۲ کشیش به جرم ۲۸ مورد "سوءاستفاده جنسی" از کودکان ناشنوا به حبس محکوم شدند

دادگاهی در آرژانتین ۲ کشیش کاتولیک را به جرم ۲۸ مورد "سوءاستفاده جنسی" از کودکان ناشنوا جمعاً به ۸۷ سال زندان محکوم کرد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاهی در آرژانتین روز دوشنبه ۴ آذر، دو کشیش کاتولیک و یک باغبان سابق یک مدرسه متعلق به کلیسا برای دانش‌آموزان ناشنوا را در شهر "مندوسا" در ارتباط با ۲۸ مورد سوءاستفاده جنسی از کودکان، به حبس محکوم کرد.

به گزارش "یورونیوز"، "نیکولا کورادی" و "هوراچیو کورباخو" به ترتیب به ۴۲ و ۴۵ سال زندان و "آرماندو گومز"، باغبان سابق این مدرسه به ۱۸ سال زندان محکوم شدند؛ این حکم که از سوی سه قاضی دادگاه کیفری صادره شده است، بطور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی آرژانتین برای مردم پخش شد.

۲ کشیش به جرم ۲۸ مورد

احکام صادر شده این دادگاه قطعی و غیرقابل تجدیدنظر است؛ بیش از ۲۰ نفر از دانش‌آموزان سابق مدرسه «آنتونیو پروولو» در مندوسا برای ناشنوایان علیه این سه نفر شکایت کرده بودند و رسیدگی به این پرونده سه سال به طول انجامید.

فعالانی که برای به نتیجه رسیدن این پرونده تلاش می‌کردند پس از اعلام حکم این کشیشان، این پیروزی را جشن گرفتند!

در اوایل ماه جاری، دادستان آرژانتین درخواست دستگیری یک اسقف کلیسای کاتولیک را صادر کرد؛ مقامات آرژانتینی می‌گویند که این اسقف به تماس‌های مکرر و ایمیل‌های مربوط به تحقیقاتی درباره سوء‌استفاده جنسی‌ایی که علیه او مطرح است، تاکنون پاسخ نداده است.

به گفته مقامات دادستانی، "گوستاو زانچتا"، اسقفی که اتهام سوء‌استفاده جنسی علیه‌اش مطرح است در واتیکان زندگی می‌کند و پیشتر در بخش مالی کلیسا کار می‌کرده است.

۲ کشیش به جرم ۲۸ مورد

۲ کشیش به جرم ۲۸ مورد

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار