صادرات بیش از ۲۹۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از صادرات بیش از ۲۹۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل ظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار در ۸ ماهه گذشته افزایش ۲۱ درصدی نشان می‌دهد و در مدت یادشده ۲۹۵ هزار و ۴۰۵ تن کالا از این پایانه صادر شده است.

او افزود: این میزان کالا توسط ۱۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه ناوگان به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالا‌های صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی و سیب‌زمینی عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان صادرات ۲۶۵ هزار و ۴۱۰ تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۶۳ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۹ هزار و ۳۶۵تن کالا نیز توسط یک هزار و ۲۶۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده 105 هزار و ۶۵۳ تن کالا توسط ۴ هزار و ۳۹۹ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است تشریح کرد: از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و ۳درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشور‌های مختلف ترانزیت خروجی شده است.

او عمده کا‌لاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله‌سوار را گچ، نئوپان، نمک، سنگ‌های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله‌سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: با تلاش شبانه‌روزی شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان زحمتکش، در این پایانه وضعیت حمل‌ونقل و صادرات کالا عادی و روان است.

انتهای پیام/ح

افزایش صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار

 

برچسب ها: صادرات ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.