وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

تغییر در وضعیت استخدامی حق‌التدریسی‌ها / معادل ریالی ۱۲۰ لیتر سوخت به حساب رانندگان سرویس مدارس واریز شد

حاجی میرزایی گفت: تبدیل وضعیت استخدامی معلمان حق التدریسی‌ها از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان حاجی میرزایی وزیر آموز و پرورش در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند گفت: مجموعه معلم‌هایی که با آموزش و پرورش تاکنون همکاری داشته‌اند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از بودجه سالیانه رنج می‌برد گفت: همواره برآورد هزینه آموزش و پرورش در بودجه به درستی صورت نمی‌گیرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: البته هنوز بودجه سال ۹۹ به دولت ارائه نشده، اما تمام تلاش ما آن است که بودجه امسال را واقع بینانه‌تر تنظیم کنیم.
حاجی میرزایی درباره استخدامی‌های جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: مجلس قانونی را تصویب کرده که باید برای آن آیین نامه اجرایی را به تصویب و اجرا برسانیم.


بیشتر بخوانید: ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان فرهنگی کلید خورد


او گفت: طبق این آیین نامه معلمان حق‌التدریسی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش پیش دبستانی می‌توانند تغییر وضعیت دهند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰ هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش و کسانی که پیش از این آزمون استخدامی را داده بودند در نظر گرفته شده و پذیرفته شدگان می‌توانند وارد مراحل بعدی و طی دوره‌های بعدی وارد دوره استخدام شوند.


حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات ما به سال‌های بعد موکول می‌شود گفت: مشکلات بودجه‌ای ما هنوز به درستی برطرف نشده و تمام تلاش ما آن است که بتوانیم بودجه امسال را به درستی تنظیم کنیم.
او اظهار کرد: البته برای سال ۹۹ تلاش‌هایی صورت گرفته و ما در مرحله تدوین لایحه در سازمان برنامه و بودجه هستیم تا بتوانیم با کارشناسی‌های دقیق‌تر این بودجه را اصلاح کنیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره سهمیه سوخت سرویس مدارس گفت: بر اساس مصوبه‌ای که در این بخش صورت گرفته سوخت تمامی سرویس‌های مدارس ۱۲۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده که معادل ریالی آن در کارت رانندگان سرویس مدارس شارژ می‌شود.

حاجی میرزایی اظهار کرد: از ۲۴ آبان که شروع سهمیه‌بندی سوخت‌ها انجام شده رانندگان سرویس مدارس سهمیه خود را دریافت می‌کنند و اولیای دانش آموزان حق ندارند هزینه‌ای بابت افزایش قیمت سوخت به رانندگان پرداخت کنند.
او اظهار کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در وزارت آموزش و پرورش بازنشستگان، مجموعه معلمان از جمله پیمانی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و سایر کارکنان آموزش و پرورش در این طرح می‌توانند شرکت کنند.
وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات طرح رتبه بندی معلمان هم گفت: این طرح پس از تصویب در دولت به زودی اجرا می‌شود و زمان آغاز آن از ابتدای مهر ۹۸ است.
حاجی میرزایی اظهار کرد: تمامی معلمانی که از مهر امسال با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته و ۲ سال سابقه کار در کارنامه فعالیت خود دارند در طرح رتبه بندی قرار داده می‌شوند؛ همچنین بر اساس این طرح صلاحیت‌های حرفه‌ای آن‌ها رتبه بندی شده و به هر رتبه امتیاز خاصی تعلق می‌گیرد که در راستای بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان خواهد بود.


انتهای پیام/

 

رانندگان حق افزایش نرخ کرایه سرویس مدارس را ندارند

برچسب ها: مسکن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار