توقف طرح انسداد مبادی بیسوادی در دزفول/لزوم شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش دزفول از توقف توقف طرح انسداد مبادی بیسوادی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سودابه دستی ترک معاون دوره ابتدایی آموزش و پرورش دزفول امروز شنبه در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون مسئله انسداد بی‌سوادی با ارائه بخشنامه‌های وزارتی و استانی در دستور کار آموزش و پرورش‌های تمام کشور قرار گرفته است.

او مراحل انسداد مبادی بی‌سوادی را ابتدا شناسایی دانش آموز، سپس جذب و در نهایت نگهداشت این دانش آموزان عنوان کرد و بیان داشت: جای تأسف دارد که در تمام این سال‌ها، این امر در دزفول در مرحله شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل متوقف شده است.

دستی ترک تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در دزفول را ۵۲۲ دانش آموز اعلام و بر شناسایی و جذب آن‌ها تاکید کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دزفول در ادامه افزود: بر اساس دستورالعملی که ۱۸ آبان ماه سال جاری از سوی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شد لیست اسامی ۵۲۲ دانش آموز تحت عنوان دانش آموزان بازمانده از تحصیل در منطقه دزفول صرفاً در مقطع ابتدایی برای ما ارسال شده که ۱۵۰ نفر از این آمار مربوط به پایه اول ابتدایی هستند؛ این در حالی است که بالغ بر ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم نیز وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دانش آموزانی گفته می‌شود که یا ثبت نام نکرده اند و یا با وجود ثبت نام، برای تحصیل وارد مدرسه نشده اند؛ از سویی دانش آموزانی در مقوله ترک تحصیل و وقفه آموزشی گنجانده می‌شوند که ثبت نام کرده و وارد مدرسه نیز شده اند، اما کار خود را ناتمام گذاشته و ترک تحصیل کرده اند.

سودابه دستی ترک با اشاره به بررسی وضعیت دانش آموزان ترک تحصیل کرده در طی ۵ سال اخیر از سوی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: بر اساس بخشنامه ارسالی، ۲۶۸ دانش آموز ترک تحصیلی در منطقه دزفول وجود دارد که تحصیل خود را نیمه تمام رها کرده اند.

او مسئله انسداد مبادی بی‌سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و یا ترک تحصیل کرده را مربوط به تمام مجموعه مدیریتی شهرستان دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها از جمله فرمانداری، بهزیستی، دفتر امام جمعه، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در این زمینه ورود کنند؛ چرا که همکاری نامناسب دستگاه‌های متولی باعث شده که این امر تاکنون در دزفول به نتیجه نرسد.

دستی ترک اذعان داشت: پس از دریافت بخشنامه کار‌های مقدماتی آغاز و کارگروهی نیز تشکیل شده، اما لازم است تمامی ادارات در زمینهٔ شناسایی این دانش آموزان ورود کنند؛ چرا که حجم کار بالا بوده و این امر صرفاً وظیفه آموزش و پرورش نیست.

او با اشاره به وجود ۲۰۵ مدرسه ابتدایی در منطقه دزفول، بیان کرد: اگر آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را با تعداد مدارس در نظر بگیریم، باید گفت تمام مدارس ابتدایی دزفول درگیر بحران دانش آموزان بازمانده از تحصیل هستند.

سودابه دستی ترک با تأکید بر لزوم اهتمام بهزیستی نسبت به شناسایی این دانش آموزان، ادامه داد: حدود ۵۰ نفر از این دانش آموزان معلول جسمی هستند؛ بنابراین لازم است بهزیستی دزفول در امر شناسایی این دانش آموزان ورود کند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.