اخبارحوادث چهارم آذر ماه ۹۸؛

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند "دو نرخی شدن سهمیه بنزین/ توقیف ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در "سمیرم

مهم‌ترین حوادث امروز چهارم آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارم آذر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری از شهروندان با ترفند "دو نرخی شدن سهمیه بنزین

سرهنگ "جواد درستکار" رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان گفت: در روز‌های اخیر افراد کلاهبردار با تبلیغات دروغین در خصوص" دو نرخی شدن سهمیه بنزین " ضمن هدایت قربانیان خود به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ، با دریافت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می‌کنند.

او افزود: پلیس فتا با شناسایی اعمال مجرمانه و تبلیغات دروغین گردانندگان سایت www. Iniopdc. Com اقدامات قضائی و انتظامی خود را آغاز کرده است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت‌ها را نخورند و صرفا این گونه اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش وپخش فراورده‌های نفتی منتشر می‌شود، دریافت کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان به شهروندان هشدار داد: جهت پیشگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی توسط افراد سود جو، درصورت وارد شدن به این گونه سایت‌ها، شهروندان باید فورا نسبت به تغییر رمز دوم اینترنتی بانکی خود اقدام کنند همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) بخش ارتباطات مردمی با این پلیس در میان بگذارند.
 

توقیف ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در "سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی" فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید رئیسیان فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم حین کنترل محور "سمیرم به شهرضا " به یک دستگاه کامیون و چهار دستگاه سواری پژو ۴۰۵، پارس، تندر ۹۰ و پراید مشکوک و خودرو‌ها را جهت بررسی محموله و مدارک متوقف کردند.

او افزود: پس از متوقف شدن خودرو‌ها ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن‌ها بازرسی کردند که ۴۰ دستگاه لوازم خانگی، ۱۲۵ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۲۸۰ عدد لیوان سرامیکی فاقد مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با بیان اینکه ارزش این محموله‌ها برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده اظهار داشت: در این رابطه ۵ نفر فرد متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ قرقانی خاطر نشان کرد: موضوع مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه اولویت دار ناجا است و پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای به منظور کسب منافع شخصی خود جلوی رونق تولید و اشتغال را در جامعه بگیرند.

 

انهدام باند سارقان موتورسیکلت در"تیران و کرون

سرهنگ "علی صادقی فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت:در پی وقوع سرقت‌های موتورسیکلت در سطح حوزه شهرستان تیران و کرون موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی ۲ سارق حین سرقت یک دستگاه موتورسیکلت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه سارقان به سرقت ۸ دستگاه موتورسیکلت با همدستی ۳ سارق دیگر اعتراف کردند بیان داشت: دیگر متهمان نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون در پایان از شهروندان خواست، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
 

دستگیری سارق تحت تعقیب قضائی در"برخوار

سرهنگ " غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در تشریح این خبر گفت:پس از وصول یک برگ نیابت قضائی مبنی بر دستگیری یک متهم تحت تعقیب مراجع قضائی به جرم سرقت، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این متهم به جرم سرقت از اماکن خصوصی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود و متواری بود.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی بلافاصله وارد عمل شدند و مخفیگاه او را در شهر "برخوار" شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اضافه کرد: بلافاصله یک گروه از ماموران مجرب به محل اعزام و او را دستگیر و تحویل مراجع قضائی دادند.

 

دستگیری سارق اینترنتی در "خمینی شهر

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال از حساب او به صورت غیر مجاز برداشت شده است بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

او افزود: دربررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، متهم با بدست آوردن شماره کارت عابر بانک شاکی و رمز دوم آن اقدام به برداشت از حساب وی کرده است.

سرهنگ "جعفری نژاد" تصریح کرد: با انجام تحقیقات علمی و تخصصی سرانجام عامل این سرقت شناسائی وطی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد که متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد اظهار داشت به مردم توصیه می‌کنیم از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر پرهیز کرده، هنگام وارد کردن اطلاعات کارت در باجه‌های عابر بانک مراقب اطراف خود باشند و در پرداخت‌های اینترنتی حتماَ از کیبورد‌های مجازی استفاده کنند.

پاکسازی مناطق آلوده و ناکامی قاچاقی در کاشان 

سرهنگ پاسدار علی قربانی، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان گفت: در طرح پاکسازی ۲۶ شرور از مناطق آلوده و جرم خیز در این شهرستان دستگیر شد.

به گفته او، این اقدام در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با هدف پاکسازی آن مناطق از لوث وجود مجرمان توسط ماموران انتظامی این شهرستان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه در نتیجه این طرح و باتلاش ماموران، تعداد ۲۶ نفر از اراذل و اوباش شاخص دستگیر شدند افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمان نیز ۲ قبضه سلاح غیرمجاز، ۴۰ قبضه قمه و سلاح سرد، یک کیلوگرم ماده مخدر گل، ۱۵۰ گرم تریاک کشف و ضبط شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان، تصریح کرد: در این خصوص ۸ دستگاه وسیله نقلیه نیز توقیف و روانه پارکینگ شد و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ پاسدار قربانی، تاکید کرد: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

او در ادامه همچنین گفت: قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر که قصد داشت بیش از ۹۰ کیلوگرم مواد افیونی را در سطح شهر کاشان توزیع کند با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان شناسایی و دستگیر شد.

به گفته او، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با انجام کار اطلاعاتی و اجرای طرح کنترل خودرو‌های ورودی به شهر کاشان، به یک دستگاه خودرو تریلی که عازم شهر کاشان بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ قربانی، افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور موفق شدند مقدار بیش از ۹۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاسازی شده بود کشف و ضبط کنند.

او یادآور شد: متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
 
انتهاییام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار