ضرورت اطلاع رسانی اجرای طرح‌های راستی آزمایی هزینه کرد تسهیلات در صنایع

اطلاع رسانی اجرای طرح راستی آزمایی هزینه کرد تسهیلات در صنایع دریافت‌کننده تسهیلات از سوی مسئولان ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: نتیجه راستی‌آزمایی واحد‌های صنعتی و تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات از سوی مسئولان اطلاع‌رسانی شود.

 او افزود: در سال‌های گذشته دست‌کم ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان سمنان مصوب شد و با تامین نقدینگی باید مشخص شود که شرایط تولید در این واحد‌ها در زمان حاضر چگونه است.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان بیان کرد: تامین نقدینگی و ارایه تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی نشان از دغدغه‌مندی دولتمردان نسبت به مشکلات صنعتگران است و با اجرای طرح‌های راستی آزمایی نتایج پرداخت‌های از این دست به مردم گزارش شود.

رستم سعداللهی ادامه داد: براساس گزارش‌های غیرموثق بسیاری از صنعتگران با دریافت تسهیلات چند میلیاردی از دولت نه تنها اقدام به تولید کالا و جذب نیروی انسانی نمی‌کنند بلکه با خرید املاک کسب و کار جدیدی را آغاز کرده اند.

او اضافه کرد: در شرایط سخت اقتصادی اجرای بسیاری از طرح‌ها از شکل قانونی خارج می‌شود و قانون‌گریزی در کشور جولان می‌دهد و نشانه‌های رفع مشکلات واحد‌های صنعتی با وجود تامین نقدینگی چندان قابل مشاهده نیست.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان تصریح کرد: رفع نشدن مشکلات واحد‌های صنعتی با وجود حمایت‌های دولت ۲ تعبیر دارد که فشار‌ها و تحریم‌ها به گونه‌ای است که مشکلات واحد‌های صنعتی رو به افزایش است و یا صنعتگران متقاضی تسهیلات در بخش‌های غیرتولید هزینه می‌کنند.

رستم سعداللهی گفت: بعضی از صنعتگران در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان می‌گویند اگر تسهیلات دریافت نکنند، واحد صنعتی آنان تعطیل می‌شود، اما از سوی دیگر همین شرکت‌ها طرح‌های توسعه‌ای و راه‌اندازی واحد تولیدی جدید در یکی از کشور‌های منطقه را آغاز کرده‌اند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام / م

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.