ممنوعیت خرید موادغذایی از خودرو‌ها و وانت‌بار‌های سیار و دستفروشان

کارشناس مسوَول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به شهروندان هشدار داد تا از خرید موادغذایی از خودرو‌ها و وانت‌بار‌های سیار و دستفروشان خودداری کنند.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،بهمن خدادادیان کارشناس مسوَول سلامت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : در پاسی از شب و در برخی از نقاط شهر همچون شهرک مسکن، بلوار طابستان و حتی میدان مرکزی کرمانشاه دستفروشان، وانت بار‌ها و خودرو‌های سیاری دیده می‌شوند که به عرضه موادغذایی می‌پردازند.

او گفت : این موادغذایی اکثرا آلودگی میکروبی بسیار شدیدی دارند و در مواد تشکیل دهنده آن ضایعاتی از سنگندان مرغ و جوش شیرین زیاد برای چسبندگی استفاده می‌شود و حتی در بسیاری موارد، رنگ زعفرانی آن از مواد شیمیایی است.

این مسوَول گفت: مشخص نیست موادغذایی عرضه شده توسط این افراد سالم باشد و یا به مردار تعلق داشته باشد چرا که فعالیت آنان تحت پوشش و نظر دامپزشکی و بهداشت نیست.

خدادادیان افزود: برای مقابله با این افراد، لیستی از شماره پلاک این خورو‌ها را به شهرداری و ارگان‌های مربوطه اعلام کرده ایم که باید وارد عمل شوند و در کارگروه سلامت و امنیت موادغذایی، فعالیت پرخطر این خودرو‌ها را اعلام کرده ایم و هشدار‌های لازم را داده ایم که نیاز دارد دستگاه‌ها تدابیری برای آن بیندیشند.

خدادادیان افزود: نمی‌خواهیم این افراد از نان خوردن بیفتند، ولی باید ساماندهی شوند و تحت نظارت باشند و موادغذایی آنان دارای برچسب دامپزشکی و بهداشت باشد.

 

 

انتهای پیام/د

خرید موادغذایی از خودرو‌ها و وانت‌بار‌ها منوع می باشد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.