کاربران شبکه‌های اجتماعی چه سنی دارند؟

شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر در زندگی شهروندان جهان جای خود را باز می‌کنند. در این گزارش به جزییات میانگین سنی استفاده از هر کدام از این شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه سنی دارند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   احتمالا درباره میزان محبوبیت شبکه‌های اجتماعی در جهان زیاد شنیده‌اید. این آمار در جهان سالانه تغییر می‌کند و این موضوع ارتباط مستقیمی با نیاز شهروندان، سیاستگذاری کشور‌ها و البته به روزرسانی این پلتفرم‌ها دارد. اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده میانگین سنی استفاده از این پلتفرم‌ها است. در جدول زیر محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. در مقابل نام هر یک از این پلتفرم‌ها دو میله به رنگ آبی و قرمز نشان داده شده است. خط آبی تعداد کاربرانی که در این شبکه ثبت نام کرده‌اند را نشان میدهد و خط قرمز تعداد کاربران فعال آن در جهان را به تصویر کشیده است.

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی چه سنی دارند؟

در بین شبکه‌های اجتماعی سال ۲۰۱۹، فیسبوک با داشتن ۸۵ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان (به استثنای چین) در این جدول حاکم است. این نشان می‌دهد توانایی فیس‌بوک با وجود رقابت روزافزون و رو به کاهش از ابتدای سال، توانسته تا حد زیادی اعضای خود را حفظ کند.

یوتیوب در رتبه دوم قرار دارد و فیس بوک مسنجر در رده سوم جای گرفته است. واتس‌اپ، اینستاگرام و توییتر نیز حریف خوبی هستند و دقیقاً پشت سر سه نفر برتر قرار دارند.

گزارشی جدید GlobalWebIndex نشان می‌دهد که بسیاری از سرویس‌های پیام رسانی مانند Snapchat، Line، Viber و WeChat صرفا در برخی جمعیت‌ها و جوامع خاص رونق دارند، پس تعجب آور نیست که این سیستم‌عامل‌ها در اینفوگرافیک زیر بسیار پایین هستند.

وقتی صحبت از خدمات پیام رسانی می‌شود، بین Facebook Messenger و WhatsApp ارتباط تنگاتنگی دیده می‌شود. در حالی که فیس بوک تعداد اعضای خود را حفظ کرده است، اما واتس‌اپ کاربران ماهانه بیشتری را در یکسال اخیر جذب کرده است. اما Snapchat در مقام سوم پیام‌رسان‌ها قرار دارد. با این حال این پیام‌رسان نتوانسته موفقیت‌های زیادی در بسیاری از کشور‌ها داشته باشد.

این گزارش همچنین آشکار می‌کند که فیسبوک، یوتیوب و واتس‌اپ به ترتیب به عنوان بستر مورد استفاده برای سرگرمی کاربرد دارند.

همچنین گفته شده؛ بیشتر کاربران YouTube بین ۱۶ تا ۲۴ سال سن دارند. بیشتر کاربران در YouTube یا بازدیدکنندگانی هستند که به حساب خود وارد نشده اند.

همچنین بیشترین کاربران فیسبوک بین سنین ۲۵ تا ۳۴ سال را دارند که بیش از ۲۹درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهند.

اما بیشترین کاربران اینستاگرام با بیش از ۳۷ درصد از مجموع کابران زیر ۲۴ سال سن دارند.

توییتر نیز ۳۱ درصد از کابرانش بین ۲۵ تا ۳۴ سال سن دارند و ۳۰ درصد از کل کابرانش کمتر از ۲۴ سال دارند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار