معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) قم تا آخر هفته

قاری قرآن از افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) در۷ آبان ماه واتمام نهایی و کامل تقاطع تا پایان سال جاری خبر داد .

افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) قم تا ۷ آبان ماهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر" تا آخر هفته جاری گفت: این پل به علت موقعیت استراتژیک آن در منطقه ۵ از اهمیت زیادی برخوردار است.

قاری قرآن از اتمام نهایی و کامل تقاطع غیرهمسطح حضرت، ولی عصر (عج) تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده خبر داد و افزود:‌ای تقاطع با دارا بودن دو نقشه ویژه رینگ سوم ترافیکی را به رینگ دوم ترافیک شهر متصل کرده و ترافیک مسیر جمکران را نیز به سمت خیابان بقیه‌الله هدایت می‌کند.

قاری قرآن عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح را از ارتفاع منفی ۱۴ متر ذکر کرد و گفت: اجرای عملیات از ارتفاع منفی ۱۴ متر تا سطح میدان به علت ساخت ایستگاه مترو و تا ارتفاع بیش از ۳۲ متر ارتفاع دو پل غیر همسطح یکی از چالش‌های مهم عملیات احداث تقاطع بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: فاز نخست این پروژه در مدت یک سال و نیم و با بهره‌گیری از متخصصان داخلی و مصالح تولید داخلی طراحی و اجراشده که با توجه به وجود ایستگاه مترو در زیر دهانه اصلی پل یکی از پروژه‌های موفق و شاخص شهرداری به شمار می‌آید.

قاری قرآن ارتفاع قالب‌بندی انجام‌شده در دهانه پل را نیز از دیگر ویژگی‌های آن عنوان و بیان کرد: این پروژه از معدود پروژه‌هایی بوده که در این ابعاد در کشور اجراشده و هم‌زمانی آن با اجرای ایستگاه مترو جزء ویژگی‌های شاخص این پروژه بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: با اتمام این پل علاوه بر ساماندهی ترافیک این منطقه با توجه به تردد بالای زائران در سه‌شنبه‌شب و آخر هفته‌ها، به علت معماری خاص آن تأثیر بسزایی در سیما و منظر شهری در این منطقه خواهد داشت.

او هزینه نهایی احداث این تقاطع را عددی در حدود ۵۰ میلیارد تومان ارزیابی و یادآورشد: اعتبار اولیه این قرارداد ۳۰ میلیارد تومان بوده که رقم نهایی آن در پایان پروژه محاسبه‌شده و در حدود ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تردد پل اصلی را در هر مسیر سه لاین اعلام و ابراز کرد: در پل اتصال‌دهنده بلوار شهید کبیری به کمربندی امام علی (ع) در هر مسیر رفت‌وبرگشت سه لاین در نظر گرفته‌شده است و پل به سمت بلوار میدان بقیه‌الله یک‌طرفه برنامه‌ریزی‌شده که تا پایان سال تقاطع به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

فاز نخست تقاطع غیرهمسطح، ولی عصر (عج) قم ۷ آبان افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ آذر ۱۳۹۸
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟