فعالیت ۱۳۰هنرستان فنی حرفه‌ای و کار دانش در کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: دانش‌آموزان در ۱۳۰ هنرستان فنی حرفه‌ای و کار دانش در رشته‌های مختلف مهارتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی نامدار گفت:در سال تحصیلی جاری حدود ۱۸ هزار دانش آموز در رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در مجموع حدود ۳۸ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم استان در شاخه‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های کار و دانش و مابقی در رشته‌های نظری شامل تجربی، ریاضی، انسانی و معارف تحصیل می‌کنند.

نامدار با بیان اینکه این دانش‌آموزان در ۱۳۰ هنرستان فنی حرفه‌ای و کار دانش در رشته‌های مختلف مهارتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: در حال حاضر در برخی شهر‌های استان با کمبود فضای هنرستانی و در برخی از هنرستان‌ها نیز با کمبود تجهیزات مواجه هستیم البته این مشکل در اکثر استان‌های کشور وجود دارد و تنها مختص به کردستان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت استان در زمینه تجهیزات نسبت به برخی استان‌ها مطلوب است و برای تعدادی از رشته‌های فنی برون سپاری داریم و طی قراردادی با سازمان فنی و حرفه‌ای، دانش‌آموزان از تجهیزات و امکانات آن مراکز استفاده می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر در تعدادی از رشته‌های جدید مهارتی استان با مشکل مواجه هستیم و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی آن‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای استان نیز وجود ندارد و تامین آن از سوی آموزش و پرورش اعتبار و هزینه زیادی می‌خواهد البته در صدد هستیم به نحوی این مشکلات را رفع کنیم.

نامدار در پایان از خیرین خواست به صورت مشارکتی درزمینه احداث هنرستان و تامین تجهیزات وامکانات آن آموزش و پرورش را یاری دهند.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.