کد خبر: ۷۱۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر : ۷۱۴۶۴۸۰
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

قادری‎‌فر گفت: دستگاه‌های اجرایی بزرگترین مصرف کننده محصولات فناوری هستند که باید فرهنگ ایرانی بخر را نهادینه کنند.

جمعه 15 عصر قاسمی/ با چه روشی می‌توان بازار متقاضیان محصولات فناورانه را در داخل رونق بخشید؟اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که به چه روشی می‌توان بازار متقاضیان محصولات فناورانه را در داخل رونق بخشید گفت: اعتقادمان این است که دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی بزرگترین بازار مصرف کننده محولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان هستند. باید از خودمان شروع کنیم و به اجرای درست قانون مناقصات و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و همچنین افزایش تعرفه کالا‌های دانش بنیان که در داخل تولید می‌شوند روی آوریم.

دستگاه های اجرایی باید ملزم به خرید تولیدات شرکت های دانش بنیان شوند

او در ادامه اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان داخلی از استاندارد‌های لازم برخوردار هستند و باید دستگاه‌های اجرایی کشور ملزم شوند به اینکه فرهنگ ایرانی بخر را در خود نهادینه کنند تا تبدیل به یک فرهنگ عمومی و رایج در کشورمان شود. در این مسیر باید تلاش‌های بشتری کنیم تا اقبال ایرانی به کالای ایرانی و محصول ایران در بخش‌های مختلف از دارو و تجهیزات پزشکی گرفته تا اقلام صنعتی بیشتر شود.


بیشتر بخوانید: فناوری جدید برای پیشگیری از رشد میکروب‌ها در منزل 


بازار سازی همچنان چالش محوری برای شرکت‌های دانش بنیان

قادری فر افزود: بازار سازی همچنان به عنوان چالش محوری برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد. البته دولت هم سیاست‌های خوبی تدوین کرده و مجلس هم در وضع قوانین خوب پیش رفته، اگر قوه قضائیه امکانات حمایتی مانند بحث مالکیت معنوی و فکری را به این شرکت‌ها بدهد توسعه بازار محصولات فناورانه را شاهد خواهیم بود که این باعث ایجاد ارزش افزوده و گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان و به تبع آن اشتغال زایی پایدار برای فارغ التحصیلان و افزایش سهم بازار خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه بیان کرد: اینکه بتوانیم اقتصاد دانش بنیان را از یک اقتصاد خرد به سمتی ببریم که تبدیل به اقتصاد کلان شود شاه بیت فعالیت‌های ماست که در حیطه تجاری سازی فناوری‌های راهبردی کشور به دنبال آن هستیم.

قادری فر در ادامه درباره آموزش به شرکت‌های دانش بنیان و اقدامات در این حوزه گفت: یکی از موضوعات مهم بحث آموزش و منتورشیپ است و با برگزاری دوره‌هایی سعی کردیم بحث تربیت منتورشیپ‌ها برای شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ هارا فراهم کنیم و استعداد‌ها را پرورش دهیم و استعدادیابی فعالین زیست بوم فناوری را نیز انجام دادیم. تا کنون دو تا سه دوره از این دوره‌ها در سراسر کشور برگزار شده و حتی در طی این دوره‌ها سعی کرده ایم کارآموزی‌هایی را در شرکت‌های دانش بنیان موفق و شکست خورده برای تبادل تجربیات و همین طور بحث سرمایه گذاری خطر پذیر را در صندوق‌های پژهش و فناروی دنبال کنیم. زیرا بحث آموزش از حیاتی‌ترین بحث‌هایی که باید به آن بپردازیم می‌دانیم تا از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بیشتر استفاده کنیم و آن‌ها را بارور کنیم.

انتهای پیام/

آموزش از حیاتی‌ترین اموری است که در حوزه شرکت‌های دانش بنیان باید دنبال کنیم

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
مهم نیست
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر