مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مطرح کرد؛

حوزه موظف به پاسخگویی نیازهای جامعه است

آیت الله اعرافی حوزه را موظف به پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و نظام اسلامی کرد و گفت: تدوین رشته‌های جدید برای تحقق این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار جمعی از اعضای مجمع طلاب جانباز حوزه‌های علمیه که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، تصریح کرد: ایثار و فداکاری در حفظ و حراست از نظام اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.

او با اشاره به اهمیت همکاری همه دستگاه‌های حوزه با مجمع طلاب جانباز، افزود: مجمع طلاب حوزه باید در همه عرصه‌ها سرآمد و الگو باشد.

امام جمعه قم تأکید کرد: یک مجموعه برای پیشرفت باید دارای برنامه و طرح باشد.

او با اشاره به لزوم تدوین برنامه جامع برای کار‌ها و اهداف پیشرو افزود: باید در اجرای برنامه‌های خاص بازنگری‌های لازم صورت گیرد تا با دقت و جامعیت این برنامه‌ها خدمت مقام معظم رهبری نیز عرضه شود.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج ساله حوزه بر مبنای واقعیت‌های بیرونی جامعه در دستور کار حوزه است.

او اظهار داشت: با اجرای طرح آمایش ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مقدمات لازم برای امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: خلأ موجود در برخی از رشته‌ها در درختواره جدید حوزه علمیه مرتفع شده است.

او حوزه را موظف به پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و نظام اسلامی کرد و افزود: تدوین رشته‌های جدید برای تحقق این مهم مورد توجه قرار گرفته است و مجمع طلاب جانباز نیز باید به مرور به این رشته‌ها و تخصص‌ها ورود پیدا کنند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اجرای طرح کارویژه‌های روحانیت در عصر جدید تصریح کرد: در این طرح، به بیش از ۲۰۰ کار ویژه و مسئولیتی که متوجه حوزه و روحانیت است پاسخ داده می‌شود که این امور نیز در چهار گروه تنظیم شده است.

او با اشاره به انجام مطالعات راهبردی و حوزه انقلابی افزود: حوزه انقلابی، حوزه پاسخگو است و سعی نیز بر این است که حوزه به این نقش برسد.

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور تأکید کرد: توجه به خانواده ایثارگران و جانبازان امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/الف

تدوین رشته‌های جدید در حوزه علمیه برای پاسخگویی به نیاز جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.