 توسط جریان هو ا ازتونل های طبیعی باد که ناشی از سوخت ناقص گاز شهری میباشد.مورد ارزیابی قرار دادند ودر نتیجه با لوله کشی گاز در شهر ها بدینمنظور موافقت نگردید ومقرر شده بود پس از تکمیل زیر ساختها ی نیروگاهها ی گاز سوز (در فضای باز خارج شهرها) تا بیست برابر مصرف برق آن زمان تنها از انرژی برق برای گرمایش وسرمایشی وسوخت منازل وصنعت مورد بهره برداری قرار گیرد که متاسفانه بعد از سال 57 علاوه بر اینکه این امر محقق نشد ساختار تمامی کشور وابسته به گاز شهری گردید و برق اضافی به کشور های همسایه واگذار شد.تمامی کارشناسان اطمینان دارند سوخت گاز طبیعی در منازل وخود رو ها ناقص وموجب آلودگی وسنگینی هوا میگردد، با کمی دقت به فیلم های چارلی چاپلین متوجه میشوید چراغ های روشنایی خیابانهای ان زمان لندن همگی با گاز طبیعی بود و در ان زمان آنها به این نتیجه رسیدند واقدام به جایگزینی سیستم گاز سور به برقی کردند .اصلح است سازمان محیط زیست هر چه زودتر چنین اقدامی اساسی بنماید..
Iran (Islamic Republic of)
Amiry
۰۱:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
با سلام خسته نباشید به کارکنان باشگاه خبر نگاران بنده ی حقیر فکر میکنم اگه تمام مشاغل دولتی مانند ارتش ،سپاه ،نیرو انتظامی،آموزش پرورش،و تمام ادارات دولتی برای کارمندان خودشون سرویس رایگان رفت و برگشت با اتوبوس بگذارند پنجاه درصد آلودگی رفع میشه چون دیگه کسی مایل نیست با ماشین شخصی بره به موقع با همکارها به سر کار میرسند.پیشنهاده گفتم بگم .باز هم خسته نباشید همگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
از هر چی گفتند غیر اصل مشکل شفاف نبودن وجود رانت حمایت احمقانه از خودرو داخلی استفاده از مدیران نفوذی محاکمه نشدن در عرض ۴۰ ساله یک مسئول .و اصلا ح قانون
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۰:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
۳۵۰ روز تعطیل کنن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رامین خورابلو
۱۶:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام چندسال قبل جوان اردبیلی ماشین خودشارژ برقی ساخت و ابداع کرد که برای شارژ باطری خودش حتی به برق هم نیاز نداره .
کسی سراغش نرفت و حامی پیدا نکرد.
فکرش رو بکنید هیچ گونه آلودگی . نه بنزین نه روغن نه گاز
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام دوستان بنظر بنده دلیل اصلی الودگی شهر تهران علاوه برخودروها
وسایل گرمایشی خانواده ها میباشد مثل پکیج ها روی بالکن خانه ها که در فصل سرما بصورت ۲۴ ساعت روشن میباشند که این الودگی کمتر از خودروها نمیباشد
بنظرباید سیستم سوخت این وسایل اصلاح شود
Bulgaria
حسین
۱۶:۲۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام. توهرکوچه وخیابان ده ها ماشین های اینترانتی مثل اتوبوس های شرکت واحد به حالت روشن منتظرمسافرند. (قضاوت باخودتان).یاحق.
Bulgaria
حسین
۱۶:۲۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام. توهرکوچه وخیابان ده ها ماشین های اینترانتی مثل اتوبوس های شرکت واحد به حالت روشن منتظرمسافرند. (قضاوت باخودتان).یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
در مواقع اضطرار مثل الان حالت فوق الاده اعلام شود و چند روز بنزین توزیع نشود. فقط گاز توزیع شود و سوخت حمل و نقل عمومی.
واسلام. کاری نداره که. حالا یکی دعا میکنه باد بیاد یکی دعا میکنه معجزه بشه. تقصیر خودمونه مراعات نمیکنیم. هر کیو میبینی یه ماشین خریده و باهاش میره دور دور. مدیران مربوطه هم که فلج عقلی هستن آخه با زوج و فرد و فرد و زوج و محدوده طرح مردم سرسخت ما مقاومت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اومد و یکی یهو مریض بدحال داشت و بنزین نداشت ببره بیمارستان
Finland
حمید
۱۶:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام تعطیلیهای سال رابه اول هفته قرار دهید .تا همیشه سال سه روز تعطیل در هفته باشد.هم ترافیک مسافرت برنامه ریزی میشود هم شهرهای بزرگ یکنواخت وقابل برنامه ریزی مشود.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۰۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام آقای پور سید آقایی طرح اآلودگی هوا رو با کار کارشناسی به مرحله اجرا درآورد تا بتواند با این طرح به مردم خدمت کند ولی الآن نشان داد ایشان به دنبال منبع درآمدی بود که از جیب مردم برداشت کند و به حساب شهرداری واریز کند و این یه خوش خدمتی به شهرداری بود نه خدمت به آحاد جامعه .خجالت بکشید حمل و نقل شهرداری مدیران محترم شهرداری و شورای شهر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
به دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی بودجه بدید برای تولید موتورهای برقی و نیمه برقی ..خودروها و موتورسیکلت را برقی کنید اولویت رو بذارید با تاکسیها و پیکها ..فضای سبز روافزایش بدید واز درخت ها و گونه های گیاهی که هوا رو تصفیه میکنن استفاده کنید ..دستگاههای تصویه هوا تولید و درکلانشهرها نصب کنید..ناوگان اتوبوس رانی رو نوسازی و توسعه بدید و استفاده از اتوبوس رو اسان کنید ..همینطور مترو .. بزرگ راهها رو توسعه بدید تا ترافیک کمتر بشه ..ترافیک الودگی رو چند برابر میکنه ..صنایع الوده کننده هوا رو از شهرها دور کنید.. گرمایش و پخت پز و ابگرم خانه ها رو هم برقی کنید . استانداردهای خودرو و خانه ها رو جدی بگیرید وبرای بهینه سازی مصرف انرژی به مردم یارانه بدید.. راهکار زیاد هست و مسولین هم خیلی بهتر از ما راهکارها رو میدونن .. ولی متاسفانه اراده انجامش نیست ..مسولین بجای اینکه دست بکار بشن و مشکلات رو حل کنن منتظر نشستن که تحریم ها تمومشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یعنی واقعا حرف مردم مهمه ؟ نه بابا ثروت و قدرت مهم تره . غیرممکنه ایرانی ایده ی بهتر از اروپا نداشته باشه ٬ اما اینجا جای اون آدم ها نیست . اینکه نوشتی به گوش مسئولان برسونید یعنی اینکه در کنار مردم نیستند ٬ پس ایده ی ما برای آنها هیچ ارزش و اعتباری نداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
به نظر من يكي از دلايل خشكسالي همين ماشينان چون گرماي شديد توليد ميكنن و نميذارن ابرها ببارن
به نظر من روزهاي ابري دولت بايستي از تردد خودروها جلوگيري كنه تا هوا گرم نشه و ابرها ببارند و مملكت پر از آب و آباداني بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
من طرح آب و بخار آب را میتوانم جایگزین سوخت تمام ماشینها و کارخانجات کنم.ولی دستم خالیه و دولت باید حمایتم کنه .ماشین خودم پیکانه وهر چهار هزار کیلومتر ده لیتر آب براش عوض میکنم. اونم بخاطر اینکه کثیف شده عوضش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۴:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یه ایده باحال . وسیله ای که به اگزوز ماشین وصل میشه و قبل از خروج دود از ماشین اون رو با یه سری چیزا تصویه کنه و بده بیرون و برای این که خوده اون وسیله زیاد کثیف خواهد شد باید یک یا چند بار مصرف باشه یا قابل شستشو . کسانی هم که از اون وسیله استفاده میکنن ماهانه20لیتر بنزین با نصف قیمت یعنی 750 تومان بزنن . توی گواهینامه هم ثبت شده باشه که فلانئ از این وسیله استفاده میکنه و پشت و جلو شیشه ماشین آرم قرمز معلوم باشه که این ماشین از این وسیله استفاده میکنه و پلیس اگر ببینه کسی این ارم رو داره ولی اون وسیله روی اگزوزش نیست ، اونو جریمه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
خودروی هیبریدی تولید کنیم و نه وارد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۰۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
نکنه دوباره میخوان بنزین را گرون کنید // دارید زمینه سازی میکنید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
همون تعطیل کردن بهترین ایده است
Iran (Islamic Republic of)
نازنین امینی
۱۳:۵۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یه نفر ۵ ماه پیش یه راهکار داده بود برای بنزین که هم بنزین ارزون باشه و هم مصرف کم باشه و و هم پول برگرده به دولت . اخرش الودگی هوا هم کم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۵۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سوبسید برای خرید خودروهای هیبریدی و گازشوز کردن همه اتوبوسهای شرکت واحد اتوبوسرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمدیارپور
۱۳:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام خدمت شما هر چند که فکر نمی کنم دوستان در دولت به حرف کسی گوش دهند ولی با افزایش بنزین متوجه تورم و گرانی در جامعه هستید بهتر نبود که موتور های الکتریکی موتور های الکتریکی را جایگزین موتور تاکسی های درون شهری و برون شهری میکردید و شاهد حداقل ۵۰ درصد کاهش سوخت در سطح کشور باشیم و هزینه دولت برای تامین سوخت کمتر میشد و نیاز نبود هر سال بنزین رو گران کنیم تا شاهد تورم و اسیب به اقشار جامعه باشیم شاید وقت ان رسیده باشد که همیشه دنبال پاک کردن صورت مسیله نباشیم برویم دنبال حل مسئله وقتتون بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
مگه نظر ما اصلا اهمیت داره؟ اصلا مگه مهمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اصلا مگه مهمه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
هر ماه به شهروندان که وسیله نقلیه دارند ۶۰ یا ۷۰ لیتر سهمیه بدهند ( به غیر از تاکسی های خطی و ون های تاکسی و وانت بار ها ) بعد به ازای هر ۱۰ لیتری که اخر هر ماه در کارت شهروندان موند ۸ هزار تومن بدهند . اگر کسی ۶۰ لیتر یا ۷۰ لیتر را اصلا استفاده نکرد مبلغ ۵۶ تومان به حسابش ریخته بشه ماهانه و ماه بعد هم به همین شکل اگر نگهداشت اون مبلغ افزایش پیدا میکنه ، و این تا یک سال ادامه داره و در آخر سال کل سهمیه کارت فرد به ۸۴۰ لیتر میرسه که از اون به بعد مبلغ ماهانه به ۶۴۰ میرسه و تا آخر همون ۶۴۰ ادامه اداره حتی اگه سهمیه کارت بیشتر هم بشه ولی همون ۶۴۰ را میدن . در ازای اون یارانه برداشته میشه و نوع سهمیه بندی و قیمت گذاری بستگی به تعداد ماشین و تمکن مالی هست . در عین حال قیمت بنزین ازاد به ۶ هرار تومان برسه برای شخصی ها و ماشین های باری بنزینی و تاکسی های ثبت شده خطی با سهمیه بالا فاقد این طرح شوند ولی سهمیه بنزین آنها شارژی نباشه و با مبلغ پایین تر محاسبه شود
Iran (Islamic Republic of)
Reyhaneh
۱۲:۵۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینترنت اصفهانو وصل کنن الودگی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بایدفکراساسی شود
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
دوست من تا فکر اساسی به همراه عمل نباشد اگر برترین فکر و ایده هم بدهیم اثری ندارد. پشتکار مسئولین ما بسیار بسیار ضعیف است.
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی مهربان
۱۲:۲۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بایدفکراساسی شود،وگرنه5سال دیگرهمه ی خیابانهای تهران میشودپارکینگ بزرگ شبانه روزی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ٱقا من میگم این نیروگاه های برق شب ها به همون اندازه که روز ها برق تولید میکنن، دارن برق تولید میکنن، اما تو طول شب برق استفاده ای نداره پس بهتر نیست خودروهای برقی و هیبریدی رو وارد بازار کنن تا مردم شب ها خودروی خود را به برق بزنند و تا صبح شارژ شود و برق تولیدی نیروگاه های کشور الکی هدر نرود. با این راه هم مصرف بنزین پایین میاد هم انرژی الکتریکی کشور هدر نمیره و هم آلودگی هوا کاهش پیدا میکنه. خودرو ها رو هم تو کشور می‌سازیم. کافی به جوونای بیکارمون اعتماد کنیم تا شاهد روند پیشرفتی در کشور شویم. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بعد سهم دولت از بنزین یا سود هنگفتش از تولید خودروی بی کیفیت و فروش به مردم چی میشه. ایده زیاده کیه که گوش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
مسئولینش به صورت زوج و فرد برن سرکار و اصلا نظر ندن همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۱:۵۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
راهش اینه که گواهینامه رو به بالای ۳۰ سال بدن.
جوونا تا جون دارن رکاب بزنن و پیاده روی کنن.
نه که ویراژ بدن
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۱:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بجای بنزین ...آب استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
yjc ممنونم ازت نت همراه مشهد وصل شد همراه اول تا این لحظه دمت گرم ساعت 11:20
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
در مقاله ای با عنوان:
آیا بلندمرتبه سازی منطقه 22 تهران باعث آلودگی هوا میشود
در سایت زیر
هوای شهرداری تهران
مدعی شده که بلندمرتبه سازی تاثیری در آلودگی هوا ندارد.
لطفا این موضوع را بصورت کارشناسی به نقد بگذارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اگ مسئولان زحمت بکشن تمرکزشونو بزارن رو وسیله های نقلیه عمومی دیگ مردم ماشین نمیارن بیرون میخای بری تو مترو قبل گرونی بنزین ادم خفه میشد زیر دستو پا له میشدیم الان ک دیگ خدا نصیب گرگ بیابون نکنه ادم نفس کم میاره اتوبوس هم ک یا نمیاد یا وقت مشخصی نداره با سرویس دهی خیییلی ضعیف
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
هر کسی از ذن خود شد یار من
نکته همینه ما همیشه اینقدر ریز بین هستیم که دیدگاه کل نگری نداریم
خدایی جای یک پیام خالی بود
سیگار رو گرون کنیم کمتر سیگار بکشن آلودگی کلی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
نکته همینه ما همیشه اینقدر ریز بین هستیم که دیدگاه کل نگری نداریم
خدایی جای یک پیام خالی بود
سیگار رو گرون کنیم کمتر سیگار بکشن آلودگی کلی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهران رضایی
۱۱:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
1-کاری که در همه کشورهای بزرگ دنیا انجام شده و ان از مرکزیت همه جانبه انداختن تهران است . مثلا مرکز سیاسی تهران .صنعت اراک واصفهان.گردشگری فارس . مذهبی مشهد و قم . و .....
2- کاستن از ارتفاع کوهای شمال تهران به منظور حرکت توده هوای مرطوب شمال از روی تهران
3- اجباری کردن تاکسیهای برقی در تهران و شهرهای الوده و در مرحله بعد گسترش تولید خودروهای برقی
4- جایگزین کردن مصرف برق بجای گاز
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
تجربه نشون داده دست کاری در طبیعت باعث میشه دوفردای یگه بلایی خانمان سوزتر بیاد سراغ ادم. کوه را خراب کنید که چی بشه. برید برج های چیتگر را خراب کنید که مانع تنفس تهران شده. میخواید اصلا از خزر آب بیاریم لابد باز؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام یک نکته ای که به تنبلی ربط داره آتش زدن آشغال و ضایعات می‌باشد.
با راه انداختن اکیپ جمع آوری زباله بدون بحث و حرف حتی برای یک مشت آشغال
پنجاه درصد آلودگی هوا بر طرف میشود‌.
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۰:۵۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بنزین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا اهمیت ب گرونی بنزین نمیدین؟؟؟؟
فشار روی مردمه!!!!!!!!!!!!!!!
بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
من می گم وقتی هوا داره آلوده می شه و می دونیم به پایداری هوا می رسیم و غلظت آلاینده ها زیاد می شه هر کسی یک پارچ آب بریزه دم در خونش یا مغازه اش و فواره هایی باشند در میدان ها که روشن بشن و آلودگی ها رو جذب کنند.
از طرفی وقتی مردم داشته باشند و ماشین های خوب و باکیفیت بخرند، خود به خود آلودگی ها کمتر می شن.
مسلماً وقتی آپارتمان ها روز به روز دارند بیشتر می شوند و آسمان خراش ها هم بیشتر، آدم ها بیشتر می شوند و اگر هر واحدی هم یک خودرو داشته باشه، آلودگی ها بیشتر می شوند.
باید فرهنگ پیاده روی و دوچرخه سواری را ترویج کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
«طبقات زیاد ساختمان‌ها نتیجه اش همین آلودگی و ترافیک است، البته خطرات و تهدیدات زلزله را نیز افزایش می‌دهد. مبنا باید کاهش تراکم ساختمانی و تردد کمتر خودروها باشد، این اصل موضوع برای حل معضل آلودگی است.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
مقصراصلی مسئولین هستندکه درموردخودروهای کم مصرف یاسوختهای دیگرجهت خودروکارایی نداشته اندوهیچ سرمایه گذاری نشده مردم هیچگونه تقصیری ندارندوبایدجهت کارهای روزمره خودعبورومرور را داشته باشند
-
امیدی
۱۰:۳۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
شرکت واحد رو تعطیل کنند
آلودگی کم میشه
بیشترین دود برای اتوبوسها و مینی بوس هاست
Netherlands
مهدی
۱۰:۳۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
کافیه از تو مناطق مختلف تهران ساختمان های بلندی ساخته بشه مثل پارکینگ های طبقاتی با این تفاوت بجای پارک ملشین پارکهایی توی این طبقات ساخته بشه هم یه مکان تفریحی برای مردمه هم اکسیژن تولید میکنه ، بنابر این دی اکسید کربن که یه گاز گلخانه ایه حذف میشه ، چون در این وضعیت گیاهان میرن توی سایه از ال ای دی برای روشنایی فتوسنتزشون استفاده میکنیم ، و بجای برق شهری در طبقات بالا از انرژی خورشیدی استفاده میکنیم ، اما مهمترین مسئله حذف آلودگی هواست ، برای اینکار در وسط این ساختمانهای بلند استوانه های از بالای ساختمان تا زمین انتقال میدیم و از طریق فنهای بزرگ هوارو به عمق زمین میبریم ، البته منظور از عمق زیر زمین همون ساختمونه و از طریق فیلترهایی که میشه برای جذب این آلودگی استفاده کرد هوارو فیلتر میکنیم ، و بعد هپای تازه از طریق کانالهایی که داخل خیابون هدایت میکنیم و میشه حجم زیادی از هوارو فیلتر کرد ، یکی دیگه از مزیتاش اینه در زمستون که هوای گرم در بالا قرار داره رو به داخل خیابون هدایت میکنیم که باعث گرم شدن نحیط هم میشه و مصرف سوخت خونه ها پایین میاد ، البته بوستان طبقاتی ساختن اختیاریه ولی تو شرایط فعلی همچنین بوستانای طبقاتی برای تمام دنیا واجبه ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
در فضا سیر می کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
laleh
۰۰:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
فیلمهای تخیلی زیادمیبینی!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین پاپی زاده
۱۰:۲۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام .اگر بتونن دود ناشی از سوختن بنزین یا گازویل رو بارو کنن با قرار دادن اهن ربایی کوچیک وریز در اگزوز ماشین دودو بارورشده به اهن رباها جذب میشه و هرچی اهن ربا کوچکتر باشن الودگی کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
راه حل فقط توسعه مترو اون هم نه لاک پشتی بلکه سریع و اورژانسی کم کاری هم ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
یارانه بنزین را به اتوبوسها اختصاص بدهید و آنها را رایگان کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ایده ما میدیم مسولان عمل کنند. دست از حمایت از این خودروسازهای بردارن هم مشکل گرانی حل مبشه هم آلودگی هم بنزین و هم اعصاب و روان و بیماری ها. کی هست عمل کنه
-
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اولا" خودروهای برقی ساخته شود برای داخل شهری طراحی و تردد نمایند، ثانیا" برج سازی و تراکم زیاد در ساختمان های مسکونی ممنوع شود، ثالثا" جابجایی و انتقال کارکنان به نزدیک محل سکونت آنها، رابعا" از خروج دوکش ها که در کارخانجات است و اگزوز خودروها وسیله یا فیلتری تعبیه شود تا الایندگی را در خود جذب نماید کاشت درخت و فضای سبز در داخل و حتی حاشیه شهرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
جند روز قبل درتلویزیون خودمان نشان میداد که یکنفر از یک شرکت نو بنیان توانسته بنزین باک بدون آلودگی محیط زیست تولید نماید. ضمنا رپیس سازمان محیط زیست هم حضور داشت. من خوشحال شدم که بالاخره جوانان فرهیخته ما توانستند مشکل آلودگی هوا را برطرف نمایند فقط یک سرمایه کزاری در این رابطه میخواهد که هم آلودگی هوا را در کشور خودمان از بین ببریم وهمچنین از طریق صدور آن به کشورهای دیگر بالاخره اقتصاد کشور را از وابستگی به فروش نفت نجات دهیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو وصل کنن خیلیا میشینن تو خونه ودر نتیجه ترافیک کم و آلودگی کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اینترنت رو وصل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
تمام لوازم خانگی را برقی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
هیچ کس به موضوعی که شما اشاره کردی توجه نمیکنه همه متمرکز شدن روی خودرو و مصرف سوخت و از ملیونها بخاری و آبگرمکن و اجاق که داخل منازل هست غافل شدن.
Netherlands
مهدی دهقانی
۰۹:۲۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام
ابتدا علت یابی دقیق از پارامترهای آلودگی هوا با درصد تاثیر گذاری بر هوای شهرها.
سپس اقدام های موثر که گفته شد.
به عنوان مثال اگه خوردوهای علت آلودگیس هستند کدام دسته از خودروها و به چه میزان.
یا اگه اداره جات علت هستند دقیقا کدام اداره ها-کارنجات-و یا مدارس به چه میزان و در کدام نقاط استان .
در این کار با انجام یک پروژه (DOE) باید بهره گرفت که با کمک مهندسان متخصص و دلسوز صورت پذیرد.
نتایج این کار یکبار برای همیشه می تواند در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار گیرد.
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ﺗﺎﻛﺴﻲ ﻫﺎ و اﺗﻮﺑﻮﺳﻬﺎ ﺑﺮﻗﻲ ﺑﺸﻪ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
فقط تهران آدم؟ بقیه حساب نمیایم؟ اینترنت همراه گیلان(رشت) قطع هنوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
هیچ مصلحتی مقدم تر از سلامت مردم و حفظ محیط زیست مقدم نیست و اگه جامعه ای با انواع بیماریها داشته باشیم هرچقدر این جامعه مترقی باشد آن جامعه بیمار است.پیشنهاد: ممنوعیت ورودی کلیه خودروهای موتوری بجز خوردروهای امدادی به محدوده آلوده و استفاده مردم از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه و احیای دورشکه به این منظور در ابتدای این محدوده باید پارکینگهایی جهت پارک خوردروها در نظر گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
با هواپیما آب بپاشیم آلودگی کم بشه :))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
چن روز در هفته از خودرو استفاده ميكنيم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
با عرض سلام

برنامه ی تعطیل کردن مدارس و بخصوص مهد های کودک در روز های آلوده برای برخی از کودکان که امکان ماندن در منزل رادارند بسیار مفید است ولی اگر این عمل برای کاهش ترافیک باشد باید به این نکته توجه کرد که در روز های تعطیلی مدرسه فقط سرویس های مدارس شاید از منزل خارج نشوند .
و اگر برای حفظ سلامتی کودکان است ، وقتی پدر یا مادر کارمند کسی یا جایی برای تنها گذاشتن فرزندانشان در روز هایی که فقط مدارس تعطیل است را ندارند بنا بر این یا مجبورند خود مرخصی بگیرند ، یا فرزندان کوچک خود را به همراه خود به سر کار ببرند .
در صورتی که در مهدهای کودک ، کودکان در یک ساختمان در بسته می باشند ، و فقط کافیست مهد های کودک ملزم به داشتن دستگاه های تصفیه هوا گردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
در دوکلمه:
کاشت چای.
برید تحقیق کنید یا یه جایی امتحان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
چرا صورت سوال رو پاک میکنید؟؟
کیفیت افتضاحه بنزین ، باعث آلودگی شده و بس ، کیفیت رو بالا ببرید البته اگر به بعضی ها ضرر مالی نمیزنه و بدشون نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۹:۰۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بهترین نظر«اگر گوش شنوا باشد باید سه برنامه تدوین و اولویت بندی و اعتبار سنجی و بلافاصله بعد از جلسه تصمیم علمی اجرا و شروع شود.

۱ - برنامه کوتاه مدت ۲ - میان مدت ۳- بلند مدت.

در برنامه کوتاه مدت از تردد خودرو‌های چهار سیلندر و کامیون‌ها و فعالیت کارخانه‌های آلاینده از ساعت ۵ صبح تا ۱۱ شب جلوگیری شود. خودرو‌های تک سرنشین با پلاک تهران متوقف و به پارکینگ هدایت شوند. هر مغازه با همکاری شهرداری ملزم به طراحی حوضچه آبفشان و کاشت درخت در کناره مغازه شود. پارک خودرو در کوچه و خیابان کم عرض ممنوع و البته پارکینگ عمومی چند طبقه در محله‌ها احداث گردد. برای میان مدت: فروش پارکینگ برای پاساژ و مغازه و منزل توسط شهرداری ممنوع و ساختمان بدون پارکینگ به تناسب مسکونی و تجاری یعنی بدون مجوز ساخت و تخریبی محسوب شود. مکان یابی مناسب برای کارخانجات آلاینده درون شهری انجام و انتقال صورت گیرد. مجوز ساخت واحد‌های مسکونی بستگی به تراکم محل کاهش یابد (با تخریب بنای ۴ طبقه برای نوسازی مجوزی بیش از ۳ طبق صادر نشود). خدمات رفاهی مثل بیمارستان و مراکز تفریحی و فروشگاه‌های بزرگ حداقل ۵ کیلومتر با حاشیه کلانشهر فاصله داشته باشند و...، اما بلند مدت: تمرکز زدایی و توریع وزارتخانه‌ها بستگی به پتانسیل استان‌ها انجام شود و توسعه زیرساخت خدماتی در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار گیرد. مالیات بر درآمد در کلانشهر‌ها افزایش و وام‌های کم بهره برای ساخت و خرید منزل در مناطق محروم در اختیار مردم قرار گیرد. خدمات ریلی و هوایی برای مناطق مختلف کشور افزایش و عدالت در توزیع خدمات رعایت شود. ساخت خودرو‌های برقی و کم حجم در دستور کار قرار گیرد.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
گیلان اینترنت همــــــــــــــــــــراه و ایــــــــــــــــــــرانسیل رو پیگیری کنید
اینترنت گیلان رو پیگیری کنید
اینترنت گیلان رو پیگیری کنید
گیلان اینترنت همــــــــــــــــــــراه و ایــــــــــــــــــــرانسیل رو پیگیری کنید
اینترنت گیلان رو پیگیری کنید
اینترنت گیلان رو پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ایجاد چند سازوکار به منظور ایجاد جریان هوا
مثلا به گرم کردن افسریه هوای سرد منطقه 5 به طرف شرق حرکت می کند. این توده هوایی باعث ایجاد باد می شود .
دیگری تعبیه یک دمنده بزرگ در هست که هوارا به طرف شرق جریان دهد. اگر از یک منطقه ، یک جربان هوا ایجاد شود انگاه باد ایجاد می شود.
Iran (Islamic Republic of)
خوشنویس
۰۸:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
برای مصزف سوخت دولت یارانه میده برای سلامتی مردم کاری نمیکنه تنها راه نجات ورود خودرو های هیبریدی هست بدون تعرفه وعوارض برای کوتاه مدت هم هوای شهر سالم میشه هم قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه
Bulgaria
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
ازکی تاحالا نظرمردم برای اقایان مهم بوده وخواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
هیچ وقت نبوده اینم فقط باب سرگرم شدنه زیاد جدی نگیرید اونا کار خودشون رو میکنن همیشه و توجه ای به خواست من و شما و ملت ندارن هیچ وقت
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۳۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بالابردن کیفیت سوخت مصرفی
بالابردن کیفیت وسایل نقلیه عمومی
بالابردن کیفیت تولید خودرو‌های داخلی
واردات خودروهای هیبرید با تعرفه و قیمتی که قابل دسترس برای اقشار مختلف باشد!
بالابردن نظارت بر ارائه کارت معاینه فنی
افزایش درخت‌کاری به جای چمن‌کاری!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
تهران دیگه قابل سکونت نیست ،وضعیت اضطراری آلودگی صوتی وهوا اگه میخواهید سلامت باشید به شهرهای کوچک ویاروستاهای خوش آب وهوا برید سلامت خود و خانواده تان مهمتر ازشغل های پر دردسر وکمدرآمد در تهران است زندگی ماشینی سلامت را به خطر انداخته ،خیلیها برای کلاس به تهران مهاجرت میکنند ،باید پایتخت منتقل بشه به شهرهای دیگه ،تهران داره منفجر میشه،
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۸:۳۵ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
نت همراهو
در استان خراسان رضوی وصل کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۸:۳۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
سلام
دوستانی که مشکل آلودگی را خودرو دانسته اند اگر به نظر کارشناسان گوش کنند می بینند که میزان آلایندگی خودروها نسبت به بقیه آلاینده کننده ها بسیار ناچیز است. بنده منکر این نیستم که خودروها آلایندگی ایجاد نمی کنند. اما اعتقاد دارم که مشکل اساسی مردم این شهر مدیریت 100% غلط می باشدکه در این کشور حاکم است. وقتی که یک مدیر تصمیمات غلطی می گیرد و آنرا به مرحله اجرا می رساند و بعدا هم پاسخگو نیست باید این اتفاقها بیافتد. اگر هم به کسی بگوئید میگوید این مساله مال مدیریت سابف است و جالب اینکه همان مدیر اشتباهی می کند که بعدی نیز در قبال او همین حرف را میزند. برای مثال: در گذشته و مدیران شهری سابق گفته هر کس که تمایل به ساخت ساختمان و بلند مرتبه سازی و یا مراکز تجاری داشت به راحتی با واریز مبلغی پارکینگ که لازمه شهر نشینی است را می خرید و به واحدها می افزائید و حالا ما این مشکل را به راحتی درک می کنیم و جالب اینکه از آن راه شهرداری وجهی را دریافت می کرد و حالا شهروندان مجبورن برای پارک کردن خودرو خود در کناره خیابانها جریمه هم بشوند.
عزیزان و دوستان مسئول به خدای واحد این وضعیت برای اداره شهر غلط است لطفا سعی کنید بجای طرح جدید سعی کنید نواقص طرح قبلی را برطرف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
خواشیرین
۰۸:۲۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
اگه این خودرسازی های داخلی رو تعطیل کنن هم الودگی از بین میرن و هم ملت چارتا ماشین با کیفیت سوار میشن;آخه تا کی باید همه چیز رو فدای این دوتا سوگلی بی کیفیت و کارکناش کنیم?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بعضی از کارخانه ها داخل شهر هستند با انتقال این کارخانه ها به اطراف شهر وتبدیل زمین آنها به فضای سبز ویا مسکن برای جوانان از آلودگی هوا جلوگیری کنیم وهمچنین بجای تولید خودروهای بنزین سوز خودروهای هیبریدی تولید کنیم هم برای رفع آلودگی خوبه هم برای کاهش تصادفات کمک میکنه بعلت سرعت کم ومصرف بنزین پایین میاد
2 از ساختن کارخانجات آلاینده هوا در غرب تهران جلوگیری کنیم به دلیل اینکه وزش باد بیشتر از غرب به شرق آلودگی ها رو داخل شهر میاره.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
محرمعلی طارمی
۰۸:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
اول باید سرویس ادارات و کارخانه جات دوباره دایرکنند هرکسی با ماشین شخصی نره اداره ازکنار جاده قدیم کرج ومخصوص برید متوجه این موضوع می شوید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
بازام گرونی بنزین
آخرین اخبار