مربی تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برای کم کردن فشار‌های روانی درخواست دادیم روان شناس همراهمان باشد/ برای دل خودمان و مردم می‌جنگیم

بسحاق گفت: از کسی توقعی نداریم و برای هدفمان که کسب سهمیه و مدال المپیک است می‌جنگیم.

علی محمد بُسحاق مربی تیم ملی تکواندو کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تمرینات تیم ملی تکواندو کشورمان برای حضور در مسابقات فینال گرندپری اظهار داشت: پیش از شرکت در تورنمنت کرواسی، تمرینات ما آغاز شده بود و تا به امروز تمریناتمان را در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر دنبال کردیم. تا نهم آذرماه تمرینات ما ادامه خواهد داشت و دهم به روسیه اعزام خواهیم شد.

مربی تیم ملی تکواندو درباره فشار تمرینات در روز‌های پایانی افزود: تمرینات نوسان دارد و در این روز‌ها که به آغاز مسابقات نزدیک‌تر می‌شویم تمریناتمان را با فشار کمتری دنبال می‌کنیم و بیشتر تمرکزمان روی کار‌های سرعتی است. نزدیک به ۲ سال است که تمامی بازیکنان در اردو هستند و در حال حاضر شرایط خوبی دارند.

بسحاق درباره مصدومیت‌های برخی بازیکنان پس از گرندپری صوفیه و شرایط فعلی آن‌ها عنوان کرد: خوشبختانه مصدومیت‌ها تا حدود زیادی برطرف شده و هیچ کدام از بازیکنان آسیب دیدگی جدی ندارند. برخی بازیکنان مصدومیت جزئی دارند که این طبیعی است، زیرا تکواندو ورزش زد و خورد است، اما آسیب دیدگی‌ها در حدی نیست که بتواند در راه بازیکنان مانعی ایجاد کند.


بیشتر بخوانید: تکواندوکار ایرانی بهترین ورزشکار مرد سال ۲۰۱۹ شد


او در خصوص فشار‌های روانی که در آستانه فینال گرندپری روی بازیکنان افزایش یافته و راهکار‌های کادرفنی برای کاهش این فشار‌ها گفت: فشار‌های روانی روی تیم وجود دارد، به ویژه در مقطع کنونی که فینال گرندپری که آخرین ایستگاه برای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود را پیش رو داریم و میرهاشم حسینی و سجاد مردانی باید به فینال برسند تا سهمیه شان را بگیرند. مسلما چنین مسائلی استرس زا است، اما پزشک روان شناس تیم مرتب با بازیکنان کار می‌کند و ما درخواست دادیم که روان شناس همراه با تیم به روسیه اعزام شود.

مربی تیم ملی در خصوص سطح رقابت‌های فینال گرندپری و حریفان هوگوپوشان کشورمان گفت: ۱۶ تکواندوکاری که در گرندپری حضور دارند، ۱۶ بازیکن برتر دنیا هستند و تمام آن‌ها شانس کسب سهمیه المپیک دارند. بازیکن وزن ۶۸- کیلوگرم روسیه رنک ۱۰، ۱۱ را دارد، اما اگر به فینال برسد، می‌تواند جزء ۵ نفر اول باشد. روسیه هم میزبان مسابقات است و در اولین مسابقه، مبارزه سختی میان میرهاشم و دنیسنکو برگزار می‌شود. تمام حریفان برای کسب سهمیه المپیک در فینال گرندپری شرکت می‌کنند و این حساسیت برای همه وجود دارد، مسلما هر کس بتواند از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرد، موفق‌تر خواهد بود.

بسحاق در واکنش به پیروزی‌های هوگوپوش وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان برابر حریف بلژیکی در مسابقات جهانی منچستر و فینال گرندپری تصریح کرد: احمدی در مسابقات جهانی و گرندپری موفق شد جواد آچاب را ببرد و تکواندوکار بلژیکی در ۲ مسابقه مهم به احمدی باخته، اما چنین چیزی نمی‌تواند ملاک باشد، زیرا هر بازیکنی نوسان دارد و ممکن است یک روز، روز احمدی باشد و روز دیگر برای حریف او؛ بنابراین برد و باخت‌های قبلی ملاک نیست و ملاک برتری، آمادگی بازیکن است و این که بتواند در حین مسابقه از فرصت هایش به خوبی استفاده کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا به اندازه کافی و در حد انتظاراتی که وجود دارد، از تیم ملی حمایت شده گفت: حمایت‌ها اصلا کافی نبود و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در این مدت طولانی تنها یک بار به تمرینات ما آمدند. مسلما حضور مسئولان در تمرینات در افزایش روحیه بازیکنان تیم ملی موثر بود. با این وجود ما هم توقعی نداریم و فقط کار خودمان را انجام می‌دهیم، زیرا هدف ما المپیک و مدالش است. بیشتر از هر چیزی برای دل خودمان و مردم کار می‌کنیم و بقیه مسائل اهمیت چندانی ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات مربی تیم ملی تکواندو در خصوص شرایط ملی پوشان پیش از اعزام به  روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار