۲ هزار و ۵۰۰ تن کود شیمیایی در مهاباد توزیع شد

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: همزمان با کشت پاییزه ۲۵۰۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کود شیمیایی مورد نیاز برای کشت پاییزه گندم بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

او افزود: این میزان کود و بذر توزیع شده بین کشاورزان و گندمکاران در مراکز مکریان شرقی و مراکز مکریان غربی، آتاخچی غربی، منگور شرقی و خلیفان توزیع شده است.

او با بیان اینکه در قالب اجرای این طرح ۹۵۰ تن بذر گواهی شده نیز برای گندمکاران توزیع شده، اضافه کرد: بذر‌ها و کود‌های شیمیایی در سطح زیر کشت بیش از ۴۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بوده است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: این تعداد سطح زیر کشت ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار آبی و ۴۳ هزار هکتار دیم بوده است.

علیزاده اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، شرکت‌های تعاونی روستایی این شهرستان ۴۳ هزار تن محصول کشاورزی گندم را به قیمت توافقی از تولیدکنندگان خریداری کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد داشته است.

انتهای پیام / س خ 

توزیع کود و بذر کشت پاییزه بین کشاورزان در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.