آغاز به کار کنفرانس بین المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی در دانشگاه آزاد تبریز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایحان شرقی گفت :کنفرانس بین المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این کنفرانس دو روزه گفت:این کنفرانس با هدف ایجاد فضایی جهت تبادل علمی پژوهشی بین اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز آغاز بکار کرد.

او گفت:این کنفرانس مهم حاصل تلاش چند ماهه دانشکده ادبیات فارسی و زبان خارجی دانشگاه آزاد واحد تبریز است.

عزیز جوانپور با اشاره به حضور اساتید بزرگ بین المللی و ملی زبان و نیز جمعی از اساتید از کشور‌های خارجی، گفت: در عرض یک ماه اخیر دو همایش بزرگ ملی و بین المللی توسط دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی این دانشگاه برگزار شد که گام‌های موثری در جهت تبادل نظر‌های علمی با اساتید و دانشجویان سراسر کشور می‌باشد.

 پرفسور عزب دفتری یکی از اساتید بنام کشور در حوزه زبان‌های خارجی، با ابراز گلایه و نگرانی از وضعیت آموزش زبان‌های خارجی بر دانشگاه‌های کشور، گفت: سکوت عظیمی بر گروه‌های آموزشی زبان منطقه حکمفرماست.

او با اشاره به تدریس خود از سال ۱۳۴۰ تاکنون در دانشگاه‌های مختلف آذربایجان شرقی، گفت: بسیاری از اساتید دانشگاه در حوزه زبان تنها به کتب درسی قناعت می‌کنند و تنها صحبت‌های تکراری در کلاس بیان می‌شود.

عزب دفتری از این کنفرانس مهم علمی به عنوان تلنگری برای نسل جوان یاد کرد و گفت: بهای اندکی را در مقابل پرورش و تربیت پرداخت کردیم و این موضوع در سایر صنوف نیز صدق پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه چه بسا بسیاری از پزشکان حاذق، از اخلاق بی بهره هستند، گفت: تخصص باید آراسته به خصایل نیک انسانی باشد.

این استاد بنام در حوزه زبان با تاکید بر اینکه جامعه باید به بعد فرهنگ، پرورش و تربیت توجه کند، گفت: معلم واقعی کسی است که از یاد دادن لذت ببرد و دارای انتظام عقلی و عملی باشد.

عزب دفتری از دانشجویان و اساتید جوان خواست تا به اساتید پیر و پیشکسوت احترام بیشتری قائل شوند.

بهلول سلمانی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در این کنفرانس آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه مطالعات زبانی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

او  با بیان اینکه این کنفرانس یکی از مهم‌ترین رویداد‌های علمی پژوهشی کشور است،گفت: کنفرانس بین المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی به صورت مشترک با انجمن بین المللی اساتید زبان و ادبیات انگلیسی که دارای مجوز از وزارت علوم هستند و همچنین اعضای هیئت مدیره آن‌ها که از چهره‌های سرشناس دانشگاه‌های کشور هستند در واحد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در حال برگزاری است.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی وزبان‌های خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هدف از برگزاری این کنفرانس مهم علمی را ایجاد فضایی جهت تبادل علمی پژوهشی بین اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: در این کنفرانس آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی در حوزه مطالعات زبانی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

سلمانی گفت: در مجموع بیش از هزار و ۲۰۰ مقاله از سراسر کشور و چند کشور خارجی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که در مرحله نخست داوری، تعداد ۸۵۰ مقاله به مرحله بعدی راه یافت و پس از داوری مجدد نیز تعداد ۵۸۰ مقاله به عنوان مقالات نهایی انتخاب شد که ۳۰۰ مقاله برای ارائه شفاهی در سالن‌های اصلی و موازی خواهد بود و مابقی به صورت پوستر نمایش داده می‌شود.

دبیر علمی کنفرانس گفت: رونمایی از کتاب پرفسور عزب دفتری، استاد تمام رشته زبان و ادبیات انگلیسی و از چهره‌های ماندگار زبان کشور که در دانشگاه تبریز حضور دارند از دیگر برنامه‌های این رویداد مهم علمی است.

سلمانی با اشاره به حضور اساتید و شرکت کنندگانی از کشور‌های استرالیا، کانادا، قبرس، ترکیه، مالزی، نیوزیلند و سایر کشور‌های اروپایی و آمریکایی در این کنفرانس، گفت: این کنفرانس از امروز ۲۹ آبان تا فردا پنج شنبه ۳۰ ابان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ک

کنفرانس بین المللی افق‌های نو در مطالعات زبانی در دانشگاه آزاد تبریز آغاز به کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار