در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صادرات طلا، مقرون به صرفه نیست

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: متاسفانه صادرات طلا برای ما، مقرون به صرفه نیست.

صادرات طلا برای ما، مقرون به صرفه نیستعبادلله محمدولی رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح آئین نامه ورود و خروج طلا و فلزات گران بها، اظهار کرد: متاسفانه صادرات طلا برای ما، مقرون به صرفه نیست.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در ادامه از تحریم فروش طلا گفت: با وجود شرایط تحریمی، بسیاری از خریداران، طلای خود را از بازار سیاه تهیه می‌کنند؛ این در حالی است که اگر بخواهیم ارز آوری در کشور داشته باشیم باید کمبود آن را در کشور جبران کنیم .


بیشتر بخوانید: تب تند قیمت سکه پایین آمد/ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۴۰هزار تومان 


محمدولی در ادامه از حمایت دولت برای تولید و مشوق‌های مالیاتی گفت: دولت، می‌تواند حمایت لازم را برای تولید فراهم کند؛ چرا که اگر این زیرساخت در کشور مهیا شود می‌توان زمینه را برای صادرات آن فراهم کند.

 مشوق های حمایتی، می تواند به صادرات کمک کند

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، حمایت از سوی دولت و مسئولان می‌تواند زمینه را برای صادرات به کشور‌های حوزه خلیج فارس، فراهم کند.

محمدولی در ادامه بیان کرد: اتحادیه تولیدکنندگان طلا خواستار برداشته شدن ثبت سفارش برای واردات یا صادرات طلا بود، اما از آنجایی که این موضوع قانون بوده و قابل تغییر نیست، لذا خواستار اصلاح رویه آن از سوی سازمان توسعه تجارت هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار