بارش پراکنده باران تا سه شنبه/ پنجشنبه سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود

هواشناسی استان بوشهر از بارش پراکنده باران از امشب تا سه‌شنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده گذر متناوب امواج کم دامنه ناپایدار از تراز میانی جو از امروز تا سه شنبه است.

زهرا راستگو افزود: بر همین اساس از امشب تا سه شنبه ضمن افزایش پوشش ابر، روی دریا و برخی نقاط ساحلی به طور متناوب بارش پراکنده باران گاهی همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: از پنجشنبه با ورود یک سامانه بارشی جدید، انتظار داریم دوباره آسمان استان ابری و بارانی باشد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: تا پیش از ظهر فردا، آسمان استان کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با افزایش ابر و امشب و فردا بر روی دریا و برخی نقاط و سواحل استان تمام ابری با احتمال بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

راستگو افزود: جهت وزش باد نیز متغیر بیشتر شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود که امشب و فردا به تدریج جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و به طور لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

او عنوان کرد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام وزش باد روی دریا گاهی بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۰۳ بامداد، مد اول ساعت ۰۷:۰۶، جزر دوم ۱۲:۳۰ و مد دوم دریا ساعت ۱۹:۰۶ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.