۸ غذایی که به درمان میگرن کمک می‌کنند

میگرن مانند میهمان ناخواسته‌ای است که بدون اطلاع قبلی می‌آید و خلاص شدن از آن دشوار است. اگر غالباً از سردرد رنج می‌برید، می‌دانید که چقدر سخت است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که برخی غذا‌ها وجود دارند که میگرن را تحریک می‌کنند، برخی دیگر وجود دارند که می‌توانند به شما در بروز سردرد کمک کنند.

۸ غذایی که به درمان میگرن کمک می‌کنند///صادقی


 میگرن مانند میهمان ناخواسته‌ای است که بدون اطلاع قبلی می‌آید و خلاص شدن از آن دشوار است. اگر غالباً از سردرد رنج می‌برید، می‌دانید که چقدر سخت است. مطمئناً می‌توانید قرص‌هایی مصرف کنید یا تمرین‌هایی را انجام دهید تا درد خود را درمان کنید، اما این روش‌های درمانی موقتی هستند، به این معنی که سردرد باز هم می‌تواند برگردد.

در این مطلب ۸ ماده غذایی را که باید روزانه مصرف کنید برای از بین بردن سردرد‌ها قرار داده ایم.

۱- آووکادو

در صورت نیاز به دلایل دیگری برای دوست داشتن این میوه فوق العاده، آووکادو با میگرن نیز مبارزه می‌کند. غنی از آنتی اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زاکزانتین است. آووکادو نه تنها می‌تواند سردرد شدید شما را از بین ببرد، مصرف آووکادو همچنین می‌تواند از بروز سردرد جلوگیری کند.

۲- انجیر

انجیر به طور کلی برای بدن ما مفید است، اما هنگام برخورد با میگرن نیز مفید است. به گفته کارشناسان، این میوه حاوی پتاسیم است که به کاهش التهاب و دفع سردرد‌ها کمک می‌کند.

۳- ماهی سالمون

ماهی سالمون پر از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین B-۲ است. مصرف ماهی سالمون مانع از جمع شدن پلاکت‌ها می‌شود، فرایندی که مسئول سردرد‌های مکرر است. همچنین باعث کاهش التهاب می‌شود و به شما در مبارزه با میگرن کمک می‌کند.

۴- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین نه تنها لذیذ است، بلکه به شما در مبارزه با میگرن نیز کمک می‌کند. سرشار از ویتامین C، ویتامین B۱ و پتاسیم، مصرف سیب زمینی شیرین هنگامی که دچار سردرد می‌شوید باعث کاهش درد و آرامش شما می‌شود.

۵- هندوانه و هویج
از آنجا که نوشیدن آب در هنگام ابتلا به میگرن کمک می‌کند، مصرف غذا‌هایی مانند هندوانه، هویج، خیار و کرفس نیز می‌تواند به نفع شما باشد. کمبود آب بدن یکی از دلایل اصلی سردرد است، حتما سطح آب خود را کنترل کنید.

۶- کینوا و کلم پیچ

علاوه بر تمام مزایای سلامتی دیگر، کینوا و کلم پیچ در پیشگیری از میگرن نیز مؤثر هستند. کینوآ حاوی ریبوفلاوین، منیزیم و آهن، میگرن را از بین می‌برد، در حالی که کلم امگا ۳ و فیبر دارد و این بهترین دفاع در برابر میگرن است.

۷- ماست
طبق مطالعات انجام شده، ریبوفلاوین، بخشی از ویتامین B، درمقابل میگرن مؤثر است و ماست سرشار از آن است. اگر اغلب از حملات میگرنی رنج می‌برید، ماست را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

۸- آب لیمو

آب لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، آب لیمو فواید سلامتی زیادی دارد که یکی از آن‌ها مبارزه با میگرن است. هر وقت دچار سردرد شدید شدید، کافی است مقداری آب لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید، ۲ قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و این معجون جادویی را بنوشید. باعث کاهش التهاب می‌شود و باعث می‌شود در هر زمان احساس بهتری داشته باشید.

درمانی خانگی میگرن
مقداری چوب دارچین را بگیرید و آن‌ها را پودر کنید. سپس کمی آب به آن اضافه کنید، تا به یک خمیر تبدیل شود. هر زمان که حمله میگرنی داشتید، این خمیر را روی شقیقه و پیشانی خود بمالید. این روش درمانی خانگی میگرن را کاهش می‌دهد و درد را تسکین می‌بخشد. خمیر را بعد از ۲۵-۳۰ دقیقه بشویید.

منبع : برنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار