روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید زیمبابوه مطرح کرد؛

تأکید بر تقویت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و زیمبابوه برای توسعه روابط اقتصادی

رئیس جمهور گفت: ایران از توسعه بیش از پیش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه استقبال می‌کند.

ایران از توسعه بیش از پیش روابط با زیمبابوه در همه عرصه‌ها استقبال می‌کند/ تاکید بر تقویت همکاری بخش های خصوصی دو کشور برای توسعه روابط اقتصادیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه "کریستوفر ماپانگا" سفیر جدید زیمبابوه در تهران ، با تاکید بر اینکه همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دو کشور روابط بسیار خوبی داشتنه اند، اظهار کرد: در دوران تحریم زیمبابوه همواره در کنار مردم این کشور بودیم و امروز با توجه به فشارهای آمریکا به هر دو کشور باید روابط و همکاری ها گسترش و تعمیق یابد.

رئیس جمهور با اشاره به تشابهات فراوان بین دو ملت و همچنین همکاری های سیاسی در مجامع بین المللی بیان کرد: باید از لحاظ اقتصادی و تجاری روندی اتخاذ گردد که از توانمندی های دو کشور بیش از پیش استفاده شود.

آقای روحانی گفت: باید شرکت های خصوصی دو کشور را به یکدیگر نزدیک و تشویق کنیم تا تجارت بین دو کشور در مسیر خوبی قرار گیرد.

سفیر جدید زیمبابوه در ایران پس از تقدیم استوارنامه خود به آقای روحانی ، با اشاره به تهدیدات مشترک از سوی آمریکا بر ضرورت اتحاد و همبستگی بین دو کشور تاکید کرد و تصریح کرد: در حقیقت دشمنان مشترک، تحریم هایی را برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران و زیمبابوه وضع کرده اند که باید در برابر این ظلم ایستادگی کنیم.

"کریستوفر ماپانگا" بر همبستگی و دوستی و پشتیبانی بین دو دولت و ملت تاکید کرد و گفت: باید با توجه به اوضاع کنونی روابط دو کشور به سطوح بالاتری ارتقا یابد و همکاری های تجاری و اقتصادی به نفع مردم دو کشور است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار