شناسنامه‌های لاکچری با قید تهرانی/ تب فراگیر زایمان زنان باردار شهرهای مختلف در پایتخت داغ شد!

اخیراً به جز انتخاب تاریخ تولد‌های لاکچری، دغدغه محل به دنبا آمدن فرزند نیز جنجال برانگیز شده است.

شناسنامه‌های لاکچری با قید تهرانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تب فراگیر زایمان‌های توریستی بعد از سفر برخی از سلبریتی‌ها و افراد مشهور به خارج از کشور حالا به زنان پا به ماه دربرخی از شهرستان‌ها هم سرایت کرده است، اما این بار آن‌هایی که توان مالی کمتری دارند برای اینکه از قافله زایمان‌های توریستی عقب نمانند، تهران را مقصد تولد فرزندشان انتخاب می‌کنند.

گروهی از متخصصان زنان و زایمان معتقدند؛ توهم هویت بخشی زنان پا به ماه را از شهر‌های دور به پایتخت می‌کشاند تا به باور خودشان فرزندشان شناسنامه تهرانی داشته باشد. به‌گزارش «ایران» اگر یک روز در کلینیک‌های تخصصی زنان و زایمان حضور پیدا کنید مادران پا به ماهی را خواهید دید که هفته‌های آخر بارداری خود را در تهران می‌گذرانند تا فرزندشان در این شهر به دنیا بیاید.

برخی از پدر و مادر‌ها از دلیل اصلی تصمیم خود درگرفتن شناسنامه تهرانی برای فرزندشان می‌گویند که همیشه آرزو داشتند فرزندشان به اصطلاح بچه تهران باشد و در شهری با امکانات بیشتر به دنیا بیاید. البته برخی دیگر هم دغدغه‌های جدیدتری دارند؛ اینکه فرزندشان را در مدرسه و دانشگاه بچه شهرستان خطاب نکنند.

دکتر فاطمه محمد نجار یکی از متخصص‌های زنان و زایمان است که از تعداد زیاد مراجعه زنان باردار شهر‌های مختلف به کلینیکی در شمال شهر تهران گلایه می‌کند. البته گلایه او متوجه این موضوع است که این زنان نه به‌دلیل توزیع ناعادلانه خدمات بهداشتی و درمانی به تهران مراجعه می‌کنند بلکه تنها دلیل مراجعه آن‌ها که گاهی سفری طولانی را در پیش می‌گیرند ثبت ولادت و صدور شناسنامه فرزندشان از تهران است.

به‌گفته دکتر محمد نجار، اخیراً به جز انتخاب تاریخ تولد‌های لاکچری، صرف هزینه‌های میلیونی برای تزئین اتاق زایمان، برگزاری جشن «تاتی تاتی» و جشن «گرفتن بچه از پوشک» به فهرست تولد‌های لاکچری، محل تولد فرزند نیز اضافه شده است.

او با بیان اینکه این روز‌ها لاکچری بازی سر درازی پیدا کرده است، می‌گوید: از چند ماه گذشته میزان مراجعه زنان پا به ماه بویژه از شهرستان‌های قزوین، کرج، رشت، کرمانشاه، ایلام و بندرعباس به بیمارستان‌های شمال شهر تهران افزایش یافته است. اصلی‌ترین علت مراجعه این زنان فقط ثبت محل تولد تهران در شناسنامه فرزندشان است.

نکته قابل تأملی که این متخصص زنان به آن اشاره می‌کند؛ کلینیک‌های شمال شهر هفته‌ای چند مرتبه میزبان زنان بارداری از اسلامشهر، شهریار و شهر قدس تهران است در حالی که خدمات زایمان در مراکز درمانی شهر‌های اطراف تهران ارائه می‌شود، اما این پدر و مادر‌ها نیز برای آنکه شناسنامه فرزندشان صادره از مناطق شمالی شهر تهران باشد راهی بیمارستان‌های این مناطق می‌شوند.

دکتر محمد نجار در ادامه می‌گوید: با توجه به ممنوعیت پرواز برای زنان باردار از هفته سی و ششم به بعد این افراد با خودروی شخصی یا با اتوبوس به تهران می‌آیند که خطر پاره شدن کیسه آب، خونریزی و سقط جنین را در پی دارد. علاوه بر این بیشتر این زنان بعد از زایمان راهی شهرشان می‌شوند در حالی که بیمار حداقل ۲۰ روز بعد از زایمان باید تحت نظر پزشک باشد.

به‌گفته این متخصص زنان، مراجعین شهرستانی که برای زایمان به تهران می‌آیند فقط اسم و محل بیمارستان را در اینترنت جست‌و‌جو می‌کنند و برای‌شان مهم است که مثلاً شمالی‌ترین بیمارستان تهران را برای زایمان انتخاب کنند.

او می‌گوید: برخی مدام به ما فشار می‌آورند که مریض از شهرستان‌ها قبول نکنیم در حالی که واقعیت این است این موضوع خیلی ربطی به مسائل پزشکی ندارد بلکه باید سبک زندگی را اصلاح کرد. بچه نباید خجالت بکشد که قزوین یا کرج به دنیا آمده است چرا که همین لاکچری کردن تولد فرزند روی نرخ ازدواج و طلاق هم تأثیر می‌گذارد.

نیره توکلی جامعه شناس نیز بخشی از این موضوع را ناشی از گرایش به تجمل پرستی جامعه ایران می‌داند و می‌گوید: جامعه ما به شکل حیرت انگیزی تحت تأثیر کانال‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی است همین موضوع منجربه الگوبرداری ناصحیح بین مردم شده است.

این جامعه شناس البته علت اصلی مراجعه زنان باردار شهرستانی به تهران را عدم دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان عنوان می‌کند و معتقد است نباید به این موضوع حتماً با نگاه تجمل‌گرایی نگاه کنیم چراکه امکانات در برخی کلانشهر‌ها متمرکز شده و بیماران به‌دلیل احساس ناامنی از وضعیت دسترسی به خدمات بهداشت و درمان در شهرستان‌ها به مرکز شهر‌ها مراجعه می‌کنند.

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت شناس، زایمان‌های توریستی را زائیده پدیده تجمل‌گرایی می‌داند و با بیان اینکه صدور شناسنامه تهرانی برای افرادی که در شهرستان زندگی می‌کنند می‌تواند در سرشماری نفوس نیز اثر منفی بگذارد، می‌گوید: ما ایرانی‌ها عادت داریم از طریق محل تولد، محل دانشگاه و مدرسه فرزندمان پز دهیم. اگر خانواده به سمت خودسازی و توانمندسازی نرود از مباحث کاذب استفاده می‌کند.

او ارجاع زنان باردار از شهرستان به تهران را به صرف ثبت محل تولد تهران در شناسنامه فرزندان تازه متولد شده به خلأ فرهنگی ربط می‌دهد و عنوان می‌کند: وقتی خلأ فرهنگی درجامعه داریم فرهنگ به‌صورت حاشیه‌ای رشد می‌کند و رشد حاشیه‌ای خطر ساز است. در واقع به جای آنکه رسالت فرهنگی را انتقال دهیم برخی فرهنگ‌های حاشیه‌ای در جامعه اشاعه پیدا می‌کند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
خدا رو شکر تموم شناسنومه ها کادر سجلی والدین رو دارن و نمیتونه یارویی که والدینش غریبن ادعای تهرونی الاصل بودن بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
والا ما که محل زندگیمون تهران بود من شهرستان به دنیا اومدم چون مسافرت رفته بودن خونواده م و منم زودتر از موعد دنیا اومدم. ولی خب مهم نیس مگه چه فرقی داره :/ چقدر خونواده ها بی هویت شدن!
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۷:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تهران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تهران؟؟؟
به حق چیزهای نشنیده
کشورهای دیگه بچشونو میبرن تو کره ماه به دنیا بیارن خخخ
حالا لندن پاریس هیچی حداقل ببرین ارمنستانی آذربایجانی ترکیه ای
کل تهران که شهرستانی هستن
من شخصا به قول دوستمون غیر از شلوغی و ترافیک و آلودگی و امنیت به مراتب کمتر از بقیه شهرستانها چیز دیگری از تهران ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
Z
۱۶:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ادم مهم نیست کجا به دنیا بیاد بلکه این مهمه شعور پدر مادرش چقدره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
همیشه خداروشکر شکر میکنم ک تهرانی نیستم :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تهران ...شهری پر ترافیک ... پر از موش .... پر از افرادی بی اعصاب .... شهری پر از آلودگی هوا و ....
آخه کجاش با کلاس هست تهرانی بودن ؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۴:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
حالا ما که تهران بدنیا اومدیم چه گلی به سر زدیم. همش تفکرات پوچه. معیارهای انسانیت و بزرگی و منش خیلی چیزای دیگه‌س.
Iran (Islamic Republic of)
Kamelia
۱۴:۴۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
Yjs سلام میشه از selena gomez ستاره ی مشهور هم خبر بزاری؟؟؟ جواب بده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
دلسوز
۱۴:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
سلام، فقط این قضیه شامل یک جمله میشه که میگه : خدایا به آنان که عقل دادی چه ندادی؟ و به آنان که عقل ندادی چه دادی؟
Iran (Islamic Republic of)
تقی
۱۴:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
با سلام
تهران روستاهایست بهم پیوسته که تشکیل شده از شوش مولوی راه اهن و...
با تشکر، تقی هستم از یاخچی اباد تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
کسی که با تهرانی های اصیل معاشرت داشته باشد میفهمد که ویژگی های منحصر به فردی دارند که واقعا تحسین بر انگیز است از صفا و صمیمیت گرفته تا مرام و معرفت و ...

ولی این به این معنا نیست که این صفات فقط برای تهرانی هاست با کمی گشت در سراسر ایران میبینیم همه اقوام اصیل ایرانی از این صفات بهرمند اند

البته خودم زاده تهرانم ولی شناسنامه ام برای یکی از شهرهای اصیل مازندران است و الان هم در جای دیگر زندگی میکنم

تمام ایران سرای من است
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۱۳:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اونایی که تو وجود خودشون چیزی واسه افتخار کردن ندارن.میان تو افتخار مسایلی مانند غرور ملی و شهرستان و...که هیچ سودی ندارن با بقیه شریک میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مردها هم برای ازمون میان طهران مدرک بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
من تهرانی هستم ولی حاضرم میلیون ها پول هزینه کنم شناسنامه ام تبریزی ثبت بشه
نه که برتر باشه ، بحث علاقه به تبریز هستش (انتخاب منه)
تهرانی بودن افتخاری نبود ، محل بدنیا اومدن اون زمان دست خودمون نبود و اصلا هیچ بچه ای حق انتخاب نداره کجا بدنیا بیاد پس هیچ ارزش و افتخاری نداره
من از کسی که کلمه شهرستانی و فقیر و دهاتی و روستایی استفاده میکنه متنفرم ، گاها تو دلم میگم خاک برسرت ، گاها هم بهش رک میگم برای ذهنت ناقصت متاسفم و از جلسه میرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
حالا مثلا شهرستانی باشیم. کجاش مشکل داره؟ بهش بگن شهرستانی، مگه بده؟ :// ینی مادرش ترجیح میده روزهای آخر بره تهران و دود بخوره و اضطراب رو تحمل کنه تا روی یک برگه کاغذ بنویسن تهران؟؟!!! :||
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
دیشب یه کامنت گذاشتم که ثبتش کردین الان چرا پاک شده
گذاشته بودم مردم برام دعا کنن واقعا چرا پاک کردین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اخه تو تهران زایمان کردن چه خوبی داره ؟ من الان همه تن و بدنم داره میلرزه تو این شلوغی و ترافیک تهران خودمو چجوری برسونم بیمارستان وقت زایمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
این حرفا خیلی بیخوده من به خاطر اینکه دکترم ماه آخر رفت تهران ووضعیت بدی داشتم از نظر پزشکی وبیمارستانای شهرمون امکانات کم داشت ومادر رو تا سرحد مرگ می برن مجبور شدم برم تهران کاش مثل قدیم خانمها داخل خونه زایمان میکردن واطرافشون آدمای دلسوز بودن می شد بیشتر زایشگاهها ازنظر رسیدگی روحی وجسمی به مادر وحشتناکن .من هر دو صورتش رو تجربه کردم طبیعی درشهر خودم وجراحی در تهران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
من بچه روستا هستم هوای پاک وسادگی وصفای همشهری هامو با تهران آلوده وشلوغ عوص نمیکنم حالا شما هی بگین داهاتی ...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اینا رو بی خیال اینترنت کی وصل میشه؟ خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
م صl
۰۹:۴۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بنام حقتعالی؛ خوب این بندگان خدا دستشان به شناسنامه آمریکایی،کانادایی،سوییسی،انگلیسی ... نمیرسد. اقلا افتخار! تهرا نی بودن راازفرزندانشان نگیرید! بقول شاعر:" آنکه آن داد به شاهان، به گدایان این داد." خداوند همه مارا از تفاخرات پوچ مصون نگه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
عجب تهرانی واسه ما درست کردن اینا... آدم باید بافتی باشه
Iran (Islamic Republic of)
غمگین
۰۹:۳۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
حالا انگار تهران شهر جهانی ه فرهنگ و شعوره! بیخیال بابا تهرانم مث بقیه شهرای ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
azk
۰۹:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
سلام به دوستان دیشب این قضیه لاک چری بازی بچه تهرانی تو جمع اعلام کردم باور کنید مثل قضیه یوسف و زلیخا که همه دستشون بریدن همشون گه دستشونم میبریدن نمی‌فهمیدند.خیلی خنده دار این داستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اینا خشک مغزن..والا ماکه تهران زندگی میکردیم واسه اینکه نزدیک خونواده مون باشیم بدای زایمان میرفتیم شهرستان..تهرونی بودن پز نداره بدبختااا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اینا خشک مغزن..والا ماکه تهران زندگی میکردیم واسه اینکه نزدیک خونواده مون باشیم بدای زایمان میرفتیم شهرستان..تهرونی بودن پز نداره بدبختااا.
Iran (Islamic Republic of)
Nn
۰۸:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
جا داره از محل تولد بچه های آقازاده و هنرمندان و ورزشکاران هم خبر تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
فقط منتظریم مخالفت کنیم .بابا سرمون به کار زندگی خودمون باشه .این مسیله فکری کاملا شخصی و خصوصی .کی میخوایم یاد بگیریم .هر کس اختیار زندگی خودش را داره .به اون میگیم دنیای چندم خودم فوضولمون دنیای جدیدیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۳۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
شهر از شهرستان کوچکتر است خود تهران هم که در واقع شهرستان است ببخشید ولی در واقع این تهرانی شهرستانی گفتن ها این فرهنگ به شدت طبقاتی تنها ناشی عقب ماندگی های فرهنگی و صد البته عدم اعتماد به نفس در افرادی است که به ساکنین هر شهری به جز از تهران به دیده تحقیر می نگرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
باز خوبه یه بچه شهرستانی تاچندین نسل بلده واست بشماره رگو ریشه هاش رو,بچه تهران چی؟؟؟اصلا چیزی به اسم تهرانی اصیل نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
جهالت مدرن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
فکر ما ایرانی ها رو ببین ، اون وقت میگن چرا جهان سومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مکان تولد شرافت و شخصیت نمی آورد. بلکه انسان و انسانیت ساکنان (در گذشته و حال) است که به مکان شرافت و ارزش میدهد. حکایت فراموش کردن داشته های خود و تمنا از بیگانه تمنا!
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۷:۳۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
من هر وقت میبینم یه نفر حتی کلمه‌ی شهرستانی رو به زبون میاره یا از تهرانی بودن حرف میزنه، بلافاصله فکر میکنم چقدر آدم سطح پایینیه و در زندگیش هیچ چیز قابل توجهی برای افتخار کردن نداره که رو آورده به شهرستان شهرستان کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ایکاش من در روستای مادریم بدنیا میومدم عاشق اصالتم هستم.
Iran (Islamic Republic of)
عای
۰۶:۵۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
خانوما ،قرار قم بشه پایتخت ایران، پاشید بیای قم بچه هاتون رو به دنیا بیارید ،بچه هاتون بشن بچه قمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
یعنی خدایی خوشمزه تر از قمی ها به عمرم ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اَََََََی باریکَلّااا خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اصالت مگه چیزی هست ک بشه روش سرپوش گذاشت؟؟؟! یعنی از رنگ پست و لهجه طرف هم نمیشه متوجه بشیم که اصالتش کجاییه ..خخ
مخصوصا بندرعباس و کرمانشاه و ایلام و رشت ک همگی لهجه خاص و مشخصی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
چه مسخره. تهران خودش چیه؟ کشور؟
تهرانم یه شهر دیگه ! مثل همه شهرهای دیگه.
بیشتر بخاطر امکانات درمانی میان تهران.نه اینکه محل تولد مهم باشه شاید تعداد کمی براشون مهم باشه ولی واسه اکثریت فکرنمیکنم اینجوری باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ععععع مگه تهران چیه کجاست ک این همه بزرگش کردین؟؟؟!!! افتخار کنید بچه روستا و دهات هستیداین امکاناتی هم ک میبینی دارن همگی پول عسلویه و یا درکل از مخازن جنوبی کشور هست تهرانی ها خودشون عقل کل فرض میکنن در صورتی ک نیستن
Iran (Islamic Republic of)
شهرستانی
۰۳:۰۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بازم خدارو شکر که شهرستانی.. طبیعتاماهم شهرستانی دعامیکنیم که شهرستانی اگه شهرستانی تهران زایمان کنه طبیعتا ماهم تهران چون شهرستانی میاد تهران تهرانی قهرمان میشه ماهم دعا تهران طبیعتا تهران دعامیکنیم سزارین تهران ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ها؟
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۹:۴۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
دمت گرم که جوری حرف زدی تا ما یه کلمه نفهمیم چی گفتی!!
Iran (Islamic Republic of)
غمگین
۰۹:۴۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
من که نفهمیدم تو چی نوشتی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
معلومه چی میخوای بگی؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
من که نفهمیدم چی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۰:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
این چه زبانیه بگو ماهم یاد بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
صد تومن میدم فقط بگو چیییی گفتی
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۰۲:۳۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
والا من خودم صادره تهرانم ولی حاضر شناسنامه رو بردم به یکی که صادره تبریز باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ﺩﺭ ﺗﻬﺮاﻥ اﻛﺘﺮا ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﻲ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ, ﺯﻳﺎﺩ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ,و ﻧﺎﺭاﺣﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ,..ﺗﻬﺮاﻧﻲ ﻛﻤﻪ ﻓﻘﻄ اﺳﻤﺶ ﻣﻮﻧﺪﻩ.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ﻋﺠﺐ ﺣﻜﺎﻳﺖ ﺗﻠﺨﻲ ......ﺑﻪ ﻛﺠﺎ ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ و اﺣﻤﻘﺎﻧﻪ ..اﻳﻨﻬﺎ ﭼﻪ ﺟﻮﺭﻱ ﺑﺎ اﻳﻦ ﻧﻮﻉ ﻓﻜﺮ ﻧﺴﻞ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺭا ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻴﻜﻨﻦ,.اﻳﻜﺎﺵ ..ﭼﻨﻴﻦ ﻧﺒﻮﺩ......اﻛﺘﺮ اﺳﺘﺎﺩاﻥ و ﻣﺘﺨﺼﺼﺎﻥ,ﺑﺮﺗﺮ ﻭﻧﺨﺒﻪ اﺯ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻧﻬﺎ و ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎﻱ ﻛﻮﭼﻚ ﻫﺴﺘﻨﺪ .و اﻓﺘﺨﺎﺭ اﻳﺮاﻥ و ﺟﻬﺎﻥ... ﻳﻪ ﻛﻤﻲ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺁﻳﻴﻢ,ﺩﺭ ﺧﺎﺭﺝ اﺯ ﻣﺮﺯﻫﺎ ﻣﺎ ﻫﻤﻪ اﻳﺮاﻧﻲ ﻫﺴﺘﻴﻢ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بنظر من آخر بی کلاسی هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
الان تهرانیا با شهرستانیا هم دردی میکنن که اره ما هیچ وقت بچه های شهرستانو مسخره نمیکنیم و اصالت و از این حرفا اما من به شخصه دیدم هزار بارم دیدم به لهجه گویش بچه های شهرستان میخندن و یا جک درست میکنن به نظرم هیچی زیباتر از اصالت یه شهرستانی با با لهجه زیباش نیس چه شمال چه مازندران چه گیلان چه کرد چه خراسان چه لر چه اذری ادمه اصیل تو شهر زادگاهش به دنیا میاد و باعثه افتخار شهرش میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مگه تهران اروپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تو خودت هم درگیر همین موضوعی ولی یکجور دیگه. دقت کن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بچه اگر درست تربیت بشه میتونه هر جای دنیا بره!
تفکر مکان تولد فقر فرهنگی رو نشون میده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اروپا چه مزیتی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مهم مغز ادمه . ادم تو دهاتای دور افتاده ایران هم بدنیا بیاد میتونه با هوش و ذکاوتش به هر جای دنیا که بخواد برسه . من ایرانی هایی رو دیدم که متولد خارج بودن که حاضر نبودم حتی باهاشون 5 دقیقه هم صحبت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
نمونه بارزش دکتر رستگار رحمانی از روستاهای کرمانشاه که رتبه اول تجربی رو اوردن و الان ریزیدنت حراحی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
مهم مغز ادمه . ادم تو دهاتای دور افتاده ایران هم بدنیا بیاد میتونه با هوش و ذکاوتش به هر جای دنیا که بخواد برسه . من ایرانی هایی رو دیدم که متولد خارج بودن که حاضر نبودم حتی باهاشون 5 دقیقه هم صحبت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ینی چی اخه
این چه کاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
کسی که ریشه و اصالت داشته باشه هیچ وقت این کارو نمیکنه این کار آدمهای تازه به دوران رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
فکر نکنم این جوری باشه. اگر هم باشه موردیه و بعضی ها پیاز داغشو زیاد میکنند. من متولد کربلا و بزرگ شده روستای احمدآباد استان یزد و از هجده سالگی در تهران زندگی می کنم . هر کسی ازم بپرسه با افتخار میگم بچه یزدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
شما خوبی.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
منم متولد یزدم..اما اصالتم یزدی نیست..ولی خداییش یزدیا خوبن..
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۱۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
آخه یه مادری که بچه تو راه داره ولی شب گشنه می‌خوابه استرس بیکاری شوهرش نداشتن دفتر مداد بچه دبستانی هول وهراس دیدن خوراکی دست بچه همسایه واسه بچه 5 سالش ونداشتن لباس برای کوچولوی تو راهیش جایی واسه حرس خوردن واسه شهر تولدش میزاره اینا درده نه شهر تولد فقط سالم باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
مثلا بچه تهران بدنیا بیاد چیکار میتونه بکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
والا ما 7 پشتمون تهرانیه به هیچ دردمون نخورد فقط دود خوردیم و تو ترافیک موندیم
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۷:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
آدم باید اصالت خودشو حفظ کنه،عزیزترین آدم و با ارزشترینها پیش خدا فقط باتقواترینشو،دیگ فرقی نداره کجاییه؟قشنگه؟؟یا...،اینا همش بازی دنیاست،باید زرنگ باشیم ک گول نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
چه مسخره و چرت و بی فرهنگ
Germany
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
ی جور میگن تهران انگار حالا بچشون میخواد توی لس آنجلس یا لاس وگاس به دنیا بیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بچه تهران اسمش همراشه بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
شما هم بدون اينكه بدوني داري أين كار رو تايييد مي كني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس یک
۲۳:۴۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
چقدر خوب میشه چند سال دیگه تهران پایتخت نباشه و این افراد متولد شده در تهران شهرستانی محسوب بشن.
Iran (Islamic Republic of)
تهرانیم
۲۳:۵۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
برای این طرز فکر متاسفم!
Iran (Islamic Republic of)
مج
۲۳:۵۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اصلا قرار شده بود پایتخت رو ببرن اصفهان ولی دیدن خیلی براشون خرج برمیداره بی خیال شدن مگرنه حالا هی اینا بچه تهران بچه تهران و شناسنامه لاکچری نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
زهرا شاهی
۰۰:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
لاااااااایــــــــــــــــــــــــک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
والا من ارزوم بود شهرستان به دنیا میومدم همه ایران سرای من است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
همه می‌خوان بچه هاشون بچه پایتخت بشن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تو همه هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من بچه شهرستانم و وقتی همشهریای خودم رو توی مرکز استان و تهران که به جایی رسیدن و مسئولین بلند پایه ای شدن با افتخار میگم بچه شهرستان هستم و افتخار میکنم و منم انگیزه میگیرم برای به جایی رسیدن تلاش کنم. و البته همه ما توی یه کشور زندگی میکنیم و به زبان مادری فارسی صحبت میکنیم بنظرم این افکار شهرستانی و قومیتی اشتبا هست و بیشتر باعث تفرقه افکنی میشه و از همه مهمتر ما همه انسان هستیم و بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهراند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
زبان مادری هیچ کس که داخل مرز ایرانه فارسی نیست به جز بک قبیله که اونم اقلیت کشور محسوب میشه ایران یک کشور کثیرالملل که باید هرکس به زبان وفرهنگ ورسوم منطقه وقوم خودش عمل کنه که متاسفانه فعلا درخفاست البته نظرت محترم فقط خواستم بگم وقتی از زبان صحبت میکنی نگی زبان ما ابرانی ها اون زبان فارسی زبان بین مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من خدم صادره تورقوز ابادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
خدا یا عقلمون بده. معلومه دنبال چی میگردیم تو زندگی؟ بابا سفر کوتاهه ارزشش بیشتر از این بچه بازیهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
منطقه ای که در اون بدنیا اومدی مهم نیست ، مهم منطق و منطقی بودن
انسان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
حالا مثلا تهرانی باشن چه دردی ازشون دوا مبشه:/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
لاکچری؟چه واسه خودتون نوشابه باز میکنید.جالب بود.دلیل زایمان توی تهران فقط بخاطر این هست که هنوزم توی تعدای از بیمارستان های تهران سزارین انجام میشه.در حالیکه توی کلیه شهرستانهای کشور سزارین قدغن و ممنوع ه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
زایمان طبیعی کنن
خیلیم بهتره و کم عارضه تره
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۵۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۸
من شهرستانی ام اینجا سزارین ممنوع نیست تو هیچ شهری ام نشنیدم ممنوع باشه
Iran (Islamic Republic of)
سیداصغر موسوی
۲۳:۱۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تهران هم در گذشته دهات بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
بیشتر افراد ساکن در تهران شهرستانی و مهاجر هستن اصلا تهرانی اصیل خیلی کم داریم مثلاً تعداد محدودی فقط در محدوده کن زندگی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
تهران مجموعه ای از دهاتهای پراکنده بوده که الان به هم وصل شده اند مثل ده ونک، ده نارمک، فرمانیه، زرگنده، سعادت آباد، و...
محدوده کن هم ده بوده جهت اطلاع!!
در ضمن اروپا هم مجموعه دهاتهایی نزدیک بهم بوده و امریکا سرزمین سرخپوستان بوده و اکنون سرزمین مهاجران شده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
طرز تفکری جهان سوم یعنی این متاسفم واقعا چه دغدغه های دارن مردم عجب مگه تهران کجاست تمام ثروت ایران مال خوزستانه تهرانو پایتخت کردن وتمام امکانات روبه اونجا دادن وپول وثروت رو خرج اونجا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
معمولا بعضی از مردمان کشورهای جهان سومی این مشکلاتو دارن
Iran (Islamic Republic of)
صفا
۲۳:۰۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
آفتابه لگن هفت دست.شام وناهار هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
گُل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
محل متولد شدن اهمیت نداره مهم تربیت صحیح و رفتار شایسته انسانیت هست چه توی دور افتاده ترین شهر ایران بدنیا بیایم که به اصطلاح لاکچری ترین محل تهران
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۲۳:۰۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
واقعا مردم به چه چیزهایی فکر میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۲:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من حاضرم شناسنامه ى نصفِ جهانيمو(اصفهان) بدم (تهران ك سهله) ولى شناسنامه ى مسليمان بم بدن ، ك اصالتم توى محل تولدم هم خودنمايي كنه ؛) جانم فداى بختيارى هاى آزاد و اصيل ✋
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
دم همه بچه تهرون گرم
جوون مادرت اینترنت رو درست کن
اسیر شدیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۲۲:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
شنیدم از لندن،پاریس،نیویورک و...زنان باردار یک هفته مانده به زایمان می آیند تهران،،،پس بخاطر این بوده! آی شیطونا، نمی خواهند بچه شون شهرستان بدنیا بیاد!!!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا شاهی
۲۳:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
خخخخخخخخ....خیلی بامزه بود
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۲۲:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
منم متولد تهرانم ولی یکبار در تمام عمرم این عنوان به دردم نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
مشکل بحران هویتی است که در این سالیان تکرار کرده ایم که تهران و شهرستانها
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۷:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
انشالله خدا کمکت کنه،تهرانی
Iran (Islamic Republic of)
مینوووو
۲۲:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
میشه من شناسنامه تهران صادره از شمیرانمو بدم، یکی شناسنامه محل تولد آبادان به من بده؟
من میخوام متولد آبادان باشم
اهوازم بود قبول
Iran (Islamic Republic of)
م.
۲۳:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
درود بر شما...ایول داری
Canada
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
چقدر سطحی فکر میکنیم .ایکاش سعی کنیم بخاطر سلامتی مون هم که شده .خوب باشیم .الان علم و تحقیقات نشان میده .از فتنه بودن .حسودی .زیر اب زنی .شایعه پراکنی .تهمت .دورع گفتن .کلاه برداری .اختلاس .احتکار .هزاران بیماری میگیریم .پس اگر میخواهید سالم و جوان و دجار بیماری اسکزوفرنی و شیزفرونی و توهم نشوید .محکوم به ذات خوب بودن هستید و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اونایی که با تولد توی تهران مخالفت مثبت و اونایی هم که مخالف هستن مثبت بزنن
Iran (Islamic Republic of)
نگین
۰۲:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
وات د فاز یا سیدتی؟
Iran (Islamic Republic of)
سیده
۲۲:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
به خدامن بچه شهرستانم ولی به خاطرمسا له ی شغل الان تهران زندگی میکنم اما خدا شاهد یه نفس کشیدن توی شهر خودم رابا کل تهران عوض نمیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۲۲:۳۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
افتخار می کنم در اولین شهر تاریخ و تمدن ایران زمین "همدان" متولد شدم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
آدم باید به چیزایی افتخار کنه که بدستشون آورده. جای تولد چیزی نیست که با تلاش خود آدم بدست اومد باشه. صرفا یه تصادف ژنتیکی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اینو گل گفتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ﺑﺎﺭﻳﻜﻼ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من عاشق تهرانم چون اینجایی هستم، تهران مال همه ایرانه.

تعصب خوبه ولی تهران برای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
چرا منفی دادین؟
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۲۲:۳۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
الکی خوش ها
Iran (Islamic Republic of)
کبری
۲۲:۲۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تحقیق کنید ببینید اکثریت مسئول ین ومدیران تهرانی کجایی هستند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۳۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
ترک هستن
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۰۹:۴۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اکثر مسولانمون یا شمالی هستن یا ترک زبان
نمونه بارزش دکتر نوبخت که متولد رشت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
پدیده جاهلیت مدرن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۱۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
شهرفقط خارج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
به ماباید بگن جهان دهم نه سوم ،افتخار میکنم در شهری با اصالت زندگی میکنم که حداقل دوهزار سال قدمت داره تا اون شهری که از دوران قاجار شهر شده ،الانم که داره میترکه ، ترجیح میدم تو یه خونه ویلایی وسط یه باغ با یه منظره زیبادر یه شهر کوچیک با هوای سالم و طبیعتی مثل بهشت زندگی کنم تا در یه اپارتمان هفتاد هشتاد متری در اون شهر الوده با اون ترافیک سرسام اورش،
Iran (Islamic Republic of)
وریا
۲۳:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
ترجیح میدید ن واقعن ترجیح می دی؟ :)
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۲۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
آره خب چرا ترجیح نده تصور کن اونجایی که میگه مثل بهشته ...تهران چی؟چرا تعجب میکنی؟واقعا فکر میکنی تهران کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۷:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
هر کس ک همچین تفکری داره خدا کمکش کنه،چ سلبریتیها،چ افراد عادی،چون محل تولد اول بدبختیاست،داستان ادامه داره،تا جائیک آدم خودشو ب نابودی بکشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
اره چرا ترجیح ندم ،دوستام میان خونمون میخوان ذوق زده بشن میگن این طبیعت و قشنگی رو هیچ جای ایران نداره ،حالا شاید واقعا اغراق به نظر برسه ولی از نظر خودمون که اینطوره ،با اینکه شهر دیگه ای هستم ولی زود زود باید بیام خونمون نفس کشیدن در اون تراس زیبا با اون منظره روح نواز کجا زنرگی توی اون اپارتمان های کوچیک و الوده کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
محل تولد اول بدبختی هاس تا ادم خودشو نابود کنه ؟؟!!!چی میگی تو حالت خوبه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
خب مثلا شناسنامه ش صادره از تهران باشه چی میشه؟ مهم اون ذات و تربیت و اندوخته ادب و فرهنگ خانواده شه. مهم سر سفره مادر و پدرش بزرگ شده باشه. مهم اینه ک انسان باشه.حالا میخواد تو پایتخت بدنیا بیاد یا دورترین روستای ایران و لب مرز،هستن و دیدم اینچنین انسان‌هایی رو ک الان آدمای موفق و فرهیخته و شریفی هستن.درمان کنین این ذهن‌های مریض رو
Iran (Islamic Republic of)
کامنتاسیون
۲۲:۱۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اخه تهران چیه که یه عده در حسرتشن...هزاراران میلیارد هم بدن یه تکه از سنگ شهرم تبریز رو به هزار تا جای بالاشهر تهران نمیدم..اصالت چیزی نیس که هر کسی داشته باشه متاسفم واسه این جور آدما...ادمین منتشر که نمیکنی لااقل خودت بخون
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۲۲:۲۸ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
چرا منتشر نکنن پیامتو.. یاشاسین آذربایجانیم
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۲۲:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
یاشاسین
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۰۲:۵۰ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
یاشاسین تبریزیاشاسین میانالیرار
Iran (Islamic Republic of)
Sanaz
۰۲:۵۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
یاشاسین آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
یاشاسین منیم دیاریم آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا شاهی
۲۱:۵۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
افتخار میکنم که جفت بچه هام تو شهر آباء و أجدادی خودشون یعنی اصفهان نصف جهان به دنیا اومدن که یه لحظه زندگی تو اصفهان رو با زندگی تو بهترین کاخ تهران و آوازه ی الکیش عوض نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی....معلومه هر کسی شهر و دیار خودش براش باارزشه و هیچ جای دیگه رو بهش ترجیحش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۴:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
زهرا خانوم راااس میگوی؟
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۰۸:۴۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
بابا اصلا اصفهان عشقه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۵۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
این بخاطر نوع نگاه شما تهرانیا به شهرستانیاس. اصلا از کلمه شهرستانی متنفرم ازش تبعیض و تحقیر میباره . حالا مگه شما تهرانیا چی هستین واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
این نگاا اشتباه شماست وگرنه تهرانی ها خودشون همچین دیدی ندارن.من اولین با ر این حرفها رو دانشگاه مشهد قبول شدم شنیدم وشاخ اام داشت درمیومد
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۲۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
دوست عزیز دو سوم تهران شهرستانی هستن اون یک سوم باز هم شهرستانی هستن مهم اصالت ایرانی و آریایی... ماهم گی بر یک ملت شریف هستیم من خودم تو تهران بزرگ شدم ولی اصالتا ترک زبان هستم واذری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
قربون ناز نفست
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۱:۵۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
ما تو تبریز برامون ننگه که این همه راه رو بکوبیم بریم تهران تا اسمش بیوفته تو شناسنامه ینی برادر خودم این کارو بکنه جواب سلامشم نمیدم . باز بره استانبول یا باکو یا تفلیس جای دفاع داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد باغمیشه
۲۲:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
عزیزم اصالت داشتن به محل تولد نیست ،بره استانبول باکو. ... آخه چه جای دفاعی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
یه دونه تبریز می ارزه به صد تا تهران.... تبریز پایتخت ادب و فرهنگ ایران باید باشه.... مردم برن بچه هاشونو تبریز به دنیا بیارن نه تهران...
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۲۲:۵۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
حالا چی شده که استانبول و باکو ارزشمندتر از تهران شدن؟؟؟
واقعا جای تاسف داره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
منم تبریزیم با افتخار،آخه این چه جوابی دادی،استانبول و....، تهران جزو ایرانه اما این شهرهای که شما نام بردید از نظر فرهنگ خیلی پایین تر از ایرانه، تبریزیه به غیرتش ،همه ی ایران سرای من، نگاه تو مثل همون شهرستانی هست که دوست داره بره تهران زایمان کنه با این تفاوت که تهران شهر کشورشه اما تو داری از شهری دفاع میکنی که خارج از کشورته، نگاه بدتونو نسبت به تهران کم کنید ،مردم تهران هم مثل شما هستن بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
حالا باکو و تفلیس و استانبول چه خبره،شما هم چیزت میشه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۷:۱۱ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
خدارو شاکرم ک مسلمانم،و بهتر ازون شیعه مولا علی ام،بعد ازون دختر لر زبانم،ساده و بی آلایش،اهل شهر مهمان نواز خرم آباد،شهر چشمه سارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
آدم بی فرهنگ همون بی فرهنگم میمونه
Iran (Islamic Republic of)
سراب
۰۹:۲۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۸
آفرین به قولی لوپ کلام گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
من خودم تهران به دنیا اومدم ولی حالم داره بهم میخوره میخوام برم شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
پس اگه راست میگی بیا شهرستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
تهش بچه ایرانیه دیگه آلمانی نمیشه که. امان از بی فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
معمولا کشورهای جهان سومی همین مشکلارو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
شهرستان و تهران نداره که کلا ایرانیه بچه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
ملارد بیمارستان نداره و شهریارم امکاناتش کمه مجبورن برن تهران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
گوجه شده هفت هزار تومان روحانی متشکریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
گوجه 15تومان امروز سی آبان خریدیم اونم گلخانه ای ،یاشا آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
اینجوری به اصالت خودت بی احترامی کردی لاالله الله دلم خون شد فقط همین دلم میخواد یک تومار کامل یاوه گوی کنم ناسزا بگم فقط میدانم حماقت انتها نداره. یکی به اصالت خودش خدشه وارد میکنه یکی به ایرانی بودن خودش لعنت.
ولی این اتیش ها این بی فرهنگی ها ماله اینستاگرام هست فیلترش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
واقعا چه برداشتی از تهران دارن چه جذابیتی داره مگه؟ دپس//:
شهر پراز دزد بینظمی ویرانی بدچهره و پلشت فقط یه محلشدکه بالاشهره خوبه که مال پولداراس مثلا شهر اصفهان همجاش اباده تروتمیز و یکدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
باورم نمیشه که زن باردار از شهرستان میاد تهران زایمان کنه که شناسنامه بچش ماله تهران باشه :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۸
وااای خدای من
اخه میان تهران که چی بشه؟
امان از بی فرهنگی
بچسبین به اصالت خودتون مثلاتهران چه امتیازی داره نسبت به شهرای دیگه؟
۱۲
آخرین اخبار