دعوای حزبی در واشنگتن بالا گرفت

جمهوری‌خواهان گزارش سوءاستفاده دولت اوباما از انتخابات ۲۰۱۶ را منتشر می‌کنند

همزمان با تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ، سناتور جمهوری‌خواه از انتشار گزارشی از سوءاستفاده دولت سابق در انتخابات ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی شب گذشته اعلام کرد گزارشی از سوءاستفاده دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق دموکرات  آمریکا در طول انتخابات سال ۲۰۱۶ قرار است روز ۹ دسامبر منتشر شود.

گراهام در این مورد به فاکس نیوز گفت: این گزارش ۹ دسامبر منتشر خواهد شد. در حال حاضر مسدود است.

دیدبان وزارت دادگستری آمریکا در مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد با الزامات قانونی سوء استفاده دولت پیشین آمریکا را بررسی خواهد کرد. این نهاد همچنین در حالی چنین اعلامیه‌ای را منتشر کرده است که در سال ۲۰۱۶ تعدادی از جمهوری خواهان از قدرت خود برای نظارت بر اعضای کمپین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سوءاستفاده کردند. گرچه در این اعلامیه به نام شخص خاصی اشاره نشده است، به نظر می‌رسد پرونده کارتر پیج، یکی از دستیاران سیاست خارجی سابق دونالد ترامپ که اف بی آی معتقد است در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ مشغول همدستی و دسیسه چینی با دولت روسیه بوده است، مطرح شود.

گفته می‌شود مایکل هورویتز، بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا قرار است در تاریخ ۱۱ دسامبر در کمیته قضایی سنا، که گراهام ریاست آن را عهده دار است، ظاهر شود.

این تلاش جمهوری‌خواهان علیه دموکرات‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اعضای این حزب تحقیقات خود را برای بررسی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار