امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

در جلسه امروز هیئت دولت وزرا همچون چهارشنبه‌های هر هفته با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه امروز هیئت دولت با حضور اصحاب رسانه در حیاط پاستور برگزار شد، همچنین وزرای دولت مانند جلسات گذشته به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت از وزیر کشور و سایر وزرای ذی‌ربط، سازمان صدا و سیما، نیرو‌های نظامی و انتظامی، استانداران، بخشداران و فرمانداران تقدیر و تشکر کرد.

همچنین در جلسه هیئت دولت، وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی درخصوص تنظیم بازار و همکاری تولیدکنندگان و عرضه کنندگان به هیات وزیران ارائه کرد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

«انفجار در عسلویه» از برنامه‌های اغتشاش‌گران بود

پس از برگزاری جلسه هیئت دولت، علی ربیعی سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران حضور یافت و بیان کرد: ما قبلا هم پیش بینی می‌کردیم سال ۹۸ از نظر سیاسی و امنیتی سال سختی باشد. این پیش بینی براساس گزاره‌ها و داده‌های اطلاعاتی بود. شاهد این بودیم وقتی که تحریم شروع شد، اعلام کردند که در صدد تحمیل بیشترین فشار بر جامعه ایران خواهیم بود.

سخنگوی دولت ادامه داد: علاوه بر این آشکارا اعلام کردند که قصد ما ایجاد ناامنی روانی است. شاید واژه «درد» را در بیانیه‌های مختلف ایالات متحده شنیده باشید. به اعتقاد من گروهی از مردم از روی هیجان و نارضایتی به صحنه آمده اند و قطعاً این گروه شنبه شب تکلیف خود را مشخص کرده اند و در خیابان‌ها نبوده اند. این افراد برای مقابله قابل احترام هستند و صدایشان شنیدنی است و تمهیدات زیادی برای گفتگو و شنیدن صدای آن‌ها اندیشیده خواهد شد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث اینترنت گفت: ان شاءالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره علت درگیری میان روحانی و رحیم پور ازغدی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: من در جلسه نبودم. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟

ضرورت افزایش تولید خودرو‌های برقی/ قیمت‌ها در حال کنترل است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش قیمت بنزین تولید خودرو‌های کم‌مصرف افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تولید خودرو‌های برقی و الکتریکی با موتور کم‌مصرف قبل از بحث سهمیه‌بندی بنزین هم در دستور کار ما بود که در شرایط فعلی ضرورت آن افزایش می‌یابد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
تامین سوخت بخش کشاورزی توسط وزارت نفت

محمود حجتی وزیر جهاد و کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: وزارت نفت در خصوص تامین سوخت بخش کشاورزی اعلام آمادگی کرده است و همکاران ما نیز در مناطق حضور دارند و سهمیه‌ها را تخصیص می‌دهند تا کشاورزان بتوانند تحویل بگیرند.

او افزود: البته همانطور که می‌دانید بحث تبدیل سوخت بخش کشاورزی از گازوئیل به گاز در حال گسترش است و گلخانه‌ها که بیشترین سوخت و انرژی را در فصل سرما دارند، از سوخت گاز استفاده می‌کنند. سهم سایر کشاورزان نیز مشخص است و در اختیارشان قرار می‌گیرد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
پک‌های درمانی بیماران پروانه‌ای با ایجاد سامانه‌ای به آن‌ها تحویل داده می‌شود

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر ایجاد مشکلاتی در زمینه تهیه بعضی دارو‌های بیماری‌های خاص از جمله پانسمان بیماران پروانه‌ای گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها نه تنها در زمینه بیماران پروانه‌ای بلکه در مورد تمامی بیماران علیه ما در کل دنیا اقداماتی را انجام می‌دهند. نقل و انتقال پول و انتقال دارو را برای ما ممنوع کرده‌اند.

او با بیان اینکه دارو‌ها را برای بیماران تامین می‌کنیم، افزود: ما برای تامین دارو‌های بیماران خاص تاکنون از مسیر‌های غیررسمی نگذاشته ایم که کمبودی ایجاد شود و برای بیماران پروانه‌ای هم با اینکه دو شرکت مورد نظر پک‌های مورد احتیاج ما را ندادند، ولی ما توانسته ایم از مسیر‌های غیررسمی آن را تهیه کنیم. از این به بعد ان‌شالله با ایجاد یک سامانه این پک‌ها را در محل زندگی این بیماران تحویل خواهیم داد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
جزئیات مذاکرات ایران و مسکو در زمینه پروژه‌های وزارت نیرو

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مذاکرات و قرارداد‌های راه آهن اینچه برون-گرمسار با اعتبار حدود یک میلیارد انجام شده است، ولی برای باقیمانده آن تا ۵ میلیارد در یک سال گذشته پیگیری‌های فراوانی انجام شد. خوشبختانه دو هفته قبل این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و پروژه‌های پیشنهادی مورد تأیید قرار گرفت و هیئت دولت در جلسه قبل آن را تصویب کرد.

او ادامه داد: کمک به حمل و نقل شهری با دو هزار واگن مترو و راه آهن زاهدان-بیرجند، دو پروژه وزارت نیرو شامل توسعه نیروگاه برق‌آبی گتوند از هزار مگاوات به هزار و ۶۴۰ مگاوات و بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز که ۱۸۰ مگاوات به ظرفیتش افزوده می‌شود از مصوبات جلسه قبل هیئت دولت بوده است. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
اصلاح سیستم گرمایشی ۲۴ هزار مدرسه

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه حدود ۲۴ هزار مدرسه متصل به سیستم گرمایشی اصلاح‌شده هستند، گفت: این کار با اعتبارات عوارض گازی که به آموزش و پرورش تعلق گرفته انجام شده است.
افزایش قیمت بنزین تأثیری در بازار ارز نداشته است

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: افزایش قیمت بنزین تأثیری در بازار ارز نداشته ما همواره بر بازار ارز کنترل داریم همچنین خواسته من از مزدم این است که دارایی خود را در این بازار به کار نگیرند، زیرا ریسک بالایی دارد. (بیشتر بخوانید)

امروز در حیاط دولت چه گذشت؟
حقوق سرمربی تیم ملی تا سه ماه آینده پرداخت شده است

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت حقوق ویلموتس، تاکید کرد: پول سرمربی تیم ملی فوتبال تا سه ماه آینده پرداخت شده است.

او درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: با توجه به باوری که داریم، با همه توان تلاش می‌کنیم که این کار انجام شود؛ همه دستگاه‌های مربوطه از جمله بورس، فرابورس، مجلس، دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور در این زمینه همکاری می‌کنند. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار