آمار مرگ و میر در خراسان رضوی بر اثر گاز گرفتگی/ کاهش ۲۴ درصدی مرگ خاموش در خراسان رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ و میر بر اثر گازگرفتگی نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

آمار مرگ و میر در خراسان رضوی بر اثر گاز گرفتگی/ کاهش ۲۴ درصدی مرگ خاموش در خراسان رضویآریا حجازی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سال ۱۳۹۷ جمعاً ۶۱۵ نفر مورد فوتی براثر گاز گرفتگی داشته ایم که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۴۵ نفر مرد بوده اند.

او ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸، جمعاً ۱۹ نفر مورد فوتی بر اثر گاز گرفتگی داشته ایم که از این تعداد ۶ نفر زن و ۱۳ نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: میزان مرگ و میر بر اثر گاز گرفتگی نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

 

نصب نامناسب دودکش، عامل اصلی گازگرفتگی های استان

 

آتشیار رضا حیدری مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به عملیات‌های آتش نشانی مشهد در خصوص گاز گرفتگی، گفت: در مشهد ۱۵۴ مورد عملیات از تاریخ ۹۷/۷/۱ تا ۹۸/۶/۳۱ انجام شده است که از این تعداد ۱۲۲ مورد در ۶ ماه دوم سال ۹۷ و ۳۲ مورد در شش ماه اول امسال بوده است.

او ادامه داد: از این تعداد ۱۵ نفر کشته و مصدوم شدند که هفت نفر فوتی گازگرفتگی بر اثر منوکسید کربن و هشت نفر مصدوم بوده اند.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی مشهد با بیان اینکه دلیل گاز گرفتگی ها، نصب نامناسب دودکش بوده است، گفت: از ۱۵۴ عملیات اعلام شده، شش مورد را از گازگرفتگی نجات داده ایم.

انتهای پیام//ف. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.