اتمام حجت گل‌محمدی با فدراسیون فوتبال

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: مادامی که شیرازی استعفا ندهد، اجازه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران را نمی‌دهم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا گل‌محمدی، رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران درباره ایراد‌هایی که در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران وجود دارد، اظهار کرد: مشکل جایی است که دوستان به استناد مصوبه‌ای که در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود دارد، اعتقاد دارند تا زمانی که انتخابات جدید می‌خواهد برگزار شود، رئیس قبلی می‌تواند در سِمت خود باقی بماند. از نظر بنده، از نظر تمام قوانین و مقررات و روح حاکم بر برگزاری تمامی انتخابات، این مصوبه، غیر قابل قبول است.

اتمام حجت گل‌محمدی با فدراسیون فوتبال


بیشتر بخوانید: فوتبال تهران اسیر مهندسی انتخابات/ پایتخت در چالش چسبیده‌ها!


اگر شیرازی کاندیدا نبود، اجازه برگزاری انتخابات را می‌دادم

گل‌محمدی ادامه داد: این چه مصوبه‌ای است که یک نفر می‌تواند تا ۱۰ سال در پایان دوره ۴ ساله مدیریتش باقی بماند؟ روح انتخابات یعنی پس از پایان ۴ سال، باید فرآیند جدید برگزاری انتخابات از سر گرفته شود. افرادی که  ادعای اخلاق را در ورزش دارند، خودشان باید چنین مسائلی را مدیریت کنند. اگر شیرازی، خودش کاندیدای انتخابات نبود، اجازه می‌دادم تا خودش انتخابات را برگزار کند.

ورود نهاد‌های نظاراتی به موضوع انتخابات هیئت فوتبال استان تهران 

او افزود: وقتی حبیب الله شیرازی، خودش کاندیدا باشد نمی‌تواند هم انتخابات را برگزار کند، هم حق رای داشته باشد و هم رئیس هیئت فوتبال استان تهران باقی بماند. این موضوع با روح کلی انتخابات مغایرت دارد. نهاد‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کردند و ایراد گرفتند. بنده به وزارت ورزش و جوانان اعلام کردم مادامی که  این ایراد برطرف نشود، انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسیم. دوستان به جای اینکه چنین ایرادی را برطرف کنند، به یک مصوبه‌ای در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال استناد می‌کنند.


بیشتر بخوانید: انتخابات هیئت فوتبال تهران لغو شد


مصوبه‌ای که دوستان به آن استاد می‌کنند، وجاهت قانونی ندارد

گل‌محمدی با اشاره به مصوبه‌ای در هیئت رئیسه  فدراسیون فوتبال بیان کرد: حتی این مصوبه به تصویب مجمع فدراسیون فوتبال نرسیده است. یعنی این مصوبه فاقد وجاهت قانونی است. هفته گذشته جلسه‌ای را در وزارت ورزش و جوانان داشتیم. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، دوستان‌مان از وزارت ورزش و حراست این مجموعه در این جلسه حضور داشتند. پیشنهاد‌هایی برای رفع این مشکل به تاج اعلام کردیم. تاج هم از ما اجازه خواست تا پیشنهاد‌ها را با هیئت رئیسه فدراسیون مطرح، سپس جواب نهایی را به ما اعلام کند. به همین دلیل انتخاباتی که قرار بود روز ششم آذرماه برگزار شود نیز به تعویق افتاده است.

اتمام حجت گل‌محمدی با فدراسیون فوتبال

مادامی که رئیس هیئت فوتبال، خودش کاندیدا است، اجازه برگزاری انتخابات را نمی‌دهم

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران  خاطرنشان کرد: تا زمانی که این اشکالات وجود داشته باشد و به یک راه حل نهایی برسیم، انتخابات برگزار نمی‌شود. مادامی که رئیس هیئت فوتبال خودش کاندیدا است، من به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران برگزاری انتخابات را قابل قبول نمی‌دانم. این موضوع را به صراحت هم به اطلاع مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان رساندم و هم به نهاد‌های نظارتی و فدراسیون فوتبال گوشزد کردم. فکر می‌کنم افکار عمومی و خانواده فوتبال روی این موضوع با من هم‌نظر باشند، تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.


 بیشتر بخوانید: طالقانی: انتخابات روسای هیئت‌های فوتبال طبق اساسنامه اجرا می‌شود/ گل محمدی به دنبال فرافکنی است


برای پیگیری مطالبات قانونی جامعه، راه‌های دیگری نیز وجود دارد

او درپاسخ به این سوال که اگر شیرازی، تا یک سال آینده هم رئیس هیئت فوتبال تهران باقی بماند، می‌تواند در انتخابات فدراسیون فوتبال که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، حق  رای داشته باشند، تصریح کرد: امیدوارم با پیشنهاد‌هایی که به فدراسیون فوتبال دادیم، و البته با حکمیت وزارت ورزش بین ما و فدراسیون فوتبال، این مشکل ظرف چند روز آینده برطرف شود. اما راه‌هایی برای پیگیری مطالبات قانونی جامعه وجود دارد. امیدوارم با توجه به حُسن نیتی که تاج و ما در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران داریم، این موضوع تا هفته آینده به طور کلی حل شده باشد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار