طالقانی: رئیس جمهور، رئیس فیفا و AFC هم پس از اتمام دوره چهار ساله شان استعفا نمی‌دهند/ انتخابات هیئت تهران را طبق اساسنامه خودمان برگزار می‌کنیم

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبالدر خصوص برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهاراتی کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالکاظم طالقانی، رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال درباره اصرار مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به تعیین سرپرست برای هیئت فوتبال این استان جای حبیب الله شیرازی، رئیس فعلی این هیئت تا روند برگزاری انتخابات طی شود، گفت: مجمع فدراسیون به هیئت رئیسه مجوز داده تا برای تمام کمیته‌ها آئین نامه و مصوباتی را تدوین کند و به همین دلیل اساسنامه‌ای برای هیئت‌های استانی از سوی هیئت رئیسه به تصویب رسید که طبق بند ۹ ماده ۲۴ آن، رئیس هیئت می‌تواند پس از اتمام دوره چهار ساله ریاست خود، مسئولیت هیئت را تا زمان برگزاری انتخابات عهده دار باشد.

او افزود: مسئولیت برگزاری انتخابات برعهده کمیته سه نفره‌ای با حضور دبیرکل هیئت (رئیس کمیته) کارشناس یا نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان و نماینده وزارت ورزش است و رئیس هیئت کار‌های جاری را انجام می‌دهد. همانگونه که می‌دانید که در زمان انتخابات ریاست جمهوری هم رئیس جمهور پس از اتمام دوره چهار ساله اش از سمت خود استعفاء نمی‌دهد بلکه به کار خود ادامه می‌دهد.

طالقانی درباره نادرست بودن این مقایسه بیان کرد: در فیفا و AFC هم اینفانتینو و شیخ سلمان پس از اتمام دوره چهارساله شان برای حضور مجدد در انتخابات استعفاء ندادند. ما کار غیر قانونی انجام نمی‌دهیم چراکه رئیس هیئت انتخابات را برگزار نمی‌کند. هر نامزد انتخاباتی‌ای باید مدارک و برنامه هایش را به کمیته سه نفره ارائه کند.

او افزود: پس از جلساتی که با حضور مهدی تاج برگزار شد از ۱۶ نفر که قصد حضور در انتخابات را داشتند ۱۳ نفر را تائید کردیم. تمام شرایط برای برگزاری انتخابات استان تهران آماده بود و هیچ مشکلی نداشتیم، اما پس از اینکه اداره کل ورزش و جوانان این استان نسبت به غیبت برخی افراد و تیم‌ها بین اعضای مجمع ایراد گرفت، ما هم موضوع را بررسی کرده و این ایراد را تائید کردیم. پس از رفع این ۲ ایراد بار دیگر اداره کل اعلام کرد باید انتخابات ۱۵ روز دیگر برگزار شود و با نظر رئیس فدراسیون برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.


بیشتر بخوانید: بیانیه فدراسیون فوتبال در خصوص مطالب منتشره از سوی مارک ویلموتس


طالقانی تصریح کرد: پس از مدتی فدراسیون برای برگزاری انتخابات در تاریخ ۶ آذر اعلام آمادگی کرد و این بار رضا گل محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان تهران بحث تعیین سرپرست را مطرح کرد. البته در جلسه‌ای که در وزارت ورزش و جوانان بین مهدی تاج، شروین اسبقیان، کاشانی، رغبتی و مسئول حراست این وزارت خانه برگزار کردیم مصوب شد که انتخابات زیرنظر کمیته سه نفره برگزار شود. در روز‌های آتی عم تاریخ جدید انتخابات را اعلام می‌کنیم.

او درباره ایراد سازمان بازرسی کل کشور به این روند گفت: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پاسخ این سازمان را داده است و اکنون مشکلی وجود ندارد، اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که اساسنامه هیئت‌های استانی براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال بوده که به امضاء و تائید وزیر ورزش و جوانان و معاون او رسیده است. ما نمی‌توانیم کاری را که طبق قانون در کل استان‌ها انجام داده ایم کنار گذاشته و بحثی که گل محمدی مطرح می‌کند در راس امور قرار بدهیم. چنین بحث‌هایی در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون مطرح شد و اعضا بار دیگر با قدرت اعلام کردند طبق اساسنامه تائید شده انتخابات هیئت فوتبال را برگزار کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: پاسخ سازمان بازرسی را داده ایم و به آنچه در اساسنامه موجود است باید عمل کنیم. در جلسه روز گذشته هم تاکید شد کار را به همین شکل انجام بدهیم. به هیچ وجه با تداوم حضور شیرازی در هیئت فوتبال حق هیچ نامزدی خورده نمی‌شود چراکه خود فدراسیون فوتبال روی کار کمیته سه نفره نظارت دارد. اگر یک مورد اشتباه شود بلافاصله آن را اصلاح می‌کنیم. طبق نظر رئیس فدراسیون باید انتخابات خوب و پویایی برگزار شود که همه از آن استفاده کنند.

طالقانی افزود: دوستان می‌ترسند دبیر هیئت فوتبال هوای رئیس هیئت را داشته باشد. یک نمونه‌ای که دبیر هیئت در بحث انتخابات تخلف کرده و حق نامزدی را تضییع کرده باشد ارائه بدهند. در بسیاری از استان‌ها با اجرای همین اساسنامه رئیس هیئت تغییر کرده است.

او ادامه داد: از گل محمدی می‌پرسم اگر دوره مدیرکلی اش هشت سال طول بکشد باید از او ایراد بگیرند؟ ما به عنوان عضو فدراسیون فوتبال باید به قوانین و اساسنامه مان احترام بگذاریم. اگر انتقادی هم وجود دارد باید در مجرای قانونی قرار بگیرد.

رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال گفت: هیچ جای ورزش کشور به جز فوتبال درباره هیئت‌های استانی ارزیابی صورت نمی‌گیرد و فدراسیون فوتبال با تعیین محور‌های ارزیابی این کار را انجام داده و گزارش و نتایج لازم را هم در اختیار گرفت. از این طریق می‌توانیم به خود هیئت‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار